Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoi Dare,
Je antenne zit toch op je dak?
Wat doet die kabel dan bij de handrem?
Of ben ik nu gek?
Weet je wel zeker dat daar je antennekabel zit?
Volgens mij loopt hij in je rechter dorpel naar achter om vervolgens via het achterscherm naar boven te gaan.Welk type astra heb je?
je code is =6032
Weet alleen niet meer hoe je de code moet bevestigen.
Ik weet wel als je de spanning op je radio laat staan dat je naar verloop van tijd de code opnieuw kan invoeren.
Bel anders even met je opel-dealer die kunnen dit zo vertellen.Succes.
Hoi ronnie.
Is het niet zo dat je waterpomp wordt aangedreven door de distributieriem?
Als dit zo is loopt de riem dan nog wel optijd omdat je de waterpomp heb vervangen?
Een tandje verschil en de motor loopt niet goed meer!
Nog een tandje verschil en je motor loopt helemaal niet meer en heb je een groot probleem!23dkm voor een auto van 11jaar oud dat is nog geen 2100km per jaar????
lijkt me erg weinig maar het zou kunnen.Hallo.
Een 2.0 kan zuinig zijn als je er maar lange afstande mee maakt.
Veel korte stukjes maken je auto echt zeer schadelijk in verbruik.
Dan is 1op9 1op10 heel normaal.
En dan maakt het eigenlijk niet eens zo heel veel uit of het een 1.6 is of een 2.0
De 1.6 zal dan iets minder schadelijk zijn.
Maar daar in tegen zul je zien als je op de snelweg bent en je er flink de vaart in heb 140km p/uur.
Dat een 1.6 veel harder moet werken dan een 2.0 en de 1.6 juist weer schadelijker is dan de 2.0 liter.
Ik heb zelf een vectra b 1.8 16v gehad uit 96 en daar kon ik mee op vakantie (volle wagen en airco aan) 1:17 rijden.
Maar normaal ongeveer 1:14.
Mijn astra h 1.6 16v uit 2006 tot nu toe op de lange afstande maar heb hem pas een half jaar en nog niet zo heel veel km gemaakt niet zuiniger dan 1:15.
En met normaal woon werk verkeer iedere dag 2x16km ongeveer 1:13 max 1:14.Succes met je nieuwe aanwinst!:D
Hallo.
Ik heb een cd70 navi, en dit is een originele opel radio.
Hier zit een aux ingang op om bv een ipod op aan te sluiten.
Dus het kan wel, maar volgens mij alleen met de cd70 en de dvd90.
De aansluiting zelf heb ik dan weer niet in de auto zitten.
Dit is volgens mij weer in combi met twin-audio.
Maar als je een beetje handig bent kun je achteraf ook wel een aansluiting maken voor je ipod op de cd70 of dvd90.
Je moet dan wel aan de achterzijde waar de stekker in de radio zit een aantal pinnen bij zetten in die stekker.Succes Gr Michel
Hoi ratar.
Als het een benzine is dan is dit zeker niet te hoog deze motoren moeten zo warm worden.
Let wel de temperatuur word zo goed als in het motorblok gemeten.
Ik heb zelf een z1.6xep en naar het vervangen van de termostaat zit ik zelfs tussen de 100 en 107 graden naar ongeveer 10min rijden.
Voor een diesel weet ik het niet maar die worden over het algemeen wel iets minder warm dan een benzine!Gr Michel.
Massa wel.
Maar als je de plus dan toch van onder moet halen is het net zo gemakkelijk om daar ook de massa vandaan te halen.Gr
Hoi Spacejam.
Heb het een en ander voor je uitgezocht.
De plus (zwarte draad) moet je van de zwarte draad vandaan halen die in stekker X1 zit pin 44.
Deze stekker X1 zit links onder bij de hendel om je motorkap te openen.
De groene draad moet onder de motorkap in het stuurapparaat op stekker XE2 pin 54 aangesloten worden.
Bij stekker X1 in de buurt zit een massa punt waar je de massa voor de spiegel en de licht/regensensor vandaan kan halen.Veel succes
Hoi Spacejam.
Je auto is voorzien van een can-bus systeem!
Dit betekent dat je niet zomaar luk raak ergens stroom vandaan kan halen.
Wil je geen storingen in je elektrisch systeem krijgen dan moet je toch echt volgens het origineel schema van je wagen werken.
Wanneer je dit niet doet kan dit zeer ernstige gevolgen hebben.
En het kan zelfs tot brand of ongelukken uitdraaien.
Vandaar mijn tip over TIS-2000.Veel succes.
Klopt helemaal.
Zwart en bruin alleen voor de spiegel gebruiken
En voor de licht/regensensor Zwart en bruin plus de groene draad.De spiegel zit in meerdere modellen van opel.
Vandaar dat er meer aansluitingen zitten voor andere modellen van opel.
bij de astra h worden voor de spiegel alleen zwart en bruin gebruikt.Succes.
Bij de astra h gebruiken ze alleen de groene bruine en zwarte draad.
De grijze draad van de binnen verlichting kun je hier niet voor gebruiken!
Deze is ergens anders voor.Wat je moet hebben is het volgende!
1 een nieuwe voorruit die geschikt is voor de regensensor
2 een nieuwe lichtschakelaar met auto stand.
