Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@pjotter wrote:
@Ascona19 wrote:
Bedankt voor de info.
Ondertussen heb ik de Astra in bezit. Wat een beest van een auto.Nu nog kijken voor een winterset
Ben nog in het bezit van 4stuks orginele opel velgen 19 inch 5×105 met winterbanden vredestein 235x19x35 wintrac extremeDat gaat niet met de steekmaat. Ik heb nu een steekmaat van 5×115.
Bedankt in ieder geval maar ik vrees dat ik verder moet zoeken.Mvg Michel
Bedankt voor de info.
Ondertussen heb ik de Astra in bezit. Wat een beest van een auto.Nu nog kijken voor een winterset.
Mvg Michel
Tot straks
@bart-gsi wrote:
weet niet of dit een mogelijkheid is..
maar ik lees zo hier en daar dat een stardaard van de band rollende opel op de top teweinig benzine druk heeft.. als voorbeeld met een x20xe zit er normaal 3.0 bar in maar zou eigenlijk 3.3 bar moeten zijn voor dat beetje aan de top…
niet dat ik uit een andere hoek wil komen met een verhaal maar weet niet of dit helpt om voor de top waar je je vermogen wil halen en nodig hebt ne druk een beetje verhoogd… verders zijn het wel strakke leuke kanonskogels op wielen…Benzinedruk lijkt mij niet aan de orde. Het beestje moet er gewoon 192 pk uitgooien.
Ik denk zelf dat de Corsa het straks wel gaat redden.
We rijden nu op euro 98 of hoger. Het onderhoud is nu goed.
Meteen de auto uit laten lezen en daar zijn geen foutcodes uitgekomen.
Vorige week ben ik ff wezen vlammem in Duitsland. En binnenkort maar weer.
Al met al moet het goed gaan komen. Idd het is een leuke kanonskogel.We gaan het binnenkort meemaken bij Unlimited Tuning op de testbank.
Mvg Michel
Gisteravond maar eens naar Duitsland gereden. Vanaf de grens bij Arnhem tot aan Rees lekker wezen vlammen.
Hij loopt keurig 230km per uur. :D
Dit heb ik lekker vol kunnen houden want, het was niet drukLaat er nu toevallig in Rees een Aral kort aan de snelweg zitten. Meteen de tank vol gegooid met euro 102.
Daarna vanaf Rees met een constante snelheid van 170km richting huis gestuurd.Nu maar hopen dat alle paarden terugkomen.
Mvg Michel
Ik heb er nog niet zoveel mee gereden na de beurt. Maar heb het idee dat de motor wat frisser loopt. Stiller.
Maar we gaan het over een poosje meemaken.
En idd we gaan opeens wat vaker boodschappen doen in Duitsland :DMvg Michel
Afgelopen donderdag heeft de auto een grote beurt gehad.
Meteen uit laten lezen maar daar is niks vreemds uitgekomen. Originele software staat erop. Geen foutcodes.Dit is dus wel de eerste grote beurt die de auto gehad heeft. De vorige eigenaar heeft alleen maar olie+filter laten doen.
Wat mij wel opviel was dat het filterelement uit het luchtfilter keihard was.We gaan er voorlopig ff lekker mee rondscheuren. En eind Mei begin Juni maar eens terug naar dezelfde testbank.
Mvg Michel
Afspraak bij de VOD is gemaakt. Aankomende donderdag krijgt de Corsa een grote grote beurt.
De auto wordt ook meteen uitgelezen op eventuele foutcodes en of de originele fabriekssoftware erop staat.We hebben er nu een tank Bp Ultimate door heen gedraaid en wat mij opvalt is dat de uitlaat veel zwarter is dan normaal.
De onderkant van het sierstuk in de diffuser is gitzwart.
Ik heb het vermoeden dat er ergens roet en kool deeltjes loskomen :DDe auto lijkt nu al iets vlotter te zijn en beter te reageren op het gaspedaal.
Mvg Michel
:kewlpics
Dat klopt.
In het filmpje kun je toch mooi de verschillen zien tussen de ongeblazen motor van de clio. Maakt idd geen barst uit wat je erin kiepert.
Maar bij de wat grotere motoren en zeker de turbomotor maakt het een wereld van verschil.Mvg Michel
5th Gear – High Octane Fuels: https://youtu.be/gQghB4asSnI” onclick=”window.open(this.href);return false;
Kijk dit filmpje op Youtube maar eens.
Mooie vergelijking al zeg ik het zelf.
