regensensor en zelfdimmende spiegel astra h

Forumindex Forums Modellen Astra regensensor en zelfdimmende spiegel astra h

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 44)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214013
    astra-gtcuden
      Lid sinds:
      22 October 2009

      Hallo allemaal!
      Ik zal me eerts ff voorstellen hier.
      Mijn naam is Michel en kom uit uden!
      Ben sinds kort in het bezit van een astra gtc bj 2005.
      Deze bevalt echt super.
      Nu mis ik alleen m’n zelfdimmende binnenspiegel met regensensor.
      Ik heb al wat rond gekeken op het forum en heb al het een en ander gevonden over de spiegel.
      Maar nog niks over de regensensor!
      Ik heb de spiegel en de regensensor afgelopen week via de sloop op de kop kunnen tikken.
      Er van uitgegaan ff de stekkers zoeken en aansluiten maar.
      Jammer maar helaas zo gemakkelijk als dat het met m’n breedstralers ging zo moeilijk is het dus om dit aan de gang te krijgen.
      Nergens geen stekker te vinden:(.
      Heeft iemand hier ervaring mee, met het inbouwen bij een astra h?
      Of nog beter wie kan mij aan een schema(stroomloopschema) helpen.
      Ivm canbus! en je niet zomaar wat kan heen klooien.
      Zodat ik de bedrading zelf kan leggen en aan sluiten zo als het hoort.
      Zonder dat ik allemaal rare :hmmzstoringen krijg.
      Ik ben benieuwd of iemand me hier kan helpen:D

      #17548931
      Juffer1
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 July 2006

        Welkom op het forum !

        Die spiegel is heel simpel werkend te maken, geschakelde plus haal je gewoon van je aansteker af en een massa is overal wel te vinden. Om het functioneel te maken heb je eigenlijk niet meer nodig.

        Wat betreft je regensensor : das een heel ander verhaal.
        Volgens mij gaat dat bij jou niet werken omdat je niet dat gat in je voorruit hebt waar die sensor door naar buiten kan kijken ?
        Daarnaast zal hij ook moeten worden ingeleerd in je CANbus denk ik omdat hij in samenwerking met je wisserhendel moet gaan werken.
        Denk dat dat een nogal lastig verhaal gaat worden.

        Gr. Arjan

        #17548932
        stillekracht
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 May 2007

          pffff hele klus, als het goed is zit er ook een spotje die spiegel voor ambiance verlichting
          Je hebt inderdaad ook een nieuw voorraam nodig !

          Die spiegel maakt onderdeel uit van het licht en zicht pakket.
          betekend ook dat je ook een andere licht schakelaar nodig hebt met een auto stand

          maar alles is te doen…..

          ik hoop dat je iemand vindt, die je verder kan helpen.

          succes !

          #17548933
          Juffer1
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 July 2006

            Leen, dat spotje en de dimfunctie van die spiegel regelen zichzelf zodra je 12V op die spiegel zet.

            #17548934
            stillekracht
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 May 2007

              @Arjan, Wordt dat spotje niet via de verlichting geregeld??
              Bij daglicht staat hij bij mij [nou ja eigenlijk bij Marleen] gewoon uit, en schakeld met de licht sensor mee….

              #17548935
              astra-gtcuden
                Lid sinds:
                22 October 2009

                Hoi Arjan.

                Wat betreft die voorruit die is aan vervanging toe.
                Dus dan zou ik er voor kunnen kiezen om een voorruit te laten plaatsen die meteen geschikt is voor de regensensor.
                Dat gaat dan in een moeite door:).
                En de regensensor moet inderdaad worden ingeleerd in de CANbus computer.
                Dat is ook nog wel te doen, evt bij de opel-daeler.
                Als ik nou zou weten waar de groenen bruine en zwarte draad van de regensensor op aan gesloten moeten worden dan ben ik denk ik al een heel eind.
                Ik weet tot nu toe dat de bruine draad van de spiegel en de regensensor apart in de kabelboom lopen.
                En dat de zwarte draad van de spiegel en regensensor bij elkaar komen in de kabelboom.
                En ik ga er van uit dat de groene draad van de regensensor een singaal moet geven aan de CANbus computer.
                Zodat de CANbus weet wanneer hij mijn ruitenwisser moet aan sturen.

