Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Ricardo-J wrote:
Misschien een domme vraag hoor, maar je bandenprofiel viel me op. Deze wijken links en rechts af. Alsof er geen rekening is gehouden met de rijrichting van de band. Hoort dit zo?
Wit of Zwart. En anders kan je er altijd nog lekker foute spinner-wieldoppen op zetten ;)
@derartz: hahaha ja zeker, altijd druk ;)
@Rik: Jup, afdeling ICT :D
@TheGeneral: True, ducktape doet wonderen.Back to topic, ik weet voor nu voldoende (alleen nog tijd en zin vinden). Iedereen bedankt :D
Hey Rik, helaas de laatste tijd niet veel tijd gehad. Ik houd het wel steeds in de gaten, en ben in ieder geval nog van plan om de raamslingers te verhangen. Deurpanelen verwijderen doe ik liever niet indien dat niet direct nodig is. Misschien dat ik van het weekend eindelijk eens kan kijken :D
@RISL wrote:
Het is inderdaad een Sport, niemand had het over een Edition, toch?
Vind het nog steeds een nette wagen voor dat geld. Als ik kon kiezen tussen een Mazda 323F uit 1998 of een Astra Sport uit 1999, zou ik zeker wel voor de Astra gaan. Veel luxere wagen met hoogwaardigere componenten/materialen dan die Mazda.Klopt, maar die 2 worden nog wel eens door elkaar gebruikt. En het was voor mijn beeldvorming he. Dank je wel ;)
Zeker een nette auto voor dat geld, alleen vind ik het zelfs verdacht goedkoop. Maarja je moet niet achter alles iets zoeken en hij heeft wat schades.
Even voor mijn beeldvorming ondanks dat de TS afgehaakt is…Ik weet dat er al veel topic lopen/liepen over alle verschillende uitvoeringen, maar een korte toelichting of simpele ja of nee is hier voldoende.
Dit is een ‘oudere’ sport uitvoering (niet te verwarren met de sport edition (II))?
Ik zie namelijk wel witte tellerplaten, maar geen aluminium vernellingspook, sportstuur en grijze middenconsole.Dan blijven de knipperlichten altijd (zachtjes) branden. Zie je vaker bij Amerikaanse (US ;)) auto’s. Vind ik er wel mooi uitzien. Ik heb er verder geen verstand van dus succes Ahrend met aansluiten.
Even snel een paar nieuwe foto’s geschoten voordat de winterwielen eronder komen.
@KadAstra-EF wrote:
Ik heb het sterke vermoeden dat door alle trillingen van de auto het raamslinger langzaam naar beneden zakt waardoor het raam dus een beetje opengaat.
Dat idee had ik ook, dus dat zal ik in eerste instantie maar eens proberen. Zo niet, dan gaan de deurpanelen er af. Het gaat maar om millimeters, maar een natte achterbank is toch niet plezierig (om maar niet te spreken van inbraakgevoeligheid).
@Fearless wrote:
Dan zijn de geleiders wat ruim….de boel een beetje aanknijpen zodat het geheel wat strakker inelkaar schuift zou al een heel eind helpen.
Om de geleiders aan te knijpen moeten de deurpanelen er ook af?
Alvast bedankt voor de input en als iemand nog andere ideeën heeft hoor ik het graag. Ik ga ermee aan de slag.
@Astra16VClub wrote:
Maar stalen velgen zijn goedkoper dan licht metalen velgen ;)
Is volgende week niet al een beetje vroeg?
Touché :D
En we zullen zien. Zoals aangegeven wissel ik bij de bandenboer en ergens in hun drukke schema hadden ze deze datum bepaald, dus…
En ze kunnen er maar vast onder liggen, alleen hoop ik dan niet op 22 graden zoals afgelopen week, anders slijten ze wel meteen hard. Zolang de minima onder de 7graden blijft is het goed, en als ik de langetermijnsverwachtingen bekijk komt dat wel in orde ;)@Astra16VClub wrote:
Goed dat je er nu al aan denkt om winterbanden te bestellen. Nu kan het nog voor weinig, en weet je zeker dat je ze op tijd binnen krijgt.
Ik heb zelf gisteren een setje aluminium velgen + Dunlop Winter sport 3D (best getest ANWB 2010) gekocht op http://www.autobandenmarkt.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; voor €650. Dit bedrijf is gevestigd in Duitsland en is vaak veel goedkoper dan een bandenboer in Nederland. Ze worden gewoon met de post verstuurd, en je kan zelfs kiezen om ze bij een garage te laten afleveren die partner ervan zijn.
Lees ook wat testjes door, bijvoorbeeld:
http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/tests/bandentest/winterbandentest-2010/wb2010-185-65-r15-t.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;Zo zie je maar dat veel banden even duur zijn, maar verschillend presteren.
