APK vandaag

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum APK vandaag

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222551
    AdG
      Lid sinds:
      22 October 2007

      Vandaag APK + kleine beurt.
      Toch weer 570 Euro
      – Nieuwe remvloeistof
      – Stelmotor koplamp
      – stabilisatorrubbers (waren gescheurd)
      Nou ja, mag wel op 140.000km …
      Zal die stelmotor vast gaan zitten bij te weinig gebruik?
      Maandag ff terug, want die motor moest besteld worden.

      #17688859
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        Hallooowwww 570 euro….

        Beeeetje duur maarja, je kan weer een tijdje door.

        Die stelmotoren gaan idd vast zitten doordat ze niet gebruikt worden.
        Nu is het een apk eis, dus die dingen worden heel veel vervangen nu.

        #17688860
        Silverspeed
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 June 2009

          Zow :o komt er gouden olie in ofzo? :o vind 570 euro voor die paar kleine dingetjes wel erg veel hoor.. laat je het bij de echt opel dealer doen ofzo?

          #17688861
          nova….
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            :wtf Is idd veel geld..

            #17688862
            GTS2.2DTI
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 October 2006

              Jesus wat een geld, dat betaal ik nog niet aan een APK +grote beurt man. Welke garage heeft jou de knip leeggeklopt…

              Die paar kleine onderdeeltje kunnen je de kop niet kosten, het meeste werk is nog die rubbertjes vervangen maar dan nog..

              #17688863
              AdG
                Lid sinds:
                22 October 2007

                Nee, is niet gedaan door een vod, maar door een universele Bovag garage (voorheen Daewoo dealer)
                Ik krijg maandag de factuur pas, als de stelmotor erin is gezet.
                Dan betaal ik ook pas.

                #17688864
                Silverspeed
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  15 June 2009

                  origineel gepost door AdG
                  Nee, is niet gedaan door een vod, maar door een universele Bovag garage (voorheen Daewoo dealer)
                  Ik krijg maandag de factuur pas, als de stelmotor erin is gezet.
                  Dan betaal ik ook pas.

                  Als ze mij dat bedrag hadden genoemd had ik erbij gezegt dat niet de hele auto vervangen hoefde te worden :o Ik zou als ik jou was de volgende keer eerst een prijzen gaan vergelijken, dit is echt zonde van je geld joh, van het geld wat je had kunnen besparen kon je weer een aantal mooie spullen kopen voor de vec ;)

                  #17688865
                  Hawke
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Ik zie 77 euro (excl btw) voor een stelmotor, op start.mijngrossier.nl.
                    Stabilisatorstang rubbers zo rond de 11 euro (excl btw) volgens die site. Dat is een ding van niks, al zitten ze er dan nog niet allemaal op gemonteerd.

                    570 euro lijkt wel prijzig. Al telt alles wel lekker door. Remvloeistof weet ik de prijs zo niet van.

                    Maar niet vreemd om toch eens goed naar de factuur te kijken ;).

                    #17688866
                    arjontje
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      31 March 2006

                      origineel gepost door Hawke
                      Ik zie 77 euro (excl btw) voor een stelmotor, op start.mijngrossier.nl.
                      Stabilisatorstang rubbers zo rond de 11 euro (excl btw) volgens die site. Dat is een ding van niks, al zitten ze er dan nog niet allemaal op gemonteerd.

                      570 euro lijkt wel prijzig. Al telt alles wel lekker door. Remvloeistof weet ik de prijs zo niet van.

                      Maar niet vreemd om toch eens goed naar de factuur te kijken ;).

                      een wissel van remvloeistof loopt ook al op tot 50 a 60 euro.

                      #17688867
                      sjouke
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        22 September 2006

                        zo’n stelmotor gaat niet kapot omdat je hem niet gebruikt dus das een vreemde

                        en tsja dealer onderhoud? das altijd iets duurder maar 140.000 kms joh? die is net ingereden die hoeft nog helemaal niet veel gebreken te hebben :P

                        ach ja denk maar zo liever duur als niet te krijgen en voor 570,- weer vertrouwd op vakantie kunnen is ook wat waard ;)

                        #17688868
                        aapje1963
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          28 July 2006

                          Ben ik de enige de dit wel duur vindt maar, deze prijzen wel gewend ben?

                          Ik ben een aantal keer best belazerd bij een algemene dealer…dus ga naar de org Opel dealer in Almere, ok duurder maar alles wordt wel gedaan…

                          Of iemand moet in Almere een goede garage weten, die wel wat goedkoper is maar wel keurig werkt??

