Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door patrick4x4
Mocht iemand nog een goede (liefst gereviseerde) motor, bak, computer weten te staan dan houd ik mij aanbevolen. Uiteraard het liefst een 20seh.
Ik zal nog wel een berichtje in de ‘gevraagd’ sectie plaatsen.Alvast bedankt.
Heb net een goede C20NE motor+passende 4x4bak+computer+aandrijfas en diverse kleine dingetjes uit een Frontera gehaald omdat ik daar nu een 3.2V6 in knutsel.
Als je interesse hebt dan kun je dat spul straks wel overnemen.origineel gepost door Christian-tsx
vanavond de cardanas inmeten en hopelijk morgen wegbrengen naar ambt delden om aan te laten passen, zodat de eerste testrit weer een stuk dichterbij komt:worsZit er in Ambt Delden een bedrijf die assen kan aanpassen? Ik ben nl. op zoek naar een bedrijf die mijn assen kan aanpassen voor mijn Frontera V6 projectje en Ambt Delden is om de hoek bij mij!
Zou je mij de adresgegevens willen sturen?Btw. vet project!! Ziet er goed uit! :thumbup
Precies daarom, vanaf 3000 rpm is in het terrein te laat, daar is eerder 1500-2000 gewenst.
Maar de oplossing is er al! Er komt een 6VD1 van een Monterey in.
Hmmm, jammer, maar kan begrijpen dat je hem niet wegdoet.
Zo te lezen valt dat best wel mee……. Is een hoop werk, maar geen hoge kosten ofzo.
Heb al een beetje lopen snuffelen naar een V6…… :D
Een Frontera V6 heeft een andere bak dan de mijne, maar dat zou best eens kunnen passen. Een Monterey V6 heeft weer de zelfde bak als een Frontera V6, maar de motor heeft wat minder koppel en vermogen dan de Frontera. :hmmz
Een complete Monterey is best te vinden tussen de 500 en 1000 euro, dus da’s interessant! Dit gaan we verder onderzoeken! :)origineel gepost door freek corsa
Mijn C20XE heeft koppel vanaf 2000 rpm meer dan 200 Nm, is dat niet wat dan ?Yep, dat lijkt er op!
Wat heb je daar allemaal aan gedaan?Ehh, klinkt alsof je de motor wel wilt verkopen, klopt dat?
origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
maar hoe veel weegt een frontera? en is het dan nog wel de moeite waard om een 2.0 8v te tunen…..
Deze Frontera weegt zo’n 1600 kg en ja, het heeft volgens mij wel zin.
Ik kan ook een Defender V8 kopen en ben dan meteen klaar, maar dat is nou net ff niet de bedoeling……Voor mij is het belangrijk dat hij makkelijker tegen een steile berg zand op kan rijden. Dat betekent dat je onderin en in het middengebied meer kracht moet hebben, met andere woorden; hij moet zijn toerental makkelijker kunnen vasthouden. Je hebt dan namelijk geen tijd om ff terug te schakelen omdat je dan meteen stil staat.
Een supercharger achtig iets zou ideaal zijn, maar ook een behoorlijke ingreep.
Een andere optie is de 2.0 16v turbomotor van een Calibra/Vectra er in te lepelen en deze aan te passen met bv. een kleinere turbo die eerder reageert en sneller op druk is. Maar dan zit je weer met de nokkenassen die daar niet voor gebouwd zijn en dergelijke….. (althans, dat lijkt mij)
Ik ga eens contact opnemen met Niels, thanks!
Blijft natuurlijk wel de vraag; wat kun je doen met de 2.0 8v motor om deze voor mijn doeleinden te verbeteren?
Is dat zo? Ik hoor er nogal verschillende verhalen over, maar er zullen vast manieren zijn. :D
De Frontera is al wat ouder, hij is van ’93, but still going strong!!
Heb jij een idee welke V6 en of dat te doen is qua bak en dergelijke?
Misschien passen de spullen van bv. de Frontera 3-deurs 3.2 V6 in dat oude beestje van mij.V6 is wel lekker!! :P
Valt alleen een beetje snel op als de motorkap open gaat bij bv. de apk of iets dergelijks, dus liever 4 cilinders…..
-
AuteurBerichten