3 auto’s op 3 verschillende brandstoffen. En ja bij de turbo moter van de Subaru is het verschil het grootst.
Voor onze Corsa Opc is de keus duidelijk.Mvg Michel
@herrflick wrote:
Nu zit ik zomaar eens te denken, misschien is je turbo ook zwaar vervuilt. De mijne is bij 75k km vervangen doordat de as niet meer stabiel in de behuizing zat, als ik nog langer had doorgereden met die turbo, dan waren de schoepen tegen het slakkenhuis aangekomen en voor metaalslijpsel in de cilinderkop gezorgd…
Ja zeker even laten uitlezen. Gewoon aangeven dat ie een flink pak vermogen tekort heeft, zoeken hun maar uit wat het is.
Duur grapje :vertag
Met 27k aan kilometers lijkt mij dat soort schade niet aan de orde. Maar zeg nooit nooit.
Op wat voor manier was je turbo vervuild?
En maar vragen of de orginele software er wel op staat.@herrflick wrote:
Ik had standaard voor het chippen bij klasen 250 nm aan de wielen…. Was zon 275 nm aan de krukas
Na het chippen 304 nm aan de wielen, ofterwijl 337 aan de krukas.
Dat zijn mooie waarden.
Ik hoop dat na een onderhoudsbeurt en een poos vlammen ik die waarden ook haal.
Is het misschien verstandig om de dealer te vragen de auto uit te lezen? Of motorisch alles in orde is.
De auto geeft geen foutcodes.@herrflick wrote:
Wat was je koppel bij de run? Die zou rond de 260 NM moeten zijn ongechipt.
212 nm meer kwam er niet uit.
Fabrieksopgave is 230 nm.@kaneelschep wrote:
Toen je de bougies er uit had. Wat voor merk en type waren dat?
gewone koperen willen bij 30000 best wel eens minder gaan presteren. platinum irridium gaan inderdaad wel 60 tot 90000km mee. daar zou ik zeker nog even mee bezig gaan. bougies kunnen veel schelen.
Alleen een beurt zal iig niet helpen. wat al gezegd wOrdt.. Deze auto is niet gemaakt om zo zuinig mogelijk elke dag een rondje om de kerk te rijden.
had dan gewoon lekker de 1.2 gekocht
Gewoon lekker ff warm rijden en gas derop! Gaaaaaaaaan! :-DMijn meisje rijd er 2x daags 25 km mee en ze gaat geen stukken omrijden om dan over de snelweg te kunnen vlammen.
Daar ben ik voor king:Maar wat de bougies betreft ik heb de VOD gebeld en die geven aan 4 jaar of 60000km.
Ze zeggen zelf dat ze vorig jaar vervangen hadden moeten worden. Vreemd want onze auto us vorig jaar nog bij ze in onderhoud geweest. :hmmz Ik noem geen namen maar het is de dealer in Deventer.Ik heb de bougies er uit gehad en het zijn idd de platinum iridium.
Zojuist heb ik ook het instructieboekje nagelezen en de aanbevolen benzine is een euro 98. 95 kan en mag. Maar 98 moet ie eigenlijk hebben.Vanaf nu gaat er dus alleen maar 98 in. Net voor de grote beurt een flesje injectorcleaner erbij en vlammen.
Alles bij elkaar gerekend kan het wel kloppen van bijna 20 pk verlies.Mvg Michel
@herrflick wrote:
@Ascona19 wrote:
Ik rij te weinig met de Corsa begrijp ik al wel.
Laat de vrouw het maar niet horen :jerry
Enorm bedankt voor jullie tips en adviezen we gaan hier zeker mee aan de slag.Het kan wel ff duren voordat we weer bij Unlimited Tuning op de bank staan.
En dan hopen dat er een beter resultaat uitkomt.
@herrflick wat was jij snel vertrokken gisteren ;)Mvg Michel
Klopt, we hadden nog andere afspraken in Amersfoort. Volgende keer blijven we langer. :thumb :vertag :D
We hebben nog ff bij jou Corsa staan kijken. Je hebt er ff veel aan gedaan :wors
Wat word het volgende Opel/Opc treffen?Mvg Michel
Ik rij te weinig met de Corsa begrijp ik al wel.
Laat de vrouw het maar niet horen :jerry
Enorm bedankt voor jullie tips en adviezen we gaan hier zeker mee aan de slag.Het kan wel ff duren voordat we weer bij Unlimited Tuning op de bank staan.
En dan hopen dat er een beter resultaat uitkomt.