                          Auto’tje van vroe AX 1.1 1994 gaat op industrie terrein naar abdouloe goed voor oud auto’tje zie mijn vec daar niet zo staan alleen parkeren al niet…help portier-putten..:(

                          En dit jaar weer een dilemma.. ik heb rijd denk ong vooral dit jaar hooguit 5.000Km daar zit 2x Luxemburg in (fam wonen)
                          Verder geen kleine stukjes dus stads ritten, hij staat door mijn gezondheid wat meer stil..
                          De melding onderhoud gaat ook op jaar…niet alleen op KM..

                          Dit jr hoeft hij niet gekeurd bij aankoop was hij voor het eerst aan de beurt en die is dan 2 jaar geldig..dus daarvoor hoeft hij ook niet aar de dealer.

                          Normaal is het elk jr een kl beurt en keuring…(dit in samenspraak garage …indien de grote beurt belangrijk is..

                          Wat zouden jullie doen, en weet iemand ene nette goed werkende maar goedkopere garage in Almere??

                          #17688869
                          sjouke
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            22 September 2006

                            je bent niet de enigste … ik vindt het ook duur maar ja ik heb 2 goedkope adresjes voor onderhoud … deze zijn beide bekende van me en ook beide geen off. dealer dus ja die zijn zoiezo al goedkoper

                            maar om nu tegen jouw te zeggen breng je vec daar maar :P nee dat lijkt me niet handig voor je (ff naar FRL rije voor een APKtje)

                            #17688870
                            arjontje
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              31 March 2006

                              ook ik vind het veel geld.
                              Maar ik doe het onderhoud van de vectra zelf.

                              En mag van mijn baas voordelig onderdelen halen.

                              #17688871
                              Hawke
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                Volgens mij kom je zelden tevreden terug van een garagebedrijf na onderhoud of reparaties. Tenzij je een super brave wagen hebt die niet meer dan regulier onderhoud nodig is, of héél goed op kan schieten met de mensen daar.

                                Nou, met nog wat filtergrut en olie van de kleine beurt kun je dan op ruim 250 euro aan onderdelen/materialen komen (met btw) voor inkoop (zonder korting).
                                Ik gok dat misschien 20% marge zit op de onderdelen vanaf de prijs, waardoor je op 300 euro aan onderdelen komt.

                                Wat mag je voor werkuren verwachten voor onderhoud en vervangen van stabirubbers en stelmotor?
                                Is 3 uur voor kleine beurt en vervangen rubbers/stelmotor te kort?
                                (apk heeft toch zijn standaard tarief/tijd?)
                                Bij 50 euro per uur en btw (wat is eigenlijk normaal bij dealer/universeel/beun? ) is dat hooguit 200 euro erbij voor de uren.

                                Met 300 voor onderdelen, 200 voor uren en nog wat voor de apk komt je al aardig richting de 570.

                                Maar je zou toch denken dat dit op meerdere punten lager kan.
                                Ik hoop dat ze voorzichtig zijn geweest met het inschatten van de uren en dat het goedkoper uitvalt ;).

                                Ik vrees dat ze een hogere marge rekenen op onderdelen, een nog hoger uurtarief, of een goed de tijd nemen voor het sleutelen. Of een combinatie van die drie.

                                Of we hebben het stiekum over draagarmbussen. Dan komt de prijs een stuk meer in de buurt.

                                #17688872
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  origineel gepost door sjouke
                                  zo’n stelmotor gaat niet kapot omdat je hem niet gebruikt dus das een vreemde

                                  Stelmotoren gaan vast zitten door niet gebruiken..

                                  Willem

                                  #17688873
                                  sjouke
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    22 September 2006

                                    :hmmz zeeeeerrr vreemd :thumbdown

                                    #17688874
                                    ReNeGade316
                                      Lid sinds:
                                      27 November 2007

                                      dus eigenlijk ook al gebruik je het niet toch af en toe de hoogte van de koplampen verstellen om vastzitten te voorkomen als ik het goed begrijp

                                      #17688875
                                      AdG
                                        Lid sinds:
                                        22 October 2007

                                        Het was uiteindelijk 550 Euro.
                                        Stabilisatorstangen
                                        ruitenwissers voor
                                        kentekenplaatverlichting
                                        remolie (8 euro)
                                        stelmotor (78 euro)

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.