                Gr. Michel

                #17548936
                Juffer1
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 July 2006

                  @ Leen, bij mij in de G zit ook zo’n dimmende spiegel uit een Astra H.
                  Deze is hetzelfde als in een Zafira B / Vectra C.

                  Bij mijn G is deze hetzelfde aangesloten als in een Astra H.
                  In de H is er alleen een geschakelde + en een massa aangesloten.
                  Zodra het donker wordt in de auto schakelt het lampje in, zodra het buiten donker wordt en er licht op de spiegel valt begint deze te dimmen.

                  Het kan zijn dat de geschakelde + die jij gebruikt vanuit de verlichting komt, bij mij zit deze gewoon achter het contact :D

                  #17548937
                  astra-gtcuden
                    Lid sinds:
                    22 October 2009

                    Hoi stillekracht.

                    Die lichtschakelaar zou minder zijn!:(
                    Want die heb ik net een nieuwe gekocht ivm met m’n breedstralers.
                    En die lichtsensor voor de verlichting waar zit die dan ergens?
                    Of zit die samen met de regensensor in dat zelfde blokje?
                    De ambiance verlichting werkt inderdaad met de binnenverlichting de spiegel dimt ook alleen als de verlichting aan staat zover ik weet.
                    Zou je mij kunnen vertellen wat er gebeurd met de ambiance verlichting als je de wagen in de achteruit versnelling zet?
                    Want als het goed is stopt de spiegel dan ook met dimmen.
                    Ik weet van het forum ondertussen dat de spiegel bij een astra h maar met twee draadjes werkt zwart en bruin.

                    #17548938
                    Blue-Dragon
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      18 July 2006

                      De plus van de aansteker gaat niet werken omdat deze niet geschakeld is.
                      In de GTC van mijn schoonzoon werkt de aansteker ook zonder contact.

                      Dus dan zal je een geschakelde plus vanaf de zekering kast moeten halen en die zit achterin de koffer ruimte.

                      gr gerrit,

                      #17548939
                      Jerremy
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 October 2004

                        Begrijp dus dat een zelfdimmende binnenspiegel uit een Astra H (Zafira / Vectra C) ambiance verlichting heeft ?
                        Gaaf.. king: Dat wil ikook wel graag. Zat evt. al te denken aan binnenspiegel van een BMW.. Die hebben dat ook. Oranje/rood achtige verlichting. Heel cool om te zien. En sfeervol :D

                        Heb er nu een liggen van een Omega B, met de bedoeling deze in te bouwen in me Astra F ooit is.

                        Daar zit trouwens een aansluiting op voor de achteruit versnelling. (achteruitrijlicht schakelaar). Dit natuurlijk om de dim functie uit te schakelen, anders zie je geen steek..

                        #17548940
                        astra-gtcuden
                          Lid sinds:
                          22 October 2009

                          Hoi Jerremy.

                          Klopt dat heeft een spiegel uit een astra-h zafira-b en vectra-c maar het is wel gewoon wit/geel licht en niet rood!
                          Er zitten vier draden naar de spiegel!

                          Hier een Aansluitschema Automatisch dimmende binnenspiegel…Astra G van gerrit!

                          Pin1/Zwart = Geschakelde plus die kan je weghalen van de schuifdakschakelaar stekker is een dikke zwarte draad.
                          Pin2/Bruin = Massa aansluiting
                          Pin3/Grijs = geschakelde massa ( Multitimer/MUT,deur)
                          Pin4/Wit = achteruitrijschakelaar

                          Pin 1 kan je ook weghalen bij het schuifdak stekker of vanaf de aansteker.
                          Pin 2 kan je weghalen bij de massa van de binnenverlichting
                          Pin 3 kan je weg halen van de binnenverlichting grijze draad
                          Pin 4 Bij het voetenruim zit een grote groene stekkerdoos daar pak je pin 18 is een wit/zwarte draad dat is de draad voor zijn achteruit.
                          (Dit geld niet bij de Astra H die werkt alleen met de zwarte en bruine draad)
                          wie dit niet zou willen kan pin 4 ook weglaten,de spiegel wordt dan niet feller als je dan achteruit wilt rijden.

