Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hier een voorbeeld van mijn sierstuk
Het is een Raid-HP Uitlaatsierstuk. Je schuift hem over je uitlaatpijp heen en met 2 inbusschroeven schroef je hem van onder vast.
Heb hem gekocht via carfantasy: http://www.carfantasy.nl/raid-hp-uitlaatsierstuk-oval-om-aan-te-schroevenabsorber-p-61144.html?osCsid=cae60ab1bc7b8e17a1096154257d0007
Mijn Opel Astra G – CC (NJoy uitvoering); Z1.6SE uit 2003 met alles erop en eraan…
Volgens mij is dat redelijk normaal. Bij mij staat die meter ook altijd tussen de 82 en 85 graden.
Tsja, ik rij nogmaals geen korte stukjes. Gemiddeld zo’n 500 km per week.
De vorige keer dat ik olie heb bijgevuld weet ik nog steeds niet wat voor olie het was. Mijn vader neemt dat mee van zijn werk, dus kan zijn dat het semi synthetische was. Koelvloeistof ziet er schoon uit en blijft op peil. Dus kan dat dan wel, “lange” afstanden rijden en condens in de olie?
Ikzelf zit ook met een vraag betreffende sludge in de oliedop.
Nu dacht ik uiteraard eerst het ergste, nl de koppakking maar in dit topic heb ik toch wat dingen gevonden die aardig overeenkomen met mijn auto.
Eigenlijk merkte ik niets aan de auto. Alleen toen ik de olie wilde bij vullen zat er sludge in de dop. Echte mayo ;)
Nu moet ik er wel bij vermelden dat de vorige keer dat ik olie heb bijgevult ik niet precies weet wat voor olie er is bijgegaan. Mijn vader neemt altijd een kannetje mee van zijn werk maar wat voor olie het precies is weet ik niet.Het kan in ieder geval niet zijn dat ik te korte ritjes rijd. Rij elke week ongeveer 500 km.
Nadat ik dit topic ben tegengekomen ben ik op wat dingen gaan letten:
– Zoals Blue-Dragon hierboven aangeeft zie ik de koelvloeistof in mijn reservoir ook met draaiende motor doorlopen.
– De koelvloeistof is nog perfect rood/roze
– Tijdens het rijden ( ook op de snelweg ) komt de temp. meter van de auto niet boven de 82 graden uit. Als ik een bocht neem zie ik hem zelfs onder de 80 zakken wat ik op zich heel vreemd vindt.Heren, simpele vraag en ik hoop dat jullie mij uit mijn onzekerheid kunnen verlossen. Is een kapotte thermostaat het probleem wat bij mij de sludge veroorzaakt???
Auto is trouwens een Astra G uit 2003….
Alvast hartelijk dank voor de reacties!
Ik denk dat je hier nog een hele discussie over kunt voeren, maar aangeraden wordt om bij te vullen met dezelfde kleur als er al inzit. Kleur wil niet alles zeggen, want wat er in zit is het belangrijkste, maar de fabrikanten houden er tegenwoordig wel steeds meer rekening mee en houden vaak dezelfde kleur aan.
Kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en ben ondanks deze temp. even onder de motorkap gedoken ;)
Zit idd rode koelvloeistof in, dus G12.
Geloof dat ze dat G12 noemen?
Is speciaal voor alu blokken als ik het wel heb. Maar goed, zal wel ff naar Opel bellen. Wil zeker weten dat het klopt want mengen is uit den boze!
Heeft iemand trouwens een idee wat voor soort koelvloeistof erin moet, in een Opel Astra G uit 2003?
Lees overal over kleuren en G12, G10 weet ik het, maar wat moet ik er nu ingooien?
Heb thuis nog wel een flesje staan die bestemd was voor een andere auto, geloof een groene. Zou die er gewoon bij kunnen?
Ik weet niet precies hoe het aan de voorkant zit, maar pas heb ik de achter ruitenwisserarm vervangen. Over het bevestigingspunt zit een kapje die je er vanaf kan wippen, en de arm zit vast met een moer die je gewoon aan kan draaien.
Zojuist bij Opel geweest voor een nieuwe achterruitenwisserarm + wisserblad
Kosten:
Wisserarm : 25,70 excl. btw
Wisserblad: 11,45 excl. btwMocht iemand dus vervanging van een van beide onderdelen wensen, nu weet je de prijzen….
win-v6
Het gaat echter niet alleen om een achter wisser, maar de hele wisserarm zal ik moeten vervangen ben ik bang aangezien het bevestigingsgebeuren afgebroken is.
Maar zal sowieso even naar de dealer rijden om te informeren hoeveel het daar allemaal kost.
Heb het niet kunnen vinden in het boekje, maar ik kom overal 52 liter tegen. Nu wist ik niet dat het blijkbaar bij Opel zo is dat het lampje al heel vroeg gaat branden.
Zelf heb ik met mn vorige tank zo’n 550 km gereden, en dan ging er weer 43 liter in.
Dus nu weet ik dat mijn verbruik normaal is, en ik niet de enige ben die er geen 50 liter in krijg.
Ik had hetzelfde probleem bij mijn vