Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Alles goed met de CR-V zover.
De Vec is zeker al geëxporteerd, op rdw.nl krijg ik de melding: geen gegevens beschikbaar als ik het kenteken ingetoetst heb….Zo, vandaag de Vec ingeleverd bij de Honda dealer…
Hier de laatste blik op hem (hoe durf je mij in te ruilen) :
Vaarwel Vectra ;-(
Hopelijk vindt ie een goed nieuw baasje die nog veel km’s op de teller zet.Hier de nieuwe bolide:
Welkom CR-V
Even de autostoeltjes overzetten.
Was een hele rit naar Twente (daar stond de uitvoering te koop die we zochten), maar terug naar het westen lekker de cruise control aan…in de Vec kreeg ik altijd last van mijn kuit/enkel bij 100km/u, want die had geen cc….Vandaag gebeurde het weer: alsof er een spons tussen mijn voet en gaspedaal zat.
Bobine heb ik al een keer stuk gehad, maar dat had een heel ander effect: stotterende motor en schudden bij gasgeven.
Motor stottert nu niet bij gasgeven, maar reageert heel traag op het gaspedaal.
Ik heb toen even stil gestaan. Toen ik een paar keer snel het gaspedaal intrapte en weer losliet, reageerde de motor daar nauwelijks op, alleen bij langzaam gasgeven ging de motor meer toeren maken.
Motor afgezet en weer gestart en het probleem was weg…
Starten gaat goed en stationair toerental is goed.
Het gebeurt niet als de motor koud is, pas na een km of 10 rijden….Nou, van de week 10 km langzaam gereden vanwege de sneeuw, temperatuur kwam toen wel boven de 90 graden uit.
Bij normaal rijden zit de temperatuur op de 85 graden ofzo…1995-2000 Ford Escort 1.4 uit 1988 -> kwam niet meer door de APK
2000-2005 Ford Escort 1.4 uit 1996 -> total loss door ketting botsing…
Sinds 2005 dus de Vectra B(2) uit 2000 die ik nu nog steeds rij…Als de motor uit een Astra 2003 komt, zal het wel een Z1.8xe zijn toch?
6 november 2010 om 17:16 In reactie op: Ga jij met je vec naar de nationale opel test dag? #17751414Het was goed druk bij de v.o.d. (MH) bij ons in het dorp.
Na 1.5 uur wachten was mijn Vec klaar.
Resultaat:
lampje kentekenplaat kapot (alwéér….)
remschijven voor erg dun
remschijven achter teveel roest
(zijn nog de originele na 150k)Zal eens een offerte opvragen om allevier de schijven te laten vervangen…
1 november 2010 om 20:59 In reactie op: Ga jij met je vec naar de nationale opel test dag? #17751386Tuurlijk even langs bij de v.o.d.
Plakkie cake, (misschien soep), bakkie koffie, even praten met wat mede opel eigenaren.
Ff kijken naar wat er zoal te koop staat.
Jammer dat onze v.o.d. niet alleen meer Opel verkoopt, maar ook Chevrolet en Citroen….(daar heb ik nou niks mee…)1 november 2010 om 20:30 In reactie op: Welke is nu het meest populair, oftwel, wat rij jij? #17748744Een Vectra B hatchback.
Vind een HB meer praktisch dan een sedan.
Eigenlijk zat ik (5 jaar geleden) vanwege een kettingbotsing plotseling zonder auto. Heb toen een maand in wat leenauto’s gereden en rondgekeken.
Ik kwam via een Ford Mondeo (die ik tijdens de proefrit niet echt lekker vond rijden) uit bij deze Vectra. Stond te koop bij dezelfde garage.
Proefritje gemaakt en beviel ons eigenlijk gelijk, heb vroeger bij me werk ook vaak Vectra B gereden.
Wilde eigenlijk een 1.8, maar die stonden weinig te koop en niet bij ons in de buurt….
Dus deze 1.6 gekocht. Een aantal jaren later vader geworden van een tweeling en de dubbele kinderwagen en wiegjes pasten zowaar achterin de kofferruimte.
Dus we rijden er nog steeds in!
Maar een station (C2) zou nog mooier zijn! Nou ja, de Vec rijdt nog prima en houdt het vast nog wel even uit.
En de kids zijn nog klein….Ben wel blij met zo’n lampje.
