Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ïk heb afgelopen zomer zowel onder de Zafira 1.8 als onder mijn 406 een nieuwe pijp gemonteerd. Bij de zafira ben ik wezen shoppen bij uitlaatdiscounter én mister-auto. Een combinatie van die 2 bleek het voordeligst. Prima pasvorm en compleet geleverd!
Demping is ok.Voor de 406 is alles van mister-auto gekomen. Alweer: Prima spul!
De vorige uitlaat daaronder kwam van de Brezan en heeft het 2½ jaar volgehouden. De demping daarvan was ronduit waardeloos! Daarbij wassie nog duurder ook! En 2½ jaar levensduur met gemiddeld 40.000 autobaankilometers per jaar vind ik ook niet geweldig..Kortom: Die internetdiscounters bevallen mij prima…
Pas wel op met katalysatoren… Daar heb ik wél mindere ervaringen mee.. :cry
Want onze Zafira heeft momenteel een emissie probleem, dat waarschijnlijk door de 1½ jaar oude kat van uitlaatdiscounter veroorzaakt wordt.. :-?Komt bij dat mijn ervaring leert dat ze toch wat meer stof doorlaten…
Ik ben er niet kapot van.Dat zal de turbo zijn…
Maar de 1.6 benzine zal daar geen last van hebben.Heeft ‘ie het ook met ingetrapte koppeling?
20 november 2010 om 10:57 In reactie op: mistlampen aanpassen naar running daytime lights? #17685320Volgens mij hebben mistlampen een “F” in het glas staan… F van Fog. En dat mag je alleen icm dimlicht voeren, bij dichte mist ( zicht <200mtr).
Lijkt me niet toegestaan voor dagrijlicht…Dimlicht mag natuurlijk wél.
Ik heb het hele verhaal gelezen, maar snap er geen snars van…
Er is gewoon europees recht, waarin duidelijk staat dat je bepaalde verwachtingen mag hebben van een aankoop.
Een auto, zeker alsie volgens voorschrift is onderhouden, hoort langer mee te gaan.
Bovendien heb je correct gehandeld door direct de garage te bellen en op hun advies heb je water bijgevuld en ben je onderweg naar de garage gegaan.
De waterpomp zou eventueel voor jouw rekening kunnen zijn, maar de gevolgschade is dat zeer zeker niet! De dealer wordt geacht deskundig te zijn, en zijn advies wordt je geacht op te volgen. Dat advies was in dit geval desastreus… Jammer voor de dealer: Zijn risico. Hij had ter plaatse moeten gaan en de situatie in ogenschouw nemen. Het afslepen wegens defecte waterpomp had hij dan zelfs in rekening mogen brengen.Fout op fout, en voor een rechtszaak zou ik niet bang geweest zijn.
Overigens ben ik van mening dat de waardevermindering van de auto, door de defecte staat tijdens verkoop, nog steeds voor rekening van de dealer komt. Zal wel lastiger zijn om te verhalen.Ik ben ook van mening dat je te gemakkelijk de pijp aan Maarten gaf.. Door een andere auto te kopen al voor het geschil geslecht was, gaf je de dealer/opel z’n zin..
Omdat dit soort zaken bij andere merken ook voorlomt, zit men er niet mee. Tegelijk met het vertrek van jou naar Hyundai, komt er wel weer een boze klant van een ander merk naar Opel. Gemakkelijke klanten: Ze hebben snel een auto nodig en hebben een prachtige inruil waar flink aan te verdienen valt. Bovendien zijn ze emotioneel en dus gemakkelijk naar de hand te zetten.. Het kan immers, in de ogen van die klant, alleen maar beter worden!Jammer dit… Opel heeft z’n zin en jij zit met de kater.
Wat niet wegneemt dat ik je veel rijplezier in de i30 toewens! Zonder problemen ook!
25 september 2010 om 20:43 In reactie op: Is "handbediende" airco te vervangen door een clim #17732329Alles kan… Maar onderschat het niet! Zoiets kan dagen werk zijn!
