Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heeft niemand dat tooltje tot zijn beschikking?
Gevraagd…. geen reactie… Dus nog steeds zoekend
Die had ik ook al gevonden maar verstuurd niet naar het vaste land
ook de tool is ook niet beschikbaar bij de opel dealers in mijn buurt .
Misschien de aandrijfas eens stukgegaan. Maar naar alle waarschijnlijkheid blijft de vooras ingeschakeld staan. kan vacuüm probleem zijn of een actuator of …
kijk eens na of het lampje van de 4×4 blijft knipperen.
19 januari 2016 om 14:28 In reactie op: Y22SE frontera doet eigenaardig, loopt warm en heeft misfire #18307505De temperatuur sensor en koelvin werken goed en normaal. ook de doorstroming van de grote radiator is goed.
De misfire kan natuurlijk een gevolg zijn van een te hoge verbrandings temperatuur.
maar dan is de vraag: hoe komt dit?en dan denk ik aan 2 zaken:
1. de katalysator verstopt??
2. een slechte doorstoming van de kop. achteraan de kop is er een constante doorstroming die naar de pomp loopt.recirculatie dus. (hier is de verdamper van het lpi systeem tussengezet.)Maar de temperatuur blijft bij het lpg probleem mooi constant ook via de odb stekker verhoogt de temperatuur niet. wat natuurlijk niet weg neemt dat de verbrandingstemperatuur verhoogt.
mededenkers nog ideeën?
Nieuwe laptop heeft geen cd-drive meer. kan iemand mij verder helpen?
eventueel ook een fw-update. dan is alles eens bijgewerkt.IDD die spotgoedkope bluetooth ELM327 werkt er op.
Ik heb de mijne al verschillende jaren en ik heb er incl. verzending €7 voor betaalt
voor de ABS werkt het toestel niet altijd. meer niet als wel.ik heb enkele maanden geleden in mijn omega een X20XEV van een vectra gelegd.
en raar maar waar. standaard paste het niet!!!
Het grootste probleem zat bij de carterpan. omdat de bouten van de carterpan van een omega dikker zijn dan die van een carterpan van een voortrekker. ook is het motorblok van de omega vanbinnen in versterkt. dat had de vectra motor ook niet. omdat ik na lang zoeken toch voor €350 een X20XEV gevonden had. heb ik dan maar besloten om heel het blokje open te doen en de aanpassingen te maken die nodig worden om het terug een omega-look-a-like blok te maken (carterpan/versterking/oliepomp/en nog wat details).
De beide blokken hadden hetzelfde type nummer X20XEV en waren toch van binnen helemaal anders. laat je dus niet wijsmaken dat hetzelfde is!
als je niet echt handig bent in het ombouwen van motoren zou ik je aanraden om toch een echte omegablok te zoeken. en anders goed opletten. draad tappen in fond is niet altijd even leuk :P
origineel gepost door madmax1969
Zowel in mijn Autodata als op http://www.opel-infos.de is helemaal niets bekent over een C20SEH
Wel de 20SEH (ligt in mijn Omega) die is wel geleverd in de C Ascona, onder meer in de bovengenoemde GT
Het verschil tussen een SEH en een NE zit hem ook alleen in de Kop
een SEH heeft grotere kleppen en een hogere compressie dan een NE, De onderblokken zijn hetzelfdeJe kan bv een C20NE onderblok pakken met de Kop van een 1.8S en daar de injectie van de NE op zetten dan heb je op 5 pk na een SEH
Harm
beste, al ooit eens gehoord dat data soms niet volledig is?
in een omega a ligt normaal een 20SE. deze motor is dezelfde blok als een 20SEH maar het verschil zit men in de nokkenas en de software ECU.20NE en 20SEH zijn ook dezelfde blokken op de zuiger, nokkenas en ECU na. de zuiger zorgt hiervoor de hoger compressie.
C voor het motortype duidt alleen de milieunorm aan.
je zou eens een foto van de eind demper moeten maken. daar staat het ook op wat voor een motor het is. ik heb ook navraag gedaan bij CTA (autokeuring) en het is een effectief een C20SEH met kat op het gelijkvormigheidattest.
MMMM even ter info: de letters die voor het getal staan heeft wel te maken met de milieuklasse:
C= euro1
X= euro2
Y= euro3
Z= euro4zo dacht ik dat het was.
verbeter mij als het niet zo is
en onder de meeste C- motoren ga je idd een kat vinden.
Ik heb me ook suf achter gezocht om er meer informatie over te vinden. ik dacht ook eerst dat deze niet bestond. maar navraag bij de autokeuring bleek dit wel allemaal te kloppen.
DE C20SEH bestaat wel.
Deze stak origineel in de ASCONA C GT.
spijtig genoeg kan ik je het gelijkvormigheidattest niet meer laten zien omdat ik hen 3 weken geleden (met veel spijt ondertussen) verkocht heb.En deze had idd een kat er onderhangen. ook de motorcode C20SEH stond hier op vermeld. ook op de andere knalpotten die er onderhingen stond dit vermeld. (Ja volledig originele en goede staat).
Trouwens mijn C20SEH was sneller weg en kon een kadett C20XE voorblijven tot ongeveer 140km/u.
De 8v zijn trouwens ook een stuk zuiniger en sterker gebouwd dan een 16v. en veeeeel minder problemen mee. het grote voordeel van de 8v is dat het koppel veel lager ligt dan de 16v. en zodus ook plezanter rijdt. je hoeft de 8v ook niet op toeren te houden om sneller te kunnen hernemen. Voor mij hebben de (C)20XE motoren alleen maar nadelen en een zwakker oliepomp :p
hey
deze is de mijne. hij is van 1987.
zijn er hier nog cabrio’s gekend?
-
AuteurBerichten