Bij mijn gaat het lampje ook knipperen als het rijbereik 25km of lager is, het display van de boardcomputer gaat ook knipperen (de km dan)
Dus drie indicatoren voor een te laag benzineniveau. Metertje, lampje en display.Meestal uit (ECO aan), maar in de zomer alleen aan als nodig.
Paar keer in de maand zet ik hem aan om de boel gesmeerd te houden.
Geen last van beslagen ramen (zit meestal alleen in de auto)
Merk het wel als de airco aanstaat (ik heb maar een 1.6je)Naast mijn Vectra een blauwe Vectra C(1) station en (niet geparkeerd in de straat, maar wel van een bewoner van onze straat ) een Vectra B(2) station, ik denk een GL, want nog zonder ECC.
12 september 2010 om 19:34 In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1 #17437303Gisteren de Vec gewassen en uitgezogen, vandaag met cockpitspray bezig geweest.
Met Valma scratch remover de kleine krasjes bewerkt. En met de lakstift de witte puntjes op de achterbumper weggewerkt.
Over een gedeelte van ca 10 cm (en ca 3mm breed) was boven het rechter achterwiel op de achterbumper de lak verdwenen.
Hoe kan dat nu weer? Ook met de lakstift behandeld…..In Indonesïe rijden ze ook: de Chevrolet Zafira.
Maar de Blazer is dan weer van Opel daar… die is hier weer van Chevrolet…Mooie Vec ! Hoop ooit nog eens een Vec C2 station te kopen als de tweeling wat groter is.
Nu gaat het nog prima in de B(2)
Ik zie getallen staan rondom de temp. regelaar (middelste draaiknop). De rechter draaiknop heeft zeker ook een A stand (helemaal naar links)?
Is dit een enkele zone climate control (dit in tegenstelling tot de uitvoering met links en rechts een temperatuurregelaar)?
Of een handmatige airco?Veel plezier met de GTS !!
Vanochtend door de ANWB weer gestart.
Tester van de ANWB gaf ook aan: vervang accu.
Dus gelijk naar de vod gereden en een andere accu erin laten zetten. Weer 111 Euro lichter.
Ik rijd ca. 22 km per dag heen en weer naar mijn werk.Het was uiteindelijk 550 Euro.
Stabilisatorstangen
ruitenwissers voor
kentekenplaatverlichting
remolie (8 euro)
stelmotor (78 euro)Nee, is niet gedaan door een vod, maar door een universele Bovag garage (voorheen Daewoo dealer)
Ik krijg maandag de factuur pas, als de stelmotor erin is gezet.
Dan betaal ik ook pas.Hier mijn blauwe Vectra op het parkeerterrein bij mijn werk:
Waar ik woon is (nog) geen streetviewcamera geweest…
Forumnaam: AdG
Naam: Arjan
Leeftijd:39
Relatie:Getrouwd
Kinderen: 2 dochters van 15 maanden oud
Werk: IT medewerker bij een int. ingenieursburo in Haarlem
Auto: Vectra B2 Z1.6XE uit 2000Veccie:
Mijn lieve kidz:
Hobby’s :
Sleutelen aan elektronica, computers. Mijn kids.
Lekker pingelen op mijn Yamaha Tyros 2 (keyboard):Ik stond vrij vooraan en was er om 13:30 (actie begon om 14:00)
Heb de motor dus niet de hele tijd stationair laten draaien en afgezet indien mogelijk.Vandaag de Vec weer gestart na ruim een maand stil gestaan te hebben (vakantie).
Starten duurde iets langer, moest ook even lekker gasgeven omdat de motor niet helemaal mooi liep.
Remschijven waren behoorlijk verroest, dus het remmen gaf ook schurende bijgeluiden en slechtere remreactie.
Na een stukje gereden te hebben, remt ie weer normaal en zijn de bijgeluiden ook weg.
Half uur in de rij gestaan bij de Tango, vanwege de actie (tank voor de prijs van 10 jaar geleden).Vandaag na het tanken deed het lampje het weer…. LOL
Vreemd… ergens los contactje…Met 1 tank rijd ik ruim 700km (dus ruim 1 op 11,67) stadsverkeer
En dan is de tank nog niet leeg.
In de winter was het maar 1 op 10.
Maar op vakantie naar Duitsland heb ik ook wel 900km op een tank gereden (alleen snelweg), dus 1 op 15Z1.6XE
De 1.6 8v (75pk) en de 1.7D (82pk?) hebben trommelremmen achter.
Alle 16V modellen hebben altijd al schijven gehad… -
AuteurBerichten