Ik weet dat er een jaar of tien geleden een aftermarket ding op de markt was. Niet echt CC, maar wel een thermostatisch geregeld ding dat de warmeluchtschuif bediende.
Luchtrichting en ventilatorsnelheid moest je dan nog zelf doen, natuurlijk.. het apparaatje bouwde je in op de plek van de warm/koud knop.Altijd lullig, dit soort zaken.
Nou zit ik toevallig “aan de andere kant”, ofwel bij de Politie. ( Als burger, maar ik zie wel alle rapportages mbt ongevallen op ‘t intranet voorbij komen).
Ik kan je vertellen dat agenten niet blij zijn als hun dit overkomt. Maar feit is dat ze meer risico’s moeten nemen en in zeer korte tijd beslissingen moeten nemen. Een kleine inschattingsfout, en het gaat mis.. Dat wordt wel eens wat te gemakkelijk vergeten.
Maar: Fout is fout… Het is in Nederland niet meer zo dat een voorangsvoertuig altijd in z’n recht staat. Er zal nu een onderzoek naar de toedracht volgen en de agenten uit dat busje moeten daarbij met de billen bloot. In de basis wordt er vanuit gegaan dat ze fout zijn, juist omdat ze zich in een uitzonderingspositie bevinden.
Ook voor bestuurders van voorangsvoertuigen geldt: Voorrang is geen recht, maar moet je verleend worden.Ik hoop van harte dat dit lekker vlot afgehandeld wordt en je snel weet waar je mee af bent. Gezien eerdere situaties als deze denk ik dat wel.
Succes met alles!
Mijn 1.8 uit ’00 geeft wel al vlot een melding dat ik het oliepeil moet controleren. Ongeveer midden tussen min en max begint ‘ie te mekkeren.
Ondanks 1300KG caravan aan de haak, gebruikte hij in de vakantie hoegenaamd geen olie.Maar je hebt het over het laatste streepje.. min of max?
En waar stond ‘ie toen je de melding kreeg? Onder min, tussen min en max? En tot hoever vulde je dan bij?Verkeerde knoppie? :jerry
Remblokjes lijkt me niet. ABS en TC delen veel componenten, dus ABS in storing geeft meestal ook TC in storing
Dit soort storingen komt vaak bij een ABS wielsensor weg. Mogelijk vervuiling op de tandkranzen. Reinig ze maar eens voorzichtig.
Ik heb ditzelfde probleem gehad met mijn Peugeot 406, op LPG.
Oorzaak: De benzine in de tank was slecht geworden. Even 15 liter verse benzine erbij en klaar!:thumbup
Op gas gebruik je immers alleen een beetje benzine tijdens en direct na het starten. Na een paar honderd meter schakelt de motor over naar LPG en loopt ‘ie ineens weer goed!Er staat UML op de knop!
Hopen dat die wisselaar een CDC2 is dan maar!
Én een staatslot! :angel
Het was een heftig buitje wat over het land trok, ja…
In Didam viel het nog mee.. 10km verderop ligt Vethuizen, en wie het nieuws vandaag volgde weet dan genoeg.:(De stekker ligt onder de stoel, ja. Een groene met een stuk of 10 (geschat, kunnen er meer of minder zijn) aansluitingen.
De radio is een CCRT700, welke origineel in de auto zit. (staat ook op de car-pass). De auto is 7 jan 2000 op kenteken gezet, dus het zal een eind ’99 geleverd exemplaar zijn.
Ik heb ‘m nog niet uit m’n dash gehad.De wisselaar hoop ik één deze dagen te mogen aanschouwen.
Nahja, van werken is nog nooit iemand dood gegaan… :P
Een collega heeft een wisselaar liggen, maar da’s een blaupunkt 6cd wisselaar ofzo… Gaat ‘m dus niet worden.:cry
Ok… duidelijk verhaal!
Mogelijk heeft een collega nog een wisselaar voor me. Hopen dat ‘t de juiste is. Het type klonk ‘m bekend!