                          Als iemand hier mij zou kunnen vertellen hoe de bedrading van de regensensor en de spiegel orgineel aangesloten zit bij een astra-h dan zou dat helemaal super zijn:o

                          Gr Michel.

                          #17548941
                          Jerremy
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 October 2004

                            Michel, ok.
                            Dat is wel interessant. Dat Ambilight
                            Toch maar is op zoek naar een andere zelfdimmende binnenspiegel dan.. Regensensor wordt lastig denk op een Astra F.
                            Moet ik een voorruit laten plaatsen zonder zonneband, anders gaat ‘ie denk nooit werken.. haha:jerry

                            #17548942
                            maxim102
                              Lid sinds:
                              26 October 2006

                              origineel gepost door Jerremy
                              Michel, ok.
                              Dat is wel interessant. Dat Ambilight
                              Toch maar is op zoek naar een andere zelfdimmende binnenspiegel dan.. Regensensor wordt lastig denk op een Astra F.
                              Moet ik een voorruit laten plaatsen zonder zonneband, anders gaat ‘ie denk nooit werken.. haha:jerry

                              -offtopic Jeroen, de zelfdimmende binnenspiegel van onze Omega B2 had ook Ambience verlichting hoor! :vertag :)

                              [size=-1]Fotootje van Sjors ‘gepikt'[/size]

                              #17548943
                              Spacejam
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                21 November 2006

                                origineel gepost door Blue-Dragon
                                De plus van de aansteker gaat niet werken omdat deze niet geschakeld is.
                                In de GTC van mijn schoonzoon werkt de aansteker ook zonder contact.

                                Dus dan zal je een geschakelde plus vanaf de zekering kast moeten halen en die zit achterin de koffer ruimte.

                                gr gerrit,

                                Bij mij is de sigaretten aansteker ook niet geschakeld inderdaad (er zit er wel één bij de telefoonvoorbereiding). Maar bij sommige astra h’s schijnt die wel geschakeld te zijn.

                                Wat is trouwens het nut van dat lampje?

                                #17548944
                                Jerremy
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  29 October 2004

                                  origineel gepost door maxim102

                                  origineel gepost door Jerremy
                                  Michel, ok.
                                  Dat is wel interessant. Dat Ambilight
                                  Toch maar is op zoek naar een andere zelfdimmende binnenspiegel dan.. Regensensor wordt lastig denk op een Astra F.
                                  Moet ik een voorruit laten plaatsen zonder zonneband, anders gaat ‘ie denk nooit werken.. haha:jerry

                                  -offtopic Jeroen, de zelfdimmende binnenspiegel van onze Omega B2 had ook Ambience verlichting hoor! :vertag :)

                                  Maxim, oh o.k. thanks voor de tip.:thumbup
                                  Maar dan heb ik hier een B1 zelfdimmende denk, want die heeft dat lampje niet.. ?

                                  #17548945
                                  Blue-Dragon
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    18 July 2006
                                    #17548946
                                    astra-gtcuden
                                      Lid sinds:
                                      22 October 2009

                                      Hoi Gerrit.

                                      Ik zal morgen eens vragen aan een maat van mij of hij hier iets mee kan.
                                      Ben zelf niet zo heel goed in het lezen van een schema:swear.
                                      Maar hij is automonteur dus die zal hier vast wel wat meer mee kunnen.

                                      Alvast bedankt en als alles werkt laat ik het zeker even weten hier!

                                      Groetjes! michel

                                      #17548947
                                      maxim102
                                        Lid sinds:
                                        26 October 2006

                                        origineel gepost door Jerremy
                                        Maxim, oh o.k. thanks voor de tip.:thumbup
                                        Maar dan heb ik hier een B1 zelfdimmende denk, want die heeft dat lampje niet.. ?

