amity009

Aangemaakte reacties

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • amity009
      Lid sinds:
      18 January 2013

      Ik gaf ook toe erg laat, maar heb zelf de ervaring dat “oude” draadjes zeer nuttig kunnen zijn in het oplossen van problemen.
      er worden niet voor niets in de garage ook logboeken bijgehouden, althans bij mij wel.
      scheelt een hoop frustrerend gezoek en men hoeft het wiel niet steeds opnieuw uit te vinden.

      Maar inderdaad, beter laat een duidelijk antwoord dan nooit.

      amity009
        Lid sinds:
        18 January 2013

        hoi, misschien erg laat, maar tenslotte net pas weer aktief.

        het zit in het contact slot, de continu + maakt dan contact met de accessoire draad, hierdoor denkt de computer dat de sleutel nog in het contact zit en kunnen de deuren niet automatisch dicht.
        ik had dit probleem met het aanpassen van de bose soundprocessor voor een after-market radio had toen per abuis de schakeldraad gesoldeerd aan de continu draad en kreeg exact die verschijnselen.

        amity009
          Lid sinds:
          18 January 2013

          probleem opgelost.
          was inderdaad f12, stom dat ik die niet gemeten heb, maar goed bedankt voor het meedenken.

          amity009
            Lid sinds:
            18 January 2013

            hallo,

            lijkt eerder op een massa sluiting, zekeringen zitten er per slot van rekening niet voor niets.
            als je brand krijgt door overbruggen van zekeringen, ben je verder van huis.

            je kunt beginnen met de + draad van de verbruiker te meten met een multie meter, naar massa, is er weerstand dan heb je massa sluiting en kun je de betreffende draad opnieuw trekken van bron naar doel.

            amity009
              Lid sinds:
              18 January 2013

              bedankt !! ga gelijk kijken, wordt vervolgd

              amity009
                Lid sinds:
                18 January 2013

                zoals geschreven, heb alle zekeringen gemeten, maar geen defekte gevonden.

                of zitten er “verborgen zekeringen” achter de normale zekering blok?

                zowel de zekeringen binnen als onder de motor ruimte zijn niet doorgebrand, en dat verklaart ook niet dat de kachel blijft draaien toch?
                of dat lampjes gaan knipperen op het cluster en de ecc unit.

                maar goed, ik ga vanmiddag de hele boel uitelkaar halen en misschien toch een zekering.

                amity009
                  Lid sinds:
                  18 January 2013

                  is e dan helemaal niemand die er iets van af weet ?
                  :cry

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)