Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hier vind je een link naar een Duitstalig werkplaatsboek.
Let op het is een boek met een paar duizend pagina’s dus eerst zoeken wat je nodig heb en alleen de pagina’s die je nodig heb printen.https://dl.dropboxusercontent.com/u/1097110/Werkstatthandbuch.OPEL.ASTRA.G.pdf
De meeste mensen vergeten hoe belangrijk het is om goed te vacummeren.
Als je dit niet goed en lang genoeg doet blijft er vocht (dat altijd in lucht zit) achter in je system.
Als vocht bevriest kan dit ijskristalen vormen die je compressor kunnen beschadigen.
Een goed bedrijf heeft de juiste apparatuur en kennis om dit goed te doen.
Wettelijk mogen alleen bedrijven met een erkenning reparaties aan airco’s uitvoeren (vroeger de STEK erkenning)Soms valt er wel wat te lachen in de file.
En het is een opel
;)
Gisteren A12 tussen Duiven en Didam zwarte zafira opg ging richting grens circa 7.30 uur
Hoeveel je er ook aan uitgeeft de auto zal niet veel meer waard worden dan de dagwaarde.
En hoe goed het hersteld is de auto zal ook door de meeste mensen bestempeld worden als schadeauto.
Ik denk dat je beter deze auto kan verkopen en zoeken naar een goede andere (opel :thumb )
Nog een weekje en het vakantiegeld is er ook weer. :DVoor mijn astra f station had ik mijn mat vervangen door van die grijze tapijtlopers die ze bij de gamma per meter verkopen.
Dit is een rotvrije nylonsoort op een rubber rug.
Als je het niet weet ziet het er uit of het origineel is. :Dja v12 4.9 liter :jerry
Veel meters van VDO bestaan uit een bimetaal met daaromheen een verwarmingsspiraaltje deze meters reageren heel erg traag.
Als de spanning er af is geweest duurt het vrij lang voor de meter de juiste waarde aanwijst, let maar eens op je benzinemeter hoe lang het duurt voor hij vol uitslaat als je tank vol is en je start.
Ook hebben sommige merken een spanningsregelaar (zwart blokje met 3 aansluitdraadjes) in het dashboard die de spanning van de meters stabiliseert, maar ik weet niet of dit bij opel het geval is.
Bij mijn eerste auto een ford taunus was een defecte spanningsregelaar de oorzaak van rare waardes op de meters.Het zijn ook 3 antenne kabels en 1 kabel voor de 12 volt.
De telefoon en gps is dus voorbereid maar niet aangesloten.
De niet gebruikte kabels isoleren en wegstoppen.
Je vraagt je mischien af waarom de niet gebruikte isoleren , er staat toch geen spanning op ? Maar soms kan het contact van deze stekkers met de massa rare hf kraakstoringe geven, en het is een kleine moeite.@gerben rsv wrote:
Ventilatorweerstand nog in orde ??
Ja de ventilator draait hoog of laag toerental als ik de relais met de hand indruk (kapje er even af)
Inmiddels al wel wat verder gezocht en een paar dingen gecontroleerd.
Zekeringen zijn goed.
Als ik de kapjes van de groene relais afhaal en dan met ze hand het relais indruk draait de ventilator zowel op laag als hoog toerental.
Ook ze relais onderling verwisseld.Wel is mij opgevallen dat de cruise control het niet doet als het storingslampje brand.
Ook vind ik het vreemd dat ik het niet kan uitlezen op mijn OBD II diagnose apparaat, die wel voertuignummer en dergelijke herkend dus wel verbinding maakt met de ecu.Het speciale gereedschap is niet meer dan een omgezet stiftje en een afgeschuind kantje, helaas heb ik niet de juiste maten
gebruik een afstelpen opel gereedschap KM527A
Kijk een bij de sloop of http://www.kleingunnewiek.com” onclick=”window.open(this.href);return false;
Kan ook nog de stekker zijn van de telefoonvoorbereiding, daarvan word de schakel box rechts van het voetenruimte gemonteerd.
30 april 2015 om 20:08 In reactie op: Vraagbaak Astra G, maar dan uit 2004! Nergens te vinden! #18283072Helaas zijn er bij mijn weten geen Nederlandstalige uitgaven van de vraagbaak voor de Astra G.
Vroeger bracht Kluwer en later Kosmos Z&K deze uit maar die zijn er mee gestopt.
Dus zal je het helaas met de Engelse of Duitse uitgave moeten doen.29 april 2015 om 17:36 In reactie op: Vraagbaak Astra G, maar dan uit 2004! Nergens te vinden! #18283069Je hebt een pm
Sleutelkapjes kan je voordelig online vinden en dan de elektronica overzetten.
http://www.originalcarparts.nl/opel-sleutelkapje” onclick=”window.open(this.href);return false;
Motor recirculatieklep gerepareerd, met dit vochtige weer is het wel nodig dat hij goed werkt. :D
Spiegel links is inderdaad vervangen, kon ik ook in de onderhoudsrapporten op myopel terug vinden.
Geen import, registratie volgens RDW 14-01-2003Vandaag een mooie stand op de teller gezet 333333 Km
Ontluchten door de temperatuursensor los te draaien.
Deze vind je vlak bij de steun van de dynamo.325600
-
AuteurBerichten