Heeft u ervaringen met de Opel Insignia A?

Forumindex Forums Modellen Insignia Heeft u ervaringen met de Opel Insignia A?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18427229
    raviawana59
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 March 2021

      Hallo jongens,

      ik wil binnenkort lid worden van de Opel-familie, maar ik ben bang voor de gevolgen als ik niet weet wat ik koop.

      Mijn plan is de Opel Insignia met minder dan 100.000 km benzine en de 1.8L of de 1.4L Turbo motor.

       

      Kunt u mij uw ervaring geven van het Opel Insignia A pre-facelift en facelifted model?

       

      Erg bedankt!

      #18427262
      Insigniauser
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 November 2014

        Ik heb geen ervaring met turbo motoren, daar kan ik je helaas niet mee helpen. Ik heb zelf een 1.8, en ben er, ondanks de kostbare reparaties,  best tevreden over.

        Hou er rekening mee dat de Insignia een zware auto is, die daardoor redelijk dorstig is in stadsverkeer en zeker geen sprintkanon is. Maar als je er normaal mee rijdt heb je veel plezier, ruimte en luxe om je heen. De Insignia’s hebben wel wat punten die helaas niet ten gunste zijn van het “vlaggenschip” zoals Opel dit voor ogen heeft gehad. De meest voorkomende zijn:

        – versnellingsbak M32 type 1 is gevoelig voor speling en kapot lopen van de lagers die onderbemeten zijn. Er is genoeg over te vinden op deze site, andere Opel/ Vauxhall/ Holden/ Buick fora en internet/ Youtube. Zoals op [url=https://www.eco-torque.co.uk/post/m32-gearbox-guide-to-faults-fixes] deze site[/url] waar de meest voorkomende herkenbare symptomen worden besproken.