@herrflick wat was jij snel vertrokken gisteren ;)Mvg Michel
@wim-v6 wrote:
T ding moet gewoon 192pk leveren op 95 benzine.
Daar is ie op afgesteld.Hoe gebruik je de auto??.
Stond in de deuropening bij UT toen ie op het gas ging.De katalysator had er knap moeite mee in ieder geval.
Rook alsof ie relatief korte ritten maakt of relatief rustig bereden word.Bougies kunnen tegenwoordig vaak 90.000km mee.
Benzine filter is net de vraag of hij deze wel heeft, niet elke moderne opel heeft deze namelijk.
Luchtfilter ken je makkelijk zelf controleren.
Mocht je iets van een sport inlegmat hebben vervang deze dan door een origineel papierelement.En ga met verse olie erin een keer GOED op het gas in duitsland houd m dan ook goed op het gas voor bepaalde langere tijd.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Wim jij hebt een goede neus.
Idd er worden geen hele lange ritten mee gereden 2x daags maximaal 25 kilometer.
En ja mijn meisje rijdt er heel rustig mee. Ze presteert het om 1 op 12,5 te rijden met de Corsa.Daarnet het luchtfilter eens losgehaald niks bijzonders te zien. Bougies er ff uitgehaald maar mooi koffie bruin. Al had ik wel het idee dat de 2 bougies aan de rechterkant van de motor bruiner waren.
De slangen van en naar de turbo gekeken en gevoeld maar ook niks bijzonders te zien. De motor 2000 toeren laten draaien en toen nog eens alles gevoeld maar je hoort niks fluiten of sissen.
Binnenkort maken we een afspraak met de dealer voor groot onderhoud. Dan ook maar eens vragen of ze willen uitlezen of alle waardes goed zijn. En ja, dan ook maar eens lekker gas geven in Duitsland.
Daarna nog maar eens laten meten.Jullie horen de uitkomst.
Mvg Michel
@herrflick wrote:
Ook even je luchtleidingen nakijken of er niks lekt. Ook bijvoorbeeld van en naar de intercooler, en de inlaatslang vanaf je luchtfilter.
Dus alle connectiepunten en slangenklemman nalopen.
Als je je auto laat chippen bij Klasen, en er mankeert wat aan, dan gaat hij (in tegenstelling tot unlimited tuning) wel nakijken wat hij eraan kan doen om het gewenste resultaat te krijgen…
Hoe doe ik dat het makkelijkste? Starten en kijken en luisteren?
Ik ga er vandaag mee bezigMet deze info ga ik zeker aan de slag.
Binnekort een goede grote beurt en dan maar eens kijken hoe de bougies eruit zien.
Luchtfilter ga ik vandaag eens nakijken.Het onderhoud is wel altijd bij de VOD uitgevoerd.
Kan het zijn omdat, de Corsa een lage km stand heeft 27 000. Dat daarom zijn bougies en luchtfilter nog niet eerder vervangen zijn.Maar toch een grote schok gisteren -20pk.
Bedankt voor jullie info.
Mvg Michel
Ik ga het eens voorleggen bij de dealer. En eens horen of zij iets kunnen betekenen hier in.
Ik heb geen storingscodes of lampjes die gaan branden.
Alles lijkt goed te werken. Motor loopt netjes en pakt lekker vlot op.Het verhaal gaat nog een staartje krijgen.
Mvg Michel
De Firezone hier in het dorp verkoopt die euro 102. Maar er werd aangeraden om het bij A merken te houden.
De auto heeft wel jaarlijks zijn beurtjes gehad olie en oliefilter bij de dealer.
Alleen denk ik dat de kilometers te weinig waren om de bougies en het luchtfilter te vervangen.Maar zou ik het ontbrekende vermogen weer terugkrijgen met een goede grote beurt en goede benzine?
Mvg Michel
Dat laatste durf ik niet te zeggen.
Maar eerdaags maar eens langs de VOD en een hele grote beurt laten uitvoeren.
Voorlopig ook maar A merken benzine blijven tanken. Daarna maar eens terug naar dezelfde testbank om te kijken of het een verschil heeft gemaakt.Mvg Michel
Het is gemeten op de wielen en met een formule omgezet naar krukas pk’s.
Er kwam dus uit dat de Corsa 170 pk op de krukas zou hebben.Mvg Michel
En weer thuis na een dagje Amersfoort. Top meeting.
Zonder verwachtingen heen gegaan en dan kom je met 2 prijzen thuis :D
Volgend jaar ben ik weer van de partij.Mvg Michel
-
AuteurBerichten