Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Het hangt allemaal van de prijs af, dat is uiteindelijk het belangerijkste.
En tot nu toe was de OPC serie alles behalve echt betaalbaar en op sportief vlak ook steeds net niet de sportiefste. :fy1Tja, als je hem aangekleed en leuk wilt hebben dan heb je hem pas voor de deur staan als je 20 mille mee brengt.
Leuk, die vanaf prijzen maar dan heb je echt helemaal niks, en een kleurtje naar smaak en de afleverings kosten en je bent dik 1200 euro verder.Ja klopt maar helaas met nog de nodige bugs waardoor er plotseling opties verdwijnen of worden toegevoegd.
De visiualizer klopt helemaal niets van, het halve wielen gamma zit er niet eens in.Gemiste kans van Opel, voor zoiets ‘hip’ moet je wel zorgen dat dit soort zaken kloppen.
Ook hier ff posten:
k ben er voorlopig wel ff uit denk ik, ik kijk de kat wel ff uit de boom en wacht wel tot hij bij de dealer staat en de inmiddels (later dit jaar) de 3 cilinder turbo motor er is.
Heb op dit moment geen vertrouwen in de geleverde motoren mbt verbruik en mocht dat met echt goede reviews (ipv een simpele impressies) anders zijn kan ik me altijd nog bedenken.
Op dit moment vind ik het een leuke wagen en kan me niet voorstellen dat het in het echt minder indrukwekkend zal zijn maar de motorisering houd me tegen, immers ik wil veel zuiniger rijden en
het zal vrees ik wachten worden op een moderne 3 cilinder turbo motortje.De 1.3 TDci had voor mij ook echt een optie geweest maar diesel zit er voorlopig niet in bij de Adam.
Bedankt voor de informatie heren !
Ik ben er voorlopig wel ff uit denk ik, ik kijk de kat wel ff uit de boom en wacht wel tot hij bij de dealer staat en de inmiddels (later dit jaar) de 3 cilinder turbo motor er is.
Heb op dit moment geen vertrouwen in de geleverde motoren mbt verbruik en mocht dat met echt goede reviews (ipv een simpele impressies) anders zijn kan ik me altijd nog bedenken.
Op dit moment vind ik het een leuke wagen en kan me niet voorstellen dat het in het echt minder indrukwekkend zal zijn maar de motorisering houd me tegen, immers ik wil veel zuiniger rijden en
het zal vrees ik wachten worden op een moderne 3 cilinder turbo motortje.De 1.3 TDci had voor mij ook echt een optie geweest maar diesel zit er voorlopig niet in bij de Adam.
Bedankt voor de informatie heren ! :thumbup
Dank je, goede info !
Ben idd wel wat gewend maar rijd steeds vaker als een ouwelul, mede door het verkeer op de weg en de verwarring mbt snelheden en traject controlles.
Hard rijden kan dan een extra dure hobby zijn en daar pas ik al een tijdje voor op. Eigenlijk is het rijden daardoor ook steeds minder leuk, vandaar mijn zoektocht naar toch iets totaal anders.Mij gaat het in het bijzonder om de 100pk 1.4 die de Adam zal hebben, hoe die zich verhoud in de Corsa.
Mij is nog niet duidelijk of die identiek is of toch aangepast en dus zuiniger.Ik maak het mezelf moeilijk omdat de auto nog niet rondrijd en je dus moeilijk tests en daadwerkelijke gebruikers ervaringen kan vinden.
@tamiya wrote:
@Adam71 wrote:
Heb de afgelopen 5 jaar zo’n 100.000 km gereden. Grofweg dus zo’n 20dkm per jaar maar ik heb me wel in moeten houden omdat het rijden gewoon kostbaar was (Volvo T-5R met extra speelgoed en dus net aan 1 op 10 halen op de snelweg op een ouwelullen dag).
Dat wil ik nu dus veranderen en gewoon weer eens kunnen rijden zonder routes helemaal te moeten plannen en te combineren met andere ritjes. Zal dus denk ik wel aan 25-30dkm kunnen komen.
Dat van die nieuwe motoren heb ik gelezen maar nog niets concreets (wanneer ? prijzen ?) en idd een beproefde motor is ook wat waard.
Kan een diesel toch voor jou makkelijk uit? :hmmz Als een goede diesel wilt welke ook nog lekker zuinig is; kijk eens naar een 1.7 cdti, is ook geleverd in Corsa D ;)
Die wordt niet meer geleverd in een Corsa. De 1.3 CDti wel en daar kijk ik ook serieus naar.
