Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mn groene 1,6 heeft vanaf nieuw op LPG 484000km gelopen.
Mn zilveren 2.5 v6 heeft vanaf nieuw 194000 gelopen, waarvan de laatste 30000 op LPG.Groepjes
dus in theorie zou hetgeen ik wil dus kunnen?
Die sensor zit aan de blokken kant? Gewoon loskrijgen en aan elkaar solderen?
Dikke maand geleden heb ik een steentje tussen de remmen gehad die voor heel veel rookontwikkeling heeft gezorgd, is het aannemelijk dat dat hier mee te maken heeft?
Maar heb jij dan ook die lens lampen er in gezet? En sensors op de Assen?
Hallo Wim,dank voor je reactie.
Ik heb de auto even op de put gereden. Er zitten nergens kabels voorbereid, dus ik zal alles nieuw moeten maken. Maar heb ik de as-sensors verplicht nodig? Of kan dit ook werken, met het standaard hoogte knopje? Ik zag aan de koplampen dat er een stuurkasje aan vast hangt, dus ik zou denken koplamp unit wisselen en het werkt, of ben ik nu te optimistisch?
Groeten Ruben
Dus het verstandigste is een sloper te kopen, en daar de kabelboom en zo uit mee te nemen? Zijn dit allemaal toegevoegde kabelbomen? Of moet er ook gesoldeerd/vervangen worden? Kan er al wat voorbereid liggen?
Moet ik dan ook extra verplicht de sproeiers er op bouwen?
Ik kan ergens een originele xenon set kopen, om de auto om te bouwen van H7 naar Xenon. Maar wat moet er allemaal bij zitten? En is er ergens een how to te vinden wat ik allemaal aan moet passen om de xenon er in te bouwen?
Groeten Ruben
Hallo Rick,
In de systeem instellingen zit ergens een keuze tussen weergaven. Dag/nacht of via verlichting.
Wit = dagweergaven
Zwart = nachtweergavenEn je kunt ook zeggen dat die 2 afhankelijk zijn van de verlichting aan/uit.
Groeten Ruben
Beste mensen,
Enkele dagen geleden kreeg ik een aanbod voor een NCDR1500 systeem met kleuren scherm. Nu sta ik op het punt dit systeem aan te schaffen, maar hiervoor heb ik nog 1 vraag mbt de NCDR1500. Nu zit er een CDR500 in met een parrot Mki 9200 als handsfree systeem. Ik weet dat de NCDR een telefoonfunctie heeft, maar toch wil ik de Parrot blijven gebruiken, ik heb verschillende nummers bij me, die nu allemaal aan de parrot gekoppeld zijn. zijn de aansluitingen op de NCDR1500 gelijk aan de CDR500? en blijft de mute functie ook werken als de parrot de telefoon aanneemt.
Ik hoor het graag van jullie.
Groeten Ruben
Ik zou ook graag de Nederlandse versie hebben
Hallo allemaal,
inmiddels weer een tijdje verder, en werken de knipperlicht lampjes zoals ik graag had.
Nu wil ik misschien weer wat aan de auto gaan doen, namelijk originele Xenon inbouwen. Ik houd niet zo van ” vreemde” merken in de auto, dus eigenlijk wil ik van de sloop/handel een origineel xenon systeem kopen en inbouwen. Is er ergens een how to te vinden? kan ik ergens ontdekken of de bekabeling van de auto er geschikt voor is, of moet ik allemaal nieuwen kabels trekken? Automatische hoogteregeling van de koplampen vind ik niet zo spannend als het zo kan werken. nu zit er H7 in.
Tevens vind ik dat soms de automaatbak wat ongemakkelijk schakelt, nu wil ik de bak laten spoelen, maar zit er ergens nog een filter die ook vervangen moet worden?
Ik heb in dit topic nog geen fotos van de wagen staan, dus na de snelle wasbeurt van vanmiddag maar even wat gemaakt.