Ik heb dezelfde set winterbanden op stalen velgen besteld bij Profile Tyre Center en ben toch echt 70euro goedkoper uit (incl. Montage, balanceren, opslag, etc.). Dus goedkoper dan de bandenboer is niet helemaal waar :D
Volgende week worden ze gemonteerd.
Zilvergrijze Vectra B2 i500 gespot op de parkeerplaats in Ravenstein. Kenteken was 74-TD-**. Had helaas geen camera bij me, anders had ik effe een plaatje geschoten ;)
Logischerwijs is de 1.8 zuiniger dan de 2.2 (als ik het me goed herinner is dit ook een amerikaans blok, en daarmee per definitie niet zo zuinig). Qua paardekrachten en koppel zal de 2.2 wel leuker rijden.
Ik heb zelf een 1.8 en moet zeggen dat ik daar goed en comfortabel mee kan meekomen in het verkeer. Hij mist alleen wel wat koppel onderin. Gemiddeld rijd ik 1:13,3. En dan rij ik flink door zonder naar mijn verbruiksmeter te kijken ;)Ik weet niet of er bij aanschaf een veel groter prijskaartje aan een 2.2 hangt? En slijtage heb ik totaal geen kijk op.
@ Fastspeed: Een setje smoke/getinte koplampen en achterlichten + een stel witte velgen zouden hem in mijn ogen helemaal af maken. OPC spoiler zou ik persoonlijk niet doen + de stickers vind ik niet zo mooi. Maar dat is gelukkig, zoals ik al zei, persoonlijk.
@DarkNL: Ziet er netjes uit. Geeft toch net een andere look (beter in mijn ogen).
@gizmo_astra wrote:
Nu las ik ergens dat van een astra G de snelheid afkomt van de ABS sensor van het linker voorwiel? klopt dat?
Ja, dat klopt. Je problemen zijn waarschijnlijk gerelateerd en de kans is groot dat het met je ABS sensor te maken heeft. Krijg je ook foutcodes? Anders wellicht een keer bij de dealer laten uitlezen?
De traction control wordt vanuit de chauffeurskant aangestuurd (van binnenuit gezien dus het linker voorwiel), het maakt dus wel uit aangezien engelse aan de andere kant zitten. Verder werd mij verteld door de dealer dat ik geen TC knop kan inbouwen in mijn 5-deurs astra. Weet iemand toevallig of dat nog verschil maakt, coupe of hatchback i.v.m. aanwezige electronica en/of BC mogelijkheden?
Hoeveel procent heb je laten tinten? En wellicht een brutale vraag…maar hoeveel was je ongeveer kwijt? Ik heb namelijk een tijdje geleden een bezoekje gepleegd aan de locale tinter en die zou voor jou auto 240euro rekenen. Ik vond dat nog best prijzig, alleen denk ik wel dat zij het degelijk doen. Niet dat het er na een jaar afvalt ofzo :D
Merk je verschil in rijeigenschappen van de auto wanneer je rijdt zonder TC? Of is dit nauwelijks merkbaar? Op de piepende banden na dan he ;)
Mijn dashboardkastje is nog nooit langzaam open gegaan. Dit is redelijk afhankelijk van mijn snelheid waarmee ik hem opentrek :jerry
Succes met het oplossen van je probleem ;)
Is zeker gaaf maar……die mini v12 die erboven staat is pas bruut ;)
@DMLB ceo
Zo, Astra sedan’s zie je hier niet zo veel. Ziet er netjes uit. Ook welkom op het forum :thumbup
Ik rijd ook elke dag de a50 tussen Oss en Veghel. Ben volgens mij, op derartz na, nog geen forum-leden tegengekomen.
Vandaag trouwens wel een aardig uitgebouwde G tegengekomen onderweg naar huis. Zwarte 5-deurs, andere einddemper, achterbumperlip, 17/18″ velgen (volgens mij ook een spoiler) en een abarth logo i.p.v. het opel logo. Voorkant niet (goed) gezien.
Ik gok niemand van dit forum, die heb ik hier nog niet voorbij zien komen ;)
Ik heb een Remus einddemper. En ik heb trouwens wel een trekhaak en heb deze zonder problemen kunnen monteren. Bij mijn demper heb je ook verwisselbare sierstukken, dus kan je er een kiezen die jij mooi vindt staan. Want het blijft toch persoonlijk ;)
Er zijn grills waarvoor je je hendel moet aanpassen, maar ik betwijffel of dat ook nodig zou zijn voor een OPC grill. Ik heb mijn grill zonder aanpassingen/problemen vervangen (coupé grill). Misschien kan je een aantal foto’s uploaden zodat we kunnen zien waar we het over hebben ;)
Dat panoramadak ik echt gaaf. Hoe rijd dat? Geeft je denk ik wel een ruimtelijk gevoel of niet?
-
AuteurBerichten