Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb toch besloten hem origineel opel-oranje te gaan spuiten, maar: weet iemand de RAL code?
Ook de stikkers ga ik bestellen: loop er nou al een tijd mee rond en de zin in een General Lee blijft. Ga het gewoon doen:o
sorry echte opel fans/freaks… Zal jullie op de hoogte houden…Ik kan hem natuurlijk opel-oranje maken en eens kijken wat de stikkers gaan kosten? Die kan ik er later ook nog aftrekken natuurlijk.
Als ter iemand is die het kan & wil fotoshoppen met een goeie foto?Hier in de buurt (ossendrecht) heb ik nog niet zoiets gezien: wel een ford escort (laatste model) :puke… Dus op zich is het best origineel.
Ik hou jullie op de hoogte!
Heb voor dit blok gekozen omdat ik het had liggen… Simpel toch? :P
En hiervan zag ik de uitdaging wel, een standaard opel blok erin is natuurlijk makkelijker. Voor dit blok van 89 zijn ook alle onderdelen nog makkelijk te krijgen. Heb nu alleen nog geen km aanduiding, maar met een TomTOmmetje erin is ook dat geen probleem bij de APK.Hij had op de foto inderdaad gelekt (goed gezien!). Heb een miniscuul stukje hout in het gat gestopt en daarna zo’n ‘pil’ derin en hij is weer dicht.
Ik was altijd weg van de general lee, ook al heb ik het niet vaak gekeken… Vind het wel gaaf en lekker opvallend… Ik ga eerst die bult maar eens in de motorkap lassen.
Tsja, iedereen is het wel een beetje met elkaar eens hier of durft de een de ander niet tegen te spreken? Hoe dan ook bedankt voor de rakties alvast; denk dattie dan toch bruin blijft / wordt…
Enneuh Bipsus, kan je eens een fotootje van de jouwe plaatsen?
[img]
Nou, das nou net een punt van discussie: wat voor kleur moet ie gaan worden?
Ik ben nog steeds van plan om hem “general lee” te maken, dus oranje met vlag op het dak en nummers ‘1’ op de deuren.
Matzwart is ook nog een optie, maar het originele bruin is nou ook wel weer ‘in’?Zou wel graag wat meningen horen van opel-mindeds?
Zet net heel het verhaal in de verkeerde box geloof ik onder “ascona”. Maar goed, hier wat pic’s…
[img]
[img]http://
[img]
beetje new-kids achtig?
Zal die van mij ook eens plaatsen…
Iemand enig idee wat er gebeurt als je alles door teflon bussen vervangt?
(die kan ik namelijk zelf draaien:D )
Dan zal ie wel lekker stug worden, maar heeft daar iemand ervaring mee? Scheurt dan niet alles af bv?he Lambo,
Ik heb nog van die dichte OZ’s liggen 15″ euhm OZ racing staat erop volgens mij.
Met van die vakjes rondom: zijn echt aparte velgen die heel moeilijk schoon te houden zijn…OK, bedankt jongens! Scheelt weer een hoop gepuzzel gesjouw en getrek frustraties etc… Je kent dat wel…:swear:swear:swear
Dat RDW keuren, wat komt daarbij kijken dan? Moeten er gegevens van het motorblok zijn enzo? Heb ook nog steeds geen grotere remmen voor (achter de trommels van een 1.9, dat wel).
Die motorsteun is natuurlijk eenvoudig aan te passen, maar als het RDW dat niet goedkeurd, kan ik dan (net als bij de APK) binnen 2 weken de puntjes/ commentaar verhelpen?
Kermit, die bult van die diesel moet eerst nog ergens uit geslepen worden, of wat? Op zich wel interessant…
Tsja, er zou volgens het boekje 118 pk uit moeten komen… Misschien wel 120 met een sportluchtfilter en dit spaghetti spruitstuk… Mooi werk, maar wel een gepuzzel…
[img]
[img]
Nou, inmiddels heeft de motor zijn eerste klappen gemaakt! (geen uitlaat dus vrij luid):o
Het spruitstuk past niet echt meer dus ga ik zelf een spaghetti maken: de rvs bochten zijn inmiddels binnen dus kan ik lekker gaan puzzelen en bakken…
Achteraf is het goed te doen met de electronica: heb maar een paar draden over komende vanaf de boordcomputert…Nog even een GSM fotootje gemaakt:
[img]
Nog niet netjes, maar dat komt later als alles werkend is.
In dit mapje staan wat foto´s. De koppelings bediening is inmiddels anders, dit werkte toch niet helemaal.
Het wertk nu wel, maar redelijk zwaar.Snelheid moet ik voorlopig via de tomtom aflezen…
Nou de nog een benzinepomp erop en een retourleiding leggen…
http://s816.photobucket.com/albums/zz83/pieter77/?action=view¤t=SANY0325.jpg&newest=1
Tsja, als je het zo bekijkt… Maar ja, ik ga wel van 65 naar 115 pk. Das toch al heel wat?!
Mocht het echt niet genoeg zijn: ik heb er ook een compressor bij evt. Ik was ook niet van plan om hem RDW te laten herkeuren dus ik blijf 4-cyl. benzine rijden.De ascona heeft ook een trekhaak die ik regelmatig goed kan & ga gebruiken.
Moet dus nog wel m’n voorste remschijven updaten…
Tsja, das met m’n BMW E30 (1989) ook zo: daar heb ik een M30 motor ingebouwd (3,5 liter 6-in-lijn) en dat bleek dan in Duitsland (veel) meer gedaan te worden.
Daarom ben ik nu bezig hierop een Eaton compressor te bouwen: dan heb je tenminste iets unieks, niet dan?Heb trouwens al wel eens een kadett C gezien met een BMW M-blok… Of vinden jullie dat hier heiligenschennis? :fy1
Tsja, ik ben eigenlijk BMW-gek, maar begin toch wat voor de ascona te ‘voelen’.
Dat 1.8i blok heb ik nog over van een ander project, vandaar mijn keuze. En een 2.4 erin van een ‘big’ opel doet iedereen al.Ik wil de ascona graag iets aanpassen naar mijn moderne eisen. (dattie bv 120 km/u kan is al heel wat)
Denk je dat het tegen gaat vallen, Ruud, qua werk dan?
Enneuh, Black Magic, die 40 cm was ironisch: gewoon flink omlaag.
Nou dit is de mijne. Aan m’n vriendin gegeven met d’r 19e verjaardag, maar ze wil er niet meer in rijden (kreeg natte voeten bij regen). Dus nou ga ik hem ‘pimpen’…
Zo staat ie er al een tijdje. De bedoeling is dat ie van voor veertig cm omlaag gaat (ofzo) met lekkere brede velgjes eronder en mat-zwart wordt gespoten. En die BMW 1.8i erin natuurlijk…
Iemand nog ATS classics liggen (8J of zo)?
IS NU IN DEZE STAAT TE KOOP!
-
AuteurBerichten