help zekering verlichting zit sluiting op, hoe doorverbinden

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen help zekering verlichting zit sluiting op, hoe doorverbinden

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17236391
    sebastiaankadettcabriogsi
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 November 2005

      zoals de titel zegt

      van de verlichting van mijn kadettjuh

      stadslicht rechtsvoor, rechter achterlicht en de kenteken verlichting zitten op 1 zekering.

      die blijft maar kapot gaan zelfs 30 ampere en dat vond ik zelf al gevaarlijk veel > lees brand…
      want origineel zit er 10 in.

      het stads lampje rechtsvoor heb ik door gelinkt dit gaat prima

      maar nu het rechter achterlicht en de kenteken verlichting aan het linker achterlicht knopen,

      dit gaat fout :argue :argue want van de rechter achterlamp krijg ik alleen het remlicht continu aan het branden.

      heef iemand enig idee wat de oplossing daarvan kan wezen. ik snap het niet heb gewoon de bovenste draad van bijden stekkers doorverbonden :(

      wie o wie want dit is wel een puntje voor me apk :(

      #17865485
      Aapje
        Lid sinds:
        1 January 2009

        Lampen problemen –> zoals ik op msn roep: MASSA!

        #17865486
        amity009
          Lid sinds:
          18 January 2013

          hallo,

          lijkt eerder op een massa sluiting, zekeringen zitten er per slot van rekening niet voor niets.
          als je brand krijgt door overbruggen van zekeringen, ben je verder van huis.

          je kunt beginnen met de + draad van de verbruiker te meten met een multie meter, naar massa, is er weerstand dan heb je massa sluiting en kun je de betreffende draad opnieuw trekken van bron naar doel.

          #17865487
          Vinci
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 August 2009

            Zekering voor lampje vervangen is een goed begin, dan gaat hooguit het lampje branden. Dan alle lampjes één voor één er uit trekken en als het lampje dan uit gaat moet je het in die bedrading zoeken.

            Dat sluit het probleem alleen hooguit enkelzijdig uit, dus 50/50 kans…

            Als dat dus nog geen uitsluitsel geeft alle lampjes op die groep er uit en dan de polen van de lampjes doorpiepen met de multimeter naar massa vanuit de + en naar de + vanuit de massa’s met de verlichting schakelaar aan, accu massa los en contact aan.

            Met de lampjes er in zul je altijd een soort van ‘sluiting’ meten namelijk….

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.