Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ok ben wel nieuwschierig om wat voor redenen een licht vliegwiel wordt afgeraden?
Ik ben er namelijk wel tevreden over:PHet lijkt wel veel op mijn vliegwiel maar geen idee wat voor merk mijn vliegwiel is. Heb het bij Mtech gekocht toen, en stond geen merk op. Gewicht van mijn vliegwiel is ongeveer 5,5kg.
Ok dan valt het mee bij jou ;) ik had origineel besteeld bij opel dealer.
tussen de 260 en 300euro dacht ik zo uit mn hoofd :hmmz
Hey bekend probleem, daar heeft mijn astra ook last van gehad. Het begon bij mij ook met ff schokken tijdens doortrekken en later op 3 cilinders draaien.
Langs de kant van de weg stoppen, motor af en weer terug aan en probleem was weer opgelost voor een paar kilometer. Bij de plaatselijke opel dealer uit laten lezen en conclusie was dat inderdaad de bobine brug kapot was.
Dit is een probleem wat vaker voorkomt bij de Z20LET.
Een vriend met astra opc heeft precies hetzelfde gehad.
Kans is vrij groot dat je een nieuwe bobinebrug kan bestellen:hmmzSucces!
Vliegwiel heb ik bij Mtech gehaald. Was toen de snelste manier om een vliegwiel te krijgen want had niet verwacht dat vliegwiel ook beschadigd zou zijn door slippende koppeling. Tijdens demontage bleek dat dit wel zo was dus snel ff vliegwiel wezen halen. En koppeling bij een tuner hier in de buurt. Bij elkaar een grapje van bijna 1000 euro:P
Sorry foutje zie nu dat je vroeg of rechtermotorsteun nog vast zat in plaats van links.
Ja die zat inderdaad nog vast bij mij ;)Motorsteun links is ook los want die zit boven op de bak vast. Het is wel handig om het blok op te hangen met zo’n bok als ik ook heb gedaan of motorkap demonteren en ophangen met een takel of iets dergelijks. Verschil met licht vliegwiel is enorm, weegt ongeveer 5,5kg in plaats van 10kg.
Het verschil is vooral te merken tijdens acceleratie, motor gaat veel soepeler en stuk sneller door de toeren heen.
En het grootste voordeel is natuurlijk dat je koppeling geen beperking meer is voor de newton meters:)
Toch is er door deze aanpassing nog heel goed “normaal” mee te rijden. Koppeling grijpt iets heftiger aan en het moment dat de koppeling slipt is ook iets korter. Het is een klein beetje wennen maar je kan nog probleemloos file rijden zonder dat je linkerbeen 2x zo dik wordt:P
Owja voor montage van vliegwiel voor zekerheid maar nieuwe boutjes gebruikt en je moet niet schrikken als de boutgaten niet overeen komen. Dan moet je vliegwiel iets verder doordraaien want gaten zitten onder verschillende hoeken geboord. Het past dus maar op 1 manier.;)
Veel succes!
Bij deze wat fotos van de operatie
Ok ik zal alvast eens wat fotos op gaan zoeken dan ;)
hey,
Ik heb ook problemen gehad met mn koppeling, deze slipte door. Heb de koppeling zelf vervangen voor een sachs sinterplaat koppeling in combinatie met licht vliegwiel.
Het is nogal een karwei maar het is best zelf te doen met wat hulp van een 2e persoon.
Heb het sub-frame volledig gedemonteerd en het stuurhuis en radiateur opgehangen met ty-raps.
Het blok opgehangen met een bok die afsteunt op de spatschermen en vervolgens zo ver mogelijk scheef laten zakken naar de bak zijde. En vervolgens de bak gedemonteerd.
Na montage van het geheel is het aan te raden om de voorwielophanging weer opnieuw uit te laten lijnen.Als je verder nog vragen heb, laat maar weten. Ik heb eventueel ook nog wel wat fotos.
Groeten
Ik vraag me nu af wat de diameter moet zijn van het gat in de bout.
Is het nu 2, 2.5 of 3mm?:hmmzIk rij met de standaard turbo en heb zelf niets versteld aan de wastegate. Rij wel zonder beide katalysatoren en met een licht vliegwiel. Misschien dat dit ook iets invloed heeft.
Die 1,45 bar is alleen maar een piek zo rond de 3500rpm.
Gemiddeld bij optrekken zo rond de 1,2 a 1,3 bar. Weet niet of het normaal is maar trekt wel lekker in ieder geval :jerryJa ok dat is waar maar je had wel die code toch?
Ik ga bij mezelf ook eens kijken hoe die verbinding is, dit is namelijk zwak punt van de Z20LET zoals ik begrijp.In TIS2000 onder de buitendienst oplossingen is hier ook iets over te vinden.
Klacht: Motorcontrolelampje gaat branden en defectcode P1106 (vuldruk niet in nominaal gebied) wordt in het motorstuurapparaat opgeslagen.
Oorzaak: Slechte massakrimpaansluiting in de kabelboom brandstofverstuiving.Maar zoals gewoonlijk zijn de fotos niet erg duidelijk:jerry
Dus misschien heb je hier iets meer aan? http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php?t=117185&highlight=earth+crimp+boost
Ik rij met phase 1 van Mtech en openuitlaat. De turbodruk piekt bij 1,45bar en zit gemiddeld zo rond de 1,3 bar.
Waar heb jij dat vliegwiel gekocht als ik vragen mag?
Ik heb 2 maanden terug ook een lichtvliegwiel gemonteerd van Mtech in combinatie met een sachs sportkoppeling.Hoop niet dat ik dit probleem ook een keer mee maak… :hmmz
haha beter 2 dagen werken en 5 dagen weekend…:jerry
door dat slangetje gaan wat oliedampen en wat olie mee je motor in. Dit zorgt ook voor wat vervuiling.
dat is een slangetje wat vanaf je kleppendeksel naar de slang van je inlaat loopt..
Zit je carterventilatie nog aangesloten op je inlaat?
Als je deze afsluit d.m.v. tijdelijk een bout in het uiteinde van de slang te draaien wil de co ook wel eens omlaag gaan..Groeten
ok ja jij bent die jongen van de “overkant” dan met dat astra H blok in de coupe?
En hoe is het dan met file rijden? Ik heb ook een sachs sportkoppeling besteld nu, ben benieuwd. king:
staan nu 130.000 op… maar is nog maar 20.000 geleden gechipt. Daarvoor was die origineel.. Maar ik heb jammer genoeg wel problemen met de koppeling. Bij volgas optrekken slipt hij af en toe gewoon door. En het wordt langzaam aan steeds meer.
Dus daarom zit ik er aan te denken om maar gelijk een sportkoppeling te steken. Wat maatregelen voor de toekomst zeg maar… :P
@ red manta ja klopt toevallig ook uit axel..
-
AuteurBerichten