3 zelfdimmende binnenspiegel
4 licht/regensensor
5 linker en rechter afdekkap voor de licht/regensensor bij de spiegel.Als je de functie bandenspanningscontrole hebt dan kun je het volgens het origineel schema aansluiten!
De zwarte draad moet bij de plus van bandenspannigscontrole is ook zwart.
Heb je geen bandenspanningscontrole dan zou je misschien (maar dit weet het niet zeker ivm storingen) de plus van de hemelverlichting kunnen halen.
Bruin is massa en kan links onder het dasbord bij het massa punt wat daar zit aangesloten worden.
Groen moet onder de motorkap aangesloten worden.
(als ik het goed heb onthouden stekkerbezetting 54 maar dit weet ik niet zeker meer)
Heb helaas geen schema en foto’s gemaakt.
Ik heb wel een tip!
Je kan op marktplaats TIS-2000 kopen hier staan alle schema’s met onder meer stekkerbezetting en nog veel meer dingen over je opel, echt super handig als je wil klussen aan je auto.Voor de rest moet je de licht/regensensor wel nog ff laten aanmelden.
Spiegel doet het wel meteen!
Het aanmelden heb ik bij simon laten doen bij jou wel bekend als het goed is.Veel succes.
Hallo allemaal.
Bij mij werkt de spiegel onder tussen echt super.
En de licht/regensensor werkt ook perfectGroetjes Michel.
Hoi Ben.
Ik heb je een u2u gestuurd.
6 februari 2010 om 20:07 In reactie op: Rezz zijn coupe .Velgen eronder foto’s laatste pagina #17610508Het interieur vind ik echt super mooi!
Nu alleen nog andere velgen:) want dat is echt een achteruitgang vergeleken met je zwarte coupe.
Maar met nieuwe velgen is het wel een strakke bak hoor!;)Gr Michel
Zo als ik het hier lees is het compleet!
Alleen nog ff aanmelden bij de dealer.
En het werkt.
Dit is echt een buiten kansje komt maar zelde voor dat zo iets op marktplaats compleet wordt aangeboden.Als je het echt goed wil doen dan koop je orginelen koplampen.
Zie volgende link:http://link.marktplaats.nl/316103117
Gr Michel.
Ik heb op marktplaats een advertentie zien staan voor xenon koplampen voor een astra h.
Als ze 100% in orde zijn is dit niet echt veel geld voor de koplampen.
Zie link.http://link.marktplaats.nl/316103117
Gr Michel
Een uhp is een geintegreerde bluetooth carkit van opel en werkt samen met het display stuurwielbediening en radio.
Hoi Michiel,
Je zecht het zelf al de verkeers borden lichten veel eerder op.
Dit is een teken dat er meer stooilicht is.
En om eerlijk te zijn denk ik dat de meeste tegenliggers het tegenwoordig al lang hebben opgegeven om naar tegenliggers te seinen met xenon.
Nu valt het gelukkig mee met het strooilicht van de astra h koplampen.
Maar kwam er vandaag weer een tegen die het in z’n astra g had zitten nou dan zie je echt wel ff sterretjes als je zo’n gast tegen komt.
Snap echt niet waarom hier niet voor word bekeurd!
Maar owe als ik m’n breedstralers aan heb die nog niet de helft verblinden dan al die achteraf xenon dan heb je wel meteen een bon te pakken.
Maar goed zal hier niet verder klagen over verblindende achterafxenon.
Ik denk dat m’n standpunt wel duidelijk is over achteraf xenon.Gr Michel.
Hey Spacejam.
Je komt toch uit de buurt van Eindhoven?
Misschien een keer vergelijken.
Doet je spraakgestuurde optie om te bellen het wel goed?Ik moet toegeven het is een leuke optie die uhp-module.
Alleen als je tijdens het rijden via je stuurwielbediening in je telefoonboek gaat zoeken naar een nummer de aandacht voor de weg wel minder is.
Dus of handsfree bellen nu echt ze heel veel veiliger is dan bellen met je mobiel in je hand:(
Ik weet het niet hoor!Het is wel zo als ik m’n gsm in m’n broekzak laat zitten,
de ontvangst niet altijd optimaal is.
Het gesprek is dan minder verstaanbaar maar dit komt door de slechte ontvangst van de gsm.
Je zou eens kunnen kijken of het geluid beter is als je je gsm uit je broekzak heb.origineel gepost door OPelc
toch maar eens in de gaten houden dit draaje, leuk om nog een keer te doen.Wat bedoel je met draaje???
Ik heb dat inderdaad gelezen.
Daar heb ik zelf geen last van.
Stem is een beetje zacht maar wel goed te verstaan bij mij.
Ik heb de carkit ook uitgeprobeerd origineel vanaf de fabriek en was daar ook wat aan de zachte kant.
Heb helaas nog geen handleiding van de uhp-4 kunnen vinden.
Misschien dat er in de handleiding iets beschreven staat hoe je het volume van de stem apart kan instellen ten opzichte van een telefoongesprek.
Maar hoe is het geluid als je iemand aan de lijn hebt?
Als dit wel goed is denk ik dat je uhp-module niet helemaal goed is. -
AuteurBerichten