Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
DMF is het vast niet, want die is in juli 2014 al vervangen. Het geluid staat ook helemaal los van koppeling en versnellingsbak. Als het geluid er is en ik zet de auto in de vrij en haal m’n voet van de koppeling, dan is het geluid er nog steeds.
Toen de DMF kapot was twee jaar terug, klapperde ie precies op het aangrijpingspunt. Dat is nu niet het geval.30 januari 2015 om 16:29 In reactie op: Bagagenet voor Vectra C2 SW -> handgemaakt rek klaar. #17467204Ik heb zo’n originele gekocht (zie de foto’s hierboven), maar de bovenkant waarmee je ‘m vastzet in de hemel is veel te smal. Weet iemand hoe ik dat ding vastmaak aan het dak? Achter de achterbank past ie perfect.
Jawel, maar het probleem bij een kapotte accu is doorgaans dat ie z’n lading niet vasthoudt. Niet dat ie niet wil laden.
De accu is inmiddels toch vervangen en het starten verloopt nu een stuk beter. De startmotor draait sneller dan voorheen en de motor start prima. Aan de andere kant: het is niet zo koud als afgelopen woensdag en donderdag, dus makkelijker gaat het sowieso.
Nu nog de problemen met de airbag(lampjes) oplossen en dan zijn we (hopelijk) van de alle problemen af…Ok, bedankt voor de tips. Ga ermee aan de slag.
Wat me opvalt: er zit wit poeder rond de min-pool. Lekkende accu? Misschien heeft die wegenwacht-kerel het toch verkeerd en is toch de accu gaar… Het is de originele nog (6 jaar oud).Die van mij klonk niet zo ‘krakend’, maar meer ratelend.
Wat zijn jullie ervaringen met de diverse reinigingsproducten, zoals Forté Diesel Intake Cleaner? Hoe vaak passen jullie het toe?
Ja. Het mengsel zal dan wel anders zijn. Bij koud starten staat de EGR-klep volgens mij ook altijd dicht. Misschien dat dat e.e.a. dusdanig beïnvloedt.
Tijdens mijn vakantie in Frankrijk heb ik bij meerdere tankstations getankt (zowel onderweg als ter plekke) en werd het warm starten ook minder moeizaam, al was het nog lang niet perfect.Nou, het blijkt heel wat anders te zijn. Het probleem blijkt in de brandstofleiding/-tank te zitten. De motor is buiten de normale leidingen en tank om aan een externe tank gehangen en nu start ie warm probleemloos. Door het slechte/lompe aanslaan van de motor kreeg het vliegwiel een beuk waardoor ie zo enorm veel lawaai maakt. Nu worden de tank en de leidingen gereinigd en het brandstoffilter vervangen. Kosten: ruim € 400. Inclusief een tank diesel, dat wel…
Ook in mijn geval kon de dealer pas na demontage vaststellen dat/of het het dmf was.
Demontage was zo’n tweeënhalf uur werk.Volgens mij hebben alle 1.9 CDTI’s een dmf, toch?
Ja, dat zou kunnen, maar ik ben al op vakantie geweest. Dus ik moet óf binnenkort nog een keer de grens over voor een half uurtje gassen óf de motor heeft vorige maand al een “reinigingsbeurt” gehad met de caravan erachter. Dat laatste zou mooi zijn!
Ik heb het DMF van mijn Vectra Z19DTH ook kapot gehad en inmiddels laten vervangen. Dat heb ik op de volgende manier geconstateerd:
1 Motor aan
2 Versnellingsbak in vrij
3 Koppeling op laten komen tot aangrijpingspunt (volledig ingetrapt en helemaal los hoor je niets!)Indien hoop gerammel: vliegwiel kapot.
Kan ik het rijden met een caravan van zo’n 1300 kg door Duitsland en Frankijk (met flinke delen bult-op) vergelijken met flink gassen op de Duitse Autobahn? Ik kan me voorstellen dat de motor hard moet werken met een caravan erachter, maar structureel hoge toeren rijden zoals je doet als je bijvoorbeeld 160 km/uur rijdt, doe je ook niet (ik rij met de caravan erachter zo’n 100 km/uur in de 5, dus net iets meer dan 2000 rpm).
Morgen wordt ie omgeruild, dus als ik in de loop van deze week/volgende week meer weet, zal ik het laten weten!
Ze hadden het over een of andere gel die tussen de twee “massa’s” zit in het vliegwiel. Als de motor (lees: het vliegwiel) warm is, dan is die gel ook warmer en dunner waardoor de platen in het DMF elkaar schijnen te raken, wat het moeizame starten en het vreemde geluid veroorzaakt.
Daar ga ik vanuit ja. Zij zullen ook garantie hebben op de onderdelen die ze aangeleverd krijgen. Volgens mij is het vliegwiel van LUK.
Het bleek inderdaad het DMF te zijn. Het DMF is onder coulance vervangen incl. druklager en koppeling. Netjes opgelost door de dealer. Echter nu blijkt er een productiefout in het vliegwiel te zitten waardoor de auto warm moeizaam start. Aangezien ik garantie heb op de reparatie, wordt ook dit opgelost. Hopelijk heb ik mijn portie pech dan weer gehad!
-
AuteurBerichten