Een GX630d in de Zafira… Hmmm…
Neh, vind de vrouw nooit goed… :vertag( Ik had de vraag dus net zo goed op AA kunnen stellen… :P Klein wereldje weer….)
origineel gepost door PVB
Als je hem hebt dan zou het plug en play moeten zijn tenzij er geen wisselaar voorbereiding is.
Let er wel op, er zijn 2 type wisselaars, de CDC3 TA geschikt voor de CCR600 en CCRT700 en de CDC3 TB geschikt voor de NCD1100. Zorg er ook voor dat je de CODE er bij krijgt.Ik heb zelf de CCRT700 icm de CDC2 van Blaupunkt. Dus dat is nog een andere optie alleen werkt deze met de oudere types CCRT700.
P.S. ben jij ook actief op analogaudio.nl
Ja, dat ben ik! Onder dezelfde forumnaam. :jerry
Hoe weet ik wele wisselaar mijn, fabrieksingebouwde, radio ondersteund? De auto is van jan. 2000, dus eind ’99 gebouwd.
Onder de rechter stoel zie ik wel losse stekkers hangen.origineel gepost door PVB
Als je hem hebt dan zou het plug en play moeten zijn tenzij er geen wisselaar voorbereiding is.
Let er wel op, er zijn 2 type wisselaars, de CDC3 TA geschikt voor de CCR600 en CCRT700 en de CDC3 TB geschikt voor de NCD1100. Zorg er ook voor dat je de CODE er bij krijgt.Ik heb zelf de CCRT700 icm de CDC2 van Blaupunkt. Dus dat is nog een andere optie alleen werkt deze met de oudere types CCRT700.
P.S. ben jij ook actief op analogaudio.nl
Ja, dat ben ik! Onder dezelfde forumnaam. :jerry
Hoe weet ik wele wisselaar mijn, fabrieksingebouwde, radio ondersteund? De auto is van jan. 2000, dus eind ’99 gebouwd.
Onder de rechter stoel zie ik wel losse stekkers hangen.Ok, dan moet ik die een keer gaan vinden…
Plug and play, of moet er meer gebeuren?
Opps… foutje in de advertentie :sleeping
Aangepast!
Goed, na wat vergeefse pogingen is de kogel door de kerk: De Omega gaat in de verkoop. :cry Ik heb de tijd voorlopig niet om er de benodigde aandacht aan te besteden…
De auto is eigenlijk nog te goed, maarja.. Wie er wat aandach aan schenkt koopt er verder een prima Omega aan.Interesse? Kijk -hier-
origineel gepost door MantaPower
Hai,het is te doen zonder motor te takelen of te kantelen. Hoofdrem cilinder eruit en klepdeksel eraf. Zeg al, het is wel te doen maar is absoluuts geen feest. Heb afgelopen keer twee koppen eraf gehad zonder brug of takel en dat doe ik dus niet meer zo. Het is te doen maar wel redelijk afzien..
Als je een brug hebt en een motor takel is dat echt wel een advies om de motor los te koppelen en omhoog te halen…
Groet Marvin
Sh*t, das geen geintje inderdaad… En dat voor een auto die eruit gaat..
Ik begin er serieus over te denken om ‘m in de te koop rubriek te zetten… Bah!
Nah, eerst eens proberen of ik de bouten aan kan trekken.. Zal ook niet meevallen maar wellicht kan de orthopeet later alles weer recht krijgen… :jerry
Krijg je dat ABS nog weer een beetje gemakkelijk ontlucht?
Ik heb trouwens ff staan kijken, maar van onderaf kun je ook weinig. :swear
Ja, tuurlijk…
Maar daarvoor ontbreekt me echt ff de tijd en het ding moet door de APK.
Eventueel eerst de bouten nog maar wat aantrekken, indien mogelijk.. Alsie maar ff door de APK komt. Daarna zien we verder, al is al wel zeker dat deze Omega ons spoedig gaat verlaten..Ok…. Da’s alvast prettig nieuws.
Ik kan me ook niet goed voorstellen waarom de condensor anders zou zijn. Hij zit tenslotte helemaal voorin… -
AuteurBerichten