Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat kan niet. Je hebt A: al geen E-gas. En B: Stationaar verhogen als je E-gas hebt wil alleen met een Tech-2.
Een standkachel is er voor om warme lucht te blazen.
Dus hij moet wel warm worden.
Mischien functioneerd de gloeplug wel niet goed.
En dan verzuip je hem.
Geloof dat ze dat kunnen uitlezen.
Als er een storing voor de gloeiplug.Even naar de VOD.
24 december 2010 om 07:25 In reactie op: Waar zitten de bougies van een Vectra B 1.8 16V bj 2000? #17778254Het is je al gelukt lees ik maar denk aan de stekker van de bobinebrug.
Haal deze eerst los.
Soms zit er niet al te veel speling met de draden en bij niet loskoppelen trek je dus de stekker en draden aan gort.[rquote=1821878&tid=138822&author=Edwin1104][rquote=1821848&tid=138822&author=wim-v6]ECC werkt altijd als de kachel aanstaat.
ECC is alleen uitgeschakeld als de gehele ontwaeming / verwarming echt op OFF staat en de displays niks weergeven.
ECC is niks meer dan:
– Regeling aanjagermotor
– Regeling interieur temperatuur
– Regeling Interieur ventilatie verdeling> Dit is dus de vervanging van het oude draaiknoppen of schuiven systeem zoals deze vroeger veelal was.
> Inschakelen van de Aircondidtioning geschied ook VIA de ECC, maar staat verder los van het ECC systeem.
>> Geen werkende ECC is dus Geen ontwaseming, en geen warmte zowel zonder als met werkende airconditioning <<
Willem[/rquote]
En de eco inschakeling dan die kan ik dmv knopje in en uitschakelen,
Edwin[/rquote]
Met het ECO knopje is het zo:
ingedrukt lampje aan is geen werking van de compressor (aircopomp)
is het lampjes uit wel werking van de compressor (aircopomp).Hier mee maak je du newust zelf een keuze als de ECC wel of niet de airco mag gebruiken.
Bij lampje aan verbruikt hij minder brandstof omday de pomp niet mee draaid. en kan handig zijn als de auto het zwaa heeft.
Bijv, met een sleurhut in de bergen.Zelf gebruik ik hem haast nooit. heb hm altijd op auto staan.
Alleen onder de 3 graden celcius doet de pomp het ook niet anders kams op bevriezing van het systeem.Mischien dat dit helpt om te progameren.
http://www.vezerdiagnosztika.hu/op-com_immobiliser_guide.pdf
Staat in hoe het moet stap voor stap meende ik.origineel gepost door A.R.N.
Aangezien ik geen opcom, heb is voor elke storing uitlezen een kostbare aangelegenheid.
Hij doet het nu weer, daar ben ik al blij mee.Als je geluk hebt bleef een servo hangen en stond hij dus niet in de goede positie. Ander komt de — van zelf weer.
En dus beter dan even uitlezen.origineel gepost door DJAGGEL
Heb hem gisteren gereset, dit om te kijken of dit het misschien op kon lossen.
Maar hierna hoorde ik dus bij aanzetten van de ecc dat er een geluid naar voren kwam….lijkt alsof er iets aanloopt ofzo….
Heb ook de garage een mail gestuurd waar ik hem gekocht heb.
Die zeiden dat het vloeistof niveau dan te laag zou zijn…maar 3 en een halve
maand geleden toen ik de aut kocht, zeiden ze dat de airco opnieuw was bijgevuld….dus dat lijkt me erg snel, als het niveau dan nu al te laag zou zijn toch?:(Gr Ralph
Als er te weinig vloeistof in zit nu 3 maand dan is hij dus lek.
Als het dus zo is wat de garage zegt dat hij toen is bijgevuld.
Dan rest de vraag waarom hebben ze h’m bijgevuld? Omdat hij lek was?Volgens mij geeft de ecc geen streepjes als je airco systeem leeg is. maar weet ik niet helemaal zeker.
Sommige wel en andere moet je toch wel het een en ander uitbouwen.
Maar lees hm eerst maar eens uit dan weet je wat meer.
Je kunt hm ook resetten maar weet wel zeker dat als er wat mis is de streepjes niet mee weg zullen gaan.
