fluitend geluid bij 2000 toeren

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila fluitend geluid bij 2000 toeren

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17226597
    jago
      Lid sinds:
      1 October 2010

      Hallo,

      Even voorstellen ben Jago pas lid van deze forum.
      Sind een aantal maanden heb ik een Zafira 1.6 cosmo en ben zeer tevreden.
      Alleen nu al een tijdje hoor ik bij het gasgeven en rond of vanaf de 2000toeren een iritante fluitend geluid die verdwijnt na 2200toeren maar af en toe weer hoorbaar is als je terugvalt bij 2000toeren :(
      Ben al bij de dealer geweest en die zie dat dit geen kwaad kan en dat ik het gewoon in de gaten moest houden.
      Dit zint mij niet en wil graag weten of dit bij iemand bekent is of ook heeft ervaart en hoe je dit kan oplossen:hmmz

      Ben zeer benieuwd naar jullie reactie’s

      #17736552
      Laagvlieger
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Motortype Z16XEP?

        Er zijn types waar een membraan in het kleppendeksel kapot is waardoor de carterventilatie niet goed werkt. Trek de peilstok er eens uit en kijk of hij dan nog fluit.
        Als het fluiten dan weg is dan zal er een nieuw kleppendeksel op moeten.

        #17736553
        jago
          Lid sinds:
          1 October 2010

          Sorry voor de late reply !

          Dank je wel laagvlieger heb geprobeerd wat jij al aangaf en het klopt, ben hiermee naar de dealer geweest en deze heeft de kleppendeksel vervangen maar de fluit toon is niet geheel verdwenen ?
          Het nu maar heel licht te horen maar bij een bepaalde gaspedaal stand bij doorschakelen tussen de 2000 en 2400 toeren houd de fluit toon langer aan.
          Moest dit in de gaten houden van de monteur die dit ook zal na vragen bij collega’s in duitsland.

          Nader bericht volgt nog…..

          Maar mocht iemand dit herkennen graag jou reactie. ;)

          #17736554
          Laagvlieger
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Mijn Z16XEP heeft ook neiging tot heel zacht fluiten idd rond de 2000 rpm. Ik lig er niet zo wakker van.

            #17736555
            ZafirB
              Lid sinds:
              18 July 2010

              ik dacht dat alleen cd CDTI motoren gefluit hadden rond 2000 toeren :)

              #17736556
              Motorsmurf
                Lid sinds:
                10 October 2010

                origineel gepost door ZafirB
                ik dacht dat alleen cd CDTI motoren gefluit hadden rond 2000 toeren :)

                Ik heb een 1.9 cdti en ik heb idd een fluitend geluid…

                #17736557
                annerob
                  Lid sinds:
                  3 February 2005

                  Dat zal de turbo zijn…
                  Maar de 1.6 benzine zal daar geen last van hebben.

                  Heeft ‘ie het ook met ingetrapte koppeling?

                  #17736558
                  jago
                    Lid sinds:
                    1 October 2010

                    Het is een 1.6i – 16v executive :cool:

                    En het blijft er in zitten, was al minder na het vervangen van de kleppendeksel maar komt nu weer sterk terug :(
                    Merk wel dat het alleen bij een bepaalde stand van gaspedaal begint te fluiten en weg is als je door trapt en bij een ingetrapte koppeling fluit het niet !!

                    Het is in onderzoek want de dealer vraagt dit ook na bij collega’s in duitsland.

                    Tot nader bericht….:agent

                    #17736559
                    jago
                      Lid sinds:
                      1 October 2010

                      origineel gepost door jago
                      Hallo,

                      Even voorstellen ben Jago pas lid van deze forum.
                      Sind een aantal maanden heb ik een Zafira 1.6 cosmo en ben zeer tevreden.
                      Alleen nu al een tijdje hoor ik bij het gasgeven en rond of vanaf de 2000toeren een iritante fluitend geluid die verdwijnt na 2200toeren maar af en toe weer hoorbaar is als je terugvalt bij 2000toeren :(
                      Ben al bij de dealer geweest en die zie dat dit geen kwaad kan en dat ik het gewoon in de gaten moest houden.
                      Dit zint mij niet en wil graag weten of dit bij iemand bekent is of ook heeft ervaart en hoe je dit kan oplossen:hmmz

                      Ben zeer benieuwd naar jullie reactie’s

                      #17736560
                      jago
                        Lid sinds:
                        1 October 2010

                        Ben vandaag bij de dealer geweest

                        Fluit geluit is weg !
                        Gasklephuis extra goed gereinigd waaronder een klein gaatje onder het vacuumslangetje achterzijde klephuis die was verstopt.
                        Warempel het euveltje fluitende geluid bij bepaalde gasstand is weg. :thumbup

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.