Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
9 september 2024 om 22:11 In reactie op: Defecte koplamp Insignia 2008-2013 adaptive bi-xenon #18554847
Vocht is idd de hoofdoorzaak en komt doordat de kit/ lijm tussen de koplampdelen oplost of loslaat. Condens zakt naar beneden naar de stekker van de ballast en veroorzaakt kortsluiting. Via google is er een bedrijfje te vinden die units opnieuw kit, die geeft uiteraard geen garantie hierop. Ik weet echter niet meer hoe dat bedrijfje heet. Ik heb er een complete koplamp in laten zetten. Bij mij was het de linker koplamp en heb de oude nog steeds. Gelijmd, zo goed mogelijk en ligt op reserve.
Succes, ik hoop dat je een gebruikte unit vind.
Waarschijnlijk voor de AFL, bij mij hoort het bij de bi-xenon koplampen.
Deze topic is al 11 jaar niet aangevuld / gebruikt.
Toch leuk om te lezen dat de insignia diesels goed bevielen toen ze nieuw waren.
Ik heb mijn Insignia bouwjaar 2012, 2.0 cdti /131 pk 3 jaar geleden gekocht en inmiddels heeft de auto 278779 km gelopen.
Na al die jaren en km’s is het verbruik nog steeds prima. Met grotendeels snelweg kilometers kan ik nog steeds meer dan 1250 km op 1 tank rijden.
Met de caravan is het uiteraard een ander verhaal, dat is 1 op 10 met 100 km/uur.
Motorisch niets te klagen, ieder jaar olie verversen waarbij de olie de eerste 2 maanden nog steeds helder is.
We gaan eerst maar eens naar de 300.000 daarna zien we wel verder
Ik had eerst een 1.8 benzine, deze had te weinig trekkracht voor de caravan. In 3 maanden tijd ook 3 keer een gescheurd thermostaathuis gehad. Reed verder wel heerlijk.
Ingeruild voor een diesel 2.0 cdti 131 pk met een M32 bak. Aangezien er bijna 280.000 op de teller staat, ga ik ervan uit dat de versnellingsbak al eens gereviseerd is. Nu is het geen vergelijk, de benzine met de diesel. Echter heb ik na 3 jaar met rijden met deze auto geen enkel probleem gehad, ook 3 probleemloze apk’s gehad.
Hoi Wim,
Bi-Xenon met Avanced forward lighting?
Vorig jaar deed de xenon verlichting links het ook niet meer, kapotte ballast.
Het schijnt dat het een bekent euvel is: De lijm waarmee de delen van de koplamp verlijmt zijn, laat na verloop van tijd los en is dus lek. Het water wat de koplamp inloopt, loopt naar het laagste punt en laat daar nu net de ballast van de lamp zitten. Er is wel een bedrijf die je koplamp kan/gaat kitten, maar die geven uiteraard geen garantie dat het ook dicht blijft. Ik weet niet meer welk bedrijf dat was/is. Ik heb de complete unit laten vervangen a 1600 euro. Dit kan goedkoper als je het zelf doet, moet wel de bumper er voor weg. .
Succes en groet, Arno
Sinds april 2021 in het bezit van een Insignia. Eerste insignia was een 1.8 Benzine en tijdens vakantie in NL ,datzelfde jaar, omgeruild voor een Insignia Limousine HB 2.0 cdti 131 pk
-
AuteurBerichten