                                        De spiegel op de foto die ik postte komt ook van een MV6 vandaan, maar ik weet niet of Sjors die er achteraf misschien heeft ingebouwd ( zou me niets verbazen! :jerry ) ( de link onder de foto is trouwens klikbaar ). Maar daar zul je hem even verder over moeten informeren :)

                                        #17548948
                                        Blue-Dragon
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          18 July 2006

                                          origineel gepost door astra-gtcuden
                                          Hoi Gerrit.

                                          Ik zal morgen eens vragen aan een maat van mij of hij hier iets mee kan.
                                          Ben zelf niet zo heel goed in het lezen van een schema:swear.
                                          Maar hij is automonteur dus die zal hier vast wel wat meer mee kunnen.

                                          Alvast bedankt en als alles werkt laat ik het zeker even weten hier!

                                          Groetjes! michel

                                          Is prima Michel je hebt ook een u2u:thumbup

                                          #17548949
                                          Dare
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            30 August 2009

                                            Dat lampje schijnt snachts op de versnellingspook zodat je die goed kan zien , op zich weet elke ervaren rijder wel de versnellingen te zitten maar toch… En het ziet er wel mooi uit een verlichting op je midden console , ook niet onbelangrijk

                                            #17548950
                                            tijgetje57
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              7 July 2004

                                              ik heb hem er ook inzitten, maar het werkt perfect! tezamen met de autom. dimmende binnenspiegel.

                                              #17548951
                                              kadett4x4
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                6 July 2004

                                                hey
                                                je komt uit uden lees ik.
                                                ga eens bij de opel dealer in uden vragen, die hebben de schema’s en de kennis van hoe en wat.

                                                groeten.

                                                #17548952
                                                astra-gtcuden
                                                  Lid sinds:
                                                  22 October 2009

                                                  Hallo allemaal.

                                                  Bij mij werkt de spiegel onder tussen echt super.
                                                  En de licht/regensensor werkt ook perfect

                                                  Groetjes Michel.

                                                  #17548953
                                                  Spacejam
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    21 November 2006

                                                    Heb je misschien een korte handleiding van hoe je de regensensor werkend hebt gekregen?

                                                    Zit die grijze kabel die je moet aansluiten ook ergens achter het dashboard, ik ga daar toch met een 3 aderige kabel heen en dan kan ik hem beter daar aansluiten. Bij de sigarettenaansteker zit een zwart/grijze kabel voor het lampje daar is die ook te gebruiken?

                                                    En hoe krijg je eigenlijk de oude binnenspiegel eraf want dat wil ook nog niet echt lukken.

                                                    #17548954
                                                    astra-gtcuden
                                                      Lid sinds:
                                                      22 October 2009

                                                      Wat je moet hebben is het volgende!

                                                      1 een nieuwe voorruit die geschikt is voor de regensensor
                                                      2 een nieuwe lichtschakelaar met auto stand.
                                                      3 zelfdimmende binnenspiegel
                                                      4 licht/regensensor
                                                      5 linker en rechter afdekkap voor de licht/regensensor bij de spiegel.

                                                      Als je de functie bandenspanningscontrole hebt dan kun je het volgens het origineel schema aansluiten!
                                                      De zwarte draad moet bij de plus van bandenspannigscontrole is ook zwart.
                                                      Heb je geen bandenspanningscontrole dan zou je misschien (maar dit weet het niet zeker ivm storingen) de plus van de hemelverlichting kunnen halen.
                                                      Bruin is massa en kan links onder het dasbord bij het massa punt wat daar zit aangesloten worden.
                                                      Groen moet onder de motorkap aangesloten worden.
                                                      (als ik het goed heb onthouden stekkerbezetting 54 maar dit weet ik niet zeker meer)
                                                      Heb helaas geen schema en foto’s gemaakt.
                                                      Ik heb wel een tip!
                                                      Je kan op marktplaats TIS-2000 kopen hier staan alle schema’s met onder meer stekkerbezetting en nog veel meer dingen over je opel, echt super handig als je wil klussen aan je auto.

                                                      Voor de rest moet je de licht/regensensor wel nog ff laten aanmelden.
                                                      Spiegel doet het wel meteen!
                                                      Het aanmelden heb ik bij simon laten doen bij jou wel bekend als het goed is.

                                                      Veel succes.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 44)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.