Resetten
auto op contact en knop auto en off tegelijk indrukken en houden tot je gerattel hoort. Dan los laten dit rattelen gaat even door. en zo resetten alle servo en kleppen zich in de begin stand.Die streepjes duiden op een storing, even laten uitlezen.
Dat geluid in het begin kunnen de servo motortjes zijn. deze bedienen de kleppen van je kachel/ecc.
Daarbij kan zijn dat er een niet meer werkt en daar door dus de streepjes (lees storing) veroorzaakt.Ook mijn Z1.6XE heeft geen olie verbruik.
Kennis van heeft trouwens een astra met een Z1.6XE die wel olie verbruiktte.
Het raar was dat hij eens 10w40 half syn in heeft gehad en teon begon het verbruik.
Daarna weer 2 keer vol synt 5w40 er in en zijn verbruik zakte weer.
Dus blijkbaar zegt olie ook wel wat.Heb in frankrijk ook gewoon de e10 getankt
Motor Z1.6XE geen problemen mee.
Moet wel zeggen dat ik als we een eind gereden hadden dat hij wat anders ruikte uit de uitlaat.
Niet als een vrachtwagen met biodiesel alleen dan niet die frituurlucht natuurlijk :D
Is niet helemaal goed te omschrijven.meende dat de dealer er een speciale tang vor heeft.
Maar inderdaad leiding iets door drukken en dan de klemmetjes in drukken.
Vidn het maar priegelwerk.origineel gepost door TJ-vectra
even een vraagje,
dat de ramen sluiten als de cv erop staat vind ik wel vet, mn schoonvader had dit ook op zn bmw.
kan iemand mij hier verder mee helpen?
Waar moet ik op zoeken?Mvg
Op ebay zoeken of op marktplaats heb ik ze ook wel eens zien staan.
Nee das waar :hmmz
Zou zeggen voer je VIN in EPC in.
Zie je ook alles en zo ook wat de uitrusting enz enz is, zelf het kenteken zie je.Zit de slangen van de luchtinlaat nog wel goed op zijn plaats?
Zodat hij dus nu te warme lucht aanzuigt en dus niet lekker loopt.
Of je voeler van de luchtemp van de luchtinlaat niet goed weet alleen niet als die bij de X16XEL-II ook zo er inzit.
Ooit eens bij een Z1.6XE gezien dat niet niet goed meer was.En is ie orgineel aangesloten of niet?
Trouwens bij mij (13 polig) werkt de constante stroom alleen als de motor loopt!
Dus niet op contact of wat dan ook de motor moet lopen.
Probeer dat eens, auto starten en dan weer meten.Meestal begint het water te lopen als de airco uit staat.
door het blazen en zuigen van de blower zal hij onder het werken wat druppen.
Verwacht trouwens nu niet dat het er met bakken uitloopt.Klopt die heeft er 2 de ene zie ja wel zitten voor de motor (dat is die vor de kat).
Die ander zit achter de motor eingelijk net voor dat de uitlaat onder de auto verdwijnt.Tip als je hem er uit wilt draaien laat dan de auto even warm worden in ieder gaval de uitlaat.
Gaat de lambda er een stuk gemakkelijker uit.Ik ging trouwens ook even terug naar de verkoper van de auto.
Met de mededeling dat er geen cc op zit en dat wel wordt vermeld en mischien wel is gezegt.
Wordt de auto weer minder van waard dus toch nog een korting.
Bedoel toch proberen waard!cruise control zit in de richtingaanwijzer hendel.
Toch is het zo dat niet bij alle auto’s de bedrading is voorbereid.
Het is een rubberen slangetje tegen het schutbord aan ongeveer in het midden.
Er zit een klein tuitje aan beetje dicht zeg maar. Dit is ervoor dat er geen rommel in kan komen.
Soms gebeurt het inderdaad dat ze toch verstopt zitten.
Even het slangetje eraf of openprikken.
Als je de auto op de brug hebt staan zie je het vaak beter zitten.ALs de condensor warm wordt en de ledingen ook, dan moet de pomp wel draaien anders kunnen die niet warm worden.
Zie je het binnenste van de koppeling op je pomp ook mee draaien?
Zo ja dan doet de pomp het wel. En wordt een leiding (de dikste) koud?Denk eerder een druk zender die het niet doet.
Of je hebt teveel gas erin dan wordt de druk te hoog en slaat hij dus ook uit.
Even na laten meten. Dus naar de aircoboer! -
AuteurBerichten