Wel iets duurder als de Adam mits aangekleed met de nodige luxe (Cosmo) maar wel wat meer auto.
Kan hem echter niet mooi vinden, enorm saaie auto om te zien met spijtig genoeg nog steeds een typisch grijze Opel dashboard.Die motor is wel behoorlijk zuinig en schijnt goed te rijden.
Idd, zag ik net ook met de Autoweek auto vergelijker. Sterker nog alleen de OPC is zwaarder dan die 1120KG van de Adam.
Nu snap (vertrouw) ik niet dat een Adam dan op de snelweg 1 op 23 kan rijden en gemiddeld 1 op 19.x volgens Opel en de eigenaren met een benzine 1.4 in de Corsa niet verder komen dan 1 op 16 op een hele goede dag …..
Gewicht is bepalend en vwb de aerodynamica zit er te weinig verschil tussen beiden modellen om een echt merkbaar verschil te maken.
Banden/velgen zijn doorgaans ook groter op de meeste Adam uitvoeringen dus dat is ook niet gunstiger.Vreemd :hmmz
Ok, duidelijk.
Dacht dat ik ergens gelezen had dat het een aangepast Corsa platform was. Maakt verder ook niet uit, het gewicht speelt wel een rol en die is 1120 kilo. Volgens mij zijn er niet veel Corsa’s die zwaarder zijn (muv de OPC).Heb de afgelopen 5 jaar zo’n 100.000 km gereden. Grofweg dus zo’n 20dkm per jaar maar ik heb me wel in moeten houden omdat het rijden gewoon kostbaar was (Volvo T-5R met extra speelgoed en dus net aan 1 op 10 halen op de snelweg op een ouwelullen dag).
Dat wil ik nu dus veranderen en gewoon weer eens kunnen rijden zonder routes helemaal te moeten plannen en te combineren met andere ritjes. Zal dus denk ik wel aan 25-30dkm kunnen komen.
Dat van die nieuwe motoren heb ik gelezen maar nog niets concreets (wanneer ? prijzen ?) en idd een beproefde motor is ook wat waard.
Ja ok maar als ik naar de specs kijk van een Corsa D model 1.4 dan zijn die echt niet (veel) zwaarder.
Ik vind het ontwerp ook geslaagd maar ik kijk sinds kort naar dergelijke auto’s (klein, betaalbaar) vanwege de kosten.
Autorijden is in Nederland al jaren niet echt leuk meer en uiteindelijk stap je dan toch eens uit de dikkere auto (in mijn geval) en wil je eens wat nieuws rijden en natuurlijk met name kosten besparen.Voor mensen zoals mij die een nieuwe auto willen voor <20K en niet meteen spartaans willen zitten en niet veel geven om ruimte (rijd vrijwel altijd alleen van A naar B) dan komen opeens dit soort 'dames' auto's in zicht.
Ja, zo dacht ik er over maar naar mate er steeds meer foto’s kwamen en je ziet hem staan naast een 500 dan toont het toch een stukje stoerder en uiteindelijk zie ik mezelf er wel in zitten als ik zie wat de opties zijn (VW up, Panda, 500, etc.)
Laten we wel wezen, op dit moment kan ik niets aanwijzen wat in die prijs klasse hetzelfde bied qua luxe (en luxe opties) en er niet bejaard uit ziet.Kortom, voor mij is de Adam een prima optie.
Een OPC versie zou leuk zijn maar dan ben ik terug bij af en vraag me dan af wat het nut is van wederom een auto die 1 op 10 rijd in de praktijk en te duur is voor de ruimte die hij bied. En geloof me, een OPC gaat net als zijn Abarth broeder rustig op de 25mille+ zitten.
Nee, de Adam is prima voor mij, MAAR (ja daar komt ie) ik twijfel aan de motoren die er nu beschikbaar zijn. De 1.2 acht ik echt te licht voor de Adam en dat terwijl de 1.4’s ook geen feestnummers zijn qua performance maar veel belangerijker echt zuinig zijn ze niet als ik de reviews moet geloven van oa de D Corsa’s met die 100PK 1.4 16V versie.
Wie heeft meer ervaring met die motoren in de Corsa ?
Natuurlijk is de Adam een andere auto en wat lichter als de Corsa maar hij is op Corsa bodem gebouwd en de motoren waren reeds beschikbaar dus ik vrees dat er niet veel anders is qua verbruik of zie ik dat verkeerd ?Noot: cijfers van de fabriek neem ik sowieso met een berg zout.
-
AuteurBerichten