Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
lang geleden dat ik op het forum heb gezeten.
de ascona heeft een top van 260 km/h met 240 bak.
heb daardoor achteras lagers kapot gereden, en oja koppaking was ook nog gescheurd.
bleek er ook nog een aangepaste kop op te zitten.dus blok opengehad, alles zag er heel goed uit.
nu druk opzoek naar differentieel lagers, heeft iemand deze nieuw liggen?
mijn dank is groot.
groet mats@rik, nee hier heb ik nog niets toe gedaan. Ik ben nu een jaar bezig sinds hij de vorige keer klaar was. Auto is eigenlijk nog steeds niet af. Wil er nog wel wat aan doen maar dit op zn tijd. Zoals:
Bwt5 bak
Negatief camber van voor geven.
Kort stuurhuis met elektrische bekrachtiging.
Velgen titanium laten coaten
Misschien andere achteras.
nSuper rik! Ben benieuwd als het eronder zit! Ik neem binnekort even contact met je op want zit nu in belgie en vanaf maandag tot donderdag in oostenrijk en duitsland!
Keep going the good work!
Over de synchromessen, dit komt wss door me schakelweg verkorting.
Terugkomend op de bwt5, heeft iemand hier ervaring mee betreffende aandrijfas en koppelingshuis?
Gr mats
leuk afblaasgeluid:D
ik zie eerder pagina terug, dat je een apexi boostcontroller gebruikt, weet niet of ik eroverheen kijk, maar je gebruikt volgens mij gewoon standaart c20let ecu toch? hoe heb je de apexi boostcontroller dan aangesloten?heb je misschien iets van een schema?
alvast bedankt
mvg Matsmoet ik ook nog even een 18s koppelingshuis vinden :s
bedankt voor je vraag mclambo, ik heb een t5 bak gevonden,
als een 18s koppelingshuis zo past, ga ik deze bak ophalen.weet iemand hier iets van? kwa prise as, aandrijfas etc?
is kwa overbrengingen wel de perfecte bak!gr mat s
Ik heb gforcetransmissions een mailtje gestuurd.
wat denk je van de prise as etc? aandrijfas, drukgroep alles?
lijkt me sterk dat dit allemaal universeel is?rik jij verkoopt jou zf toevallig niet?
en met zn bmw bak heb ik nog steeds het probleem in z;n 1 en 2? bij die 6 bak.
die 5 bak ziet er dan wel interessant uit!km/h teller kan ook digitaal.. dat is het grootste probleem niet.
gr mats! wel interessant dit!! dankje!
Nou, ik bedoel eigenlijk. ik heb nu een getrag 240. opzich bevalt deze bak mij prima kwa overbrengingen, alleen zou ik liever een langere 1 hebben. Aangezien dat een getrag 265 van een monza nog een kortere 1 en 2 heb, is dit niet interessant voor mijn geblazen motor. Dit omdat:
voorheen met mijn standaart turbo, reed ik in zijn 3,4 en 5e op 1,1 bar. in zijn 1 en 2 kwam ik niet boven de 0,65 uit omdat de motor te snel, te veel toeren maakte en de turbo niet snel genoeg opspoelde.
nu met mijn garrett ballbearing turbo, rijd ik in zijn 1 en 2 al op 1,1 bar. dit is dus echt een wereld van verschil. alleen dan nog is zijn 1 en 2 te kort. ik zit redelijk snel aan de 100: 4,3 sec geklokt! alleen ik gebruik niet het volledige motorkoppel. dit doe ik wel in zijn 3,4 en 5.
een getrag 265, zou mijn percentage van het gebruikte motorkoppel in zijn 1 en 2 eerder verkleinen, dan vergroten.
En dan nog even ter vergelijk die van een ZF van een Ascona (dus niet van een Masserati, die lijkt er van de buitenkant wel wat op maar daarvan zijn de overbrengingen echt belabberd):
1e= 2,99 (!) da’s een heel stuk langer dan alle standaard bakken die ik ken
2e= 1,75 (ongeveer bijna de derde versnelling van andere bakken)
3e= 1,3 (!) en dat pakt dan een heel stuk mooier op
4e= 1
5e= 0,874 (en da’s net weer een heel mooi stukje korter op de vorige versnelling dan bij andere Opel bakken)Deze bak is percies wat ik zoek. ik heb hier alleen nog nooit van gehoord?
gr Mats
Bedankt voor de informatie, maar zn 265 is te kort voor mijn motor. Dan kan ik het optimale koppel niet gebruiken.
Waar zit een ascona zf bak onder? Nog nooit van gehoort, allleendie van een duizend serie ken ik wel.
