welk octaan gehalte benzine

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen welk octaan gehalte benzine

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 126 tot 134 (van in totaal 134)
  • Auteur
    Berichten
  • #18118408
    KRSA2000
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 February 2009

      Mijn auto kent 102 octaan. ECU is er op afgesteld.

      #18118409
      GSE
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 August 2006

        Dan heb je der iets aan maar systemen die als max 95 of 98 kennen en niet weten wat met 100 of 102 aan te moeten……Hebben der 0.0 niks aan..

        #18118410
        herrflick
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 September 2010

          klopt, bij standaard auto’s zul je weinig tot geen verschil merken.

          Bij oudere auto’s zonder pingel sensor zul je de voorgeschreven brandstof moeten tanken tenzij je de motor afstelt.

          Fijn dat je nu toch een beetje tot inzicht bent gekomen dat het toch wel verschil kan maken. :jerry

          PS: mijn OPC lust de 102 van Firezone aanmerkelijk beter dan de 98 van de BP. Hij is ook gechipt naar de 102 brandstof. :wors

          #18118411
          GSE
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 August 2006

            Het maakt enkel verschil als je brandstof/ontsteking systeem de brandstof kent……….Tank een oude opel kadett E 2l 16v met 95 98 100 102 octaan en vertel me dan eens wat je op een vermogensbank aan winsten ziet in stijging van het octaan getal………..

            De meest gangbare brandstoffen zijn 95 en 98 en de meeste systemen werken daarop en kennen 100 102 niet,dus dan haalt het niks uit

            #18118412
            NoFear1696
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 May 2012

              toch maar weer 102 competition getankt..ook al levert het geen extra vermogen. gewoon omdat het lekker duur is :thumb

              #18118413
              Maurice89
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 October 2009

                Ik doe met je mee ook al heb ik er niks aan :D Wel bij de buren want Nederland krijgt niks :jerry ik rij dan wel geen kadett

                #18118414
                Ascona19
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 March 2006

                  5th Gear – High Octane Fuels: https://youtu.be/gQghB4asSnI” onclick=”window.open(this.href);return false;

                  Kijk dit filmpje op Youtube maar eens.
                  Mooie vergelijking al zeg ik het zelf.
                  3 auto’s op 3 verschillende brandstoffen. En ja bij de turbo moter van de Subaru is het verschil het grootst.
                  Voor onze Corsa Opc is de keus duidelijk.

                  Mvg Michel

                  #18118415
                  Haasje17
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    8 September 2009

                    @Ascona19 wrote:

                    5th Gear – High Octane Fuels: https://youtu.be/gQghB4asSnI” onclick=”window.open(this.href);return false;

                    Kijk dit filmpje op Youtube maar eens.
                    Mooie vergelijking al zeg ik het zelf.
                    3 auto’s op 3 verschillende brandstoffen. En ja bij de turbo moter van de Subaru is het verschil het grootst.
                    Voor onze Corsa Opc is de keus duidelijk.

                    Mvg Michel

                    Pak eens een kadett E met C16NZ dan maakt het niks uit wat je erin gooit, hij heeft geen klopregeling, dus spuit dan gewoon evenveel brandstof in en vonkt op hetzelfde tijdstip.

                    #18118416
                    Ascona19
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      27 March 2006

                      Dat klopt.

                      In het filmpje kun je toch mooi de verschillen zien tussen de ongeblazen motor van de clio. Maakt idd geen barst uit wat je erin kiepert.
                      Maar bij de wat grotere motoren en zeker de turbomotor maakt het een wereld van verschil.

                      Mvg Michel

                    9 berichten aan het bekijken - 126 tot 134 (van in totaal 134)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.