InterieurEr staat een 2.0 diesel op marktplaats die gesloopt wordt. Hier zit xenon in. Maar iets meer detail voor die xenon, is dat stekker werk, of ben ik er lang op aan het solderen? Ik ben geen automonteur, maar chauffeur. Dus niet alles is mij bekend. Wat houd het inbouwen iets meer in detail in? En is het ongedaan te maken? Of is het dan blijvend schade?
Moeten dan ook ergens sensors geplaatst worden op den achter as? En kunnen die kabels er al liggen, of moet ik die er allemaal inbouwen?
Hallo Allemaal,
beetje late reactie, Inmiddels aan het zoeken geweest naar een complete set NCDR1100 + Scherm en kabels enz. Echter kan ik ze nergens te koop vinden.
Kan dit gewoon uit een sloper gehaald worden? of passen de kabels dan niet meer?Tevens wil ik proberen Xenon in te bouwen. heeft iemand dit al eens gedaan bij een B2? en wat moet er allemaal gebeuren?
Passen de kabels een beetje? of moet ik alles verbouwen?Hopelijk kunnen jullie hier wat tips in geven.
Groeten Ruben Derks
Hallo Wim,
Dank voor je reactie.
Inderdaad was een lampje in het instrumenten paneel draaien voldoende om het aanhanger knipperlicht lampje te laten werken. Deze werkt nu. Geld dat voor alle vectra’s, of is dat alleen bij de luxere uitvoeringen?
Wat moet ik me indenken bij die kabelbomen tussen de CID en de NCDR1100? gaan die direct tussen CID en radio?
Hoeveel werk is het de auto te voorzien van Xenon? Is hier ook een grote verbouwing voor nodig? of is het een en ander al voorbereid?
Alvast dank voor de reacties?
Groeten Ruben Derks30 april 2014 om 16:59 In reactie op: Ascona C meeting/bijeenkomst 15 juni 2014 (adreswijziging) #1823142930 april 2014 om 10:16 In reactie op: Ascona C meeting/bijeenkomst 15 juni 2014 (adreswijziging) #18231423thuiswedstrijd, dus ik kom ook effe voorbij.
Hallo,
Drukregelaar nagekeken, deze lijkt goed te zijn.
Wat zou er nog meer aan de hand kunnen zijn?
Ik heb nu een extra knopje in het dashboard gebouwd om benzine te pompen voor het starten. Maar dit is erg hinderlijk.
Ik begin me er langzaam een beetje druk om te maken. :(
Hallo Willem,
De LPG installatie is een Koltec systeem, Door een opel dealer in Deventer ingebouwd, in 1996.
Ik begon zelf ook te vermoeden dat dit geen elektronisch probleem was, maar een mechanisch. Waar zit die drukregelaar? en kan ik ergens meten wat die doet?
Als ik via een losse 12V draad spanning op de draad naar de pomp zet, en zo handmatig een beetje druk opbouw, start de auto meteen. Ik was in de veronderstelling, dat de auto bij contact al druk op moest bouwen, maar sinds een aantal dagen heb ik er een Vectra V6 bij, en daarbij gemeten wat er gebeurt, en die doet precies het zelfde als mijn X16XEL auto.
Groeten Ruben Derks
Vectra B1 X16XEL op Gas 478.000 km
Beste mensen,
Wij zijn tot de conclusie gekomen dat de benzine pomp goed moet zijn. Maar na wat onderzoek er achter gekomen dat deze de leiding naar de motor niet onder druk zet wanneer de wagen op contact staat. alle relais van Opel en Koltec LPGsysteem uitgezocht, maar deze lijken allemaal goed te werken. Volgens het schema wordt de Brandstofpomp relais (K44) aangestuurd via de computer (K61) maar hiervan kan ik niet precies achterhalen wat deze moet doen, en hoe hij z’n commando’s krijgt.
Heeft hier iemand nog een idee of mijn theorie juist is, en wat ik eventueel nog kan doen? Als ik namelijk via een losse draad spanning aan een relais van het gas systeem geef, en de brandstofpomp de leiding op druk laat zetten (handmatig dus) start de auto zoals i 18 jaar heeft gedaan.
Groeten Ruben.