Gr mats
Hey rik, vraagje: weet je et verschilin de overbengingen van een getrag 240 van opel t.o.v de getrag 265 van opel en getrag 265 bmw. Welke is het meest geschikt voor mijn ascona met let motor? Getrag 240 slijt synchromessen..
Mvg mats
Heey rik! Die remmen zullen altijd goed zijn. Misschien is de 16v niet zoals mijn 16v, maar je remmen zullen niets te overkill worden$ ik gebruik zelf, zoals je weet 6 pots met 304 x 32 mm schijven. Remt super. Vooral bij hoge snelheden. Enige probleem, blokkeert meteen, dus een remdrukverdeler is wel zo handig.
Komend op de versnellingsbak. Ik gebruik gewoon een getrag 240 :s, maar ben op zoek naar een sequentiele bak of een bak met lange 1 en overdrive 5 of 6. Heb jij misschien nog tips of iets liggen?
Gr mats
Jullie houden van plaatjes toch? bij deze 29 plaatjes van mijn ascona, niet allemaal scherp, geen een volgens mij maar goed.
Afdekplaat voor tank gevonden, deze met sky bekleed en ziet er super uit!ascona is bijna klaar! nog even afdichting dopjes zoeken, dubbele voorstabi netjes maken of een verstelbare maken (CNC) , APK en laten taxeren.
bij deze wat plaatjes dus:
Mooie kadett, leuk topic!
motor ziet er netjes uit! petje af,
ik zat in je topic te lezen, hoe kom je erbij dat een 16v inbouwen rond de 6000 euro kost?
of heb je het dan over een risse motor?Veel succes met je kadett! en nog over een paar pagina’s terug, de witte velgen zijn zeker netter onder de auto dan de zwarte!
150kw op kenteken!
vandaag laten keuren bij de rdw.
nu nog kleine details, apk keuring, taxatie, verzekeren en rijden :DOja ook nog een dubbele voorstabi gemaakt, en een potje voor carterontluchting wordt gemaakt bij VA motorsport (inlaat,kleine dingentjes komen daar ook vandaan.)
@ mantaray, nee is standaart voorruit.
Bij deze wat nieuwe pics.. ben druk bezig met de kofferruimte te fatsoeneren. tot mijn grote spijt heb ik deze niet mee laten spuiten met de gehele auto.. dus moest ik een andere oplossing bedenken. Dus bekleden met sky. isolatie erachter. wordt het een mooi geheel.
bij deze wat pics:
deuren en motorkap zijn goed genoeg, tot zeer goed!
kofferdeksel is ook in goede staat!gr mats
Oja heb ook nog een set verbrede velgen te koop!
Dit ook nog staan voor die gene die geinteresseerd is, mag weg in onderdelen of in een geheel!
hallo, nu de ascona bijna klaar is, ben ik bezig met de afwerking van mijn kofferuimte. Hiervoor wil ik toch de originele afwerkingsplaat gaan gebruiken voor over de tank!
heeft iemand deze nog, of kan iemand deze nog aankomen? ik ben al een tijdje op zoek maar kan niks vinden!
als je iets heb, laat even iets weten!gr mats
0616396155thats nice, i use a c20let engine, but i like the cosworths aswell!
what kind of gearbox do u use? on both cars, thats quite interesting.u use the same brakes on the orange and green car?
reg.Mats
gister lekker gereden met me ascona.
ook wat gemeten, nu is alles nog heel en kan er nog wat worden aangepast.0-100 in 4,3 sec.. weet niet of het kan maar dat is wat we gemeten hebben met stopwatch.
en 0-190 in 12,1.. niet maximaal doorgetrokken.:pwel klein probleeempje gehad, me eindemper was los geschoten, hoe dit komt geen idee..
welcome at the Dutch opel forum! What an amazing car, the red ascona. Do u have some build pics of this one?
speciale of interieur, suspensions, rear axle etc.Eindelijk weer eens een update. Heb echt heel lang niks aan me ascona gedaan. Ben nu eindeljik een weekendje thuis geweest en heb vakantie gehad een weekje, dus heb weer lekker kunnen hobbyen aan de ascona!
Oja, Ik ben nog op zoek naar het volgende:
klokje voor naast radio!
Afdekplaat benzine tank kofferruimte!
afdichtrubbers voor tektiel gaten
rubber voor tegen het raam LV op de deur!vraagje, Ascona staat al ff stil weet niet wat ik moet doen :P
dashboard eruit halen, laten flocken en zo ook de middenconsole?
zoja, voor het dashboard te demonteren, moet dan de voorruit eruit?gr mats
-
AuteurBerichten