Op internet is een beschrijving te vinden dat je de storingen aan de LPG installatie uit kunt lezen d.m.v een extra draadje aan de massa te verbinden. Het lampje geeft dan met knipperen codes aan. Deze codes kun je terug vinden in een document dat op internet te vinden is.
Beste mensen,
Allen dank voor de reacties.
Gisteren heb ik bij de sloop een anderen pomp meegekregen. Deze ingebouwd, maar de eerste keren start de auto meteen weer slecht. Dus ik begin nu toch te denken dat het probleem ergens anders zit dan in de benzinepomp.
Als ik de auto start staat deze eerst een 20 tot 40 seconden te “starten” voor de motor aanslaat. Hoe ik iets anders kunnen proberen. Ik heb al een anderen sleutel geprobeerd, dus dat is het probleem niet. Ook de relais onder de motorkap, die paars/roze, heb ik al losgehaald en de contacten eens schoongemaakt.
Ook heb ik de spanning op de pomp gemeten, deze krijgt rond de 13 volt. Wanneer de LPG G3 ingeschakeld wordt, wordt de benzine pomp netjes uitgeschakeld.
Wat kan ik verder nog proberen?
Groeten Ruben Derks
Hallo iedereen,
Zoals sommigen misschien al weten is de 13-KNL-6 van mij.
Het verhaal begint 3 jaar geleden, toen ik na het halen van mijn rijbewijs op zoek ging naar een auto. Omdat ik van klein af aan besmet ben met het opelvirus moest dit natuurlijk een opel worden. Ik ging zoeken naar een Rekord, Ascona of commodore. Zo kwam ik een Ascona C 1.6 SR uit 1983 tegen. De auto stond niet ver van mijn woonplaats vandaan, en besloot samen met mijn oom en vader te gaan kijken. Na een proefrit en een paar dagen nadenken toch besloten de auto te kopen.
De auto was roestig, maar niet erg. Ook het interieur zag er netjes uit.
Na 2 jaar met veel plezier met de auto gereden te hebben kwam ik voor de keuze te staan. De auto werd slechter aan de onderkant, dus ik kon hem wegzetten in een schuur, of gaan restaureren. Ik koos natuurlijk voor het laatste. Onder andere aan de achter kant werd hij erg slecht. Deze stukken zijn dan ook vervangen. Verder zijn er nieuwe deuren, voorschermen, motorkap, en grondbalken ingezet.
A-stijl kan ook wel een nieuw plaatje gebruiken.
Algemeen plaatje tijdens restauratie.Omdat er verschillende nieuwen onderdelen aan zaten, en heel veel nieuw ingelast plaatwerk moest de auto helemaal gespoten worden. Na de auto helemaal afgebeten te hebben, is hij naar de spuiter gegaan. Ik houd zelf van origineel gerestaureerde auto’s. Daarom wordt de auto weer terug in zijn originele kleur gespoten. Eerst helemaal grijs, en vervolgens het rood er overheen.
En bij het ophalen staat hij weer vertrouwd in grijs/roodNa de auto helemaal opgebouwd te hebben, heb ik deel genomen aan verschillende treffens,
Het Alt-Opel IG jaartreffen in Stendal
De HOCN opel familiedag in VeenendaalVervolgens slaat het noodlot toe, Tijdens het filerijden rijd er een onoplettende bestelwagen achter op mijn trekhaak (die gelukkig in de weg zat). Omdat ik de auto “vrij” had staan, ben ik doorgestoren op mijn voorganger. wat resulteerde in flink wat schade aan de voor zijde.
Behalve een kromme bumper, krom scherm en kompleet vernield voorplaat was ook de rechter chassis balk krom. Gelukkig is dit door mijn oom, die al veel meer autos weer goed gekregen heeft, hersteld en staat de wagen er nu weer zo bij:Zo, een kleine indruk van mijn auto.
Groeten Ruben Derks
Dat zou mogelijk kunnen. Maar valt er dan wat te zien aan de bekabeling?
helaas vandaag geen foto kunnen maken. zal het mogen proberen de radio er uit te halen.is die CDR500 makkelijk te verwijderen? die is meteen met de parrot terug geplaatst zat wel eerst een Pioneer in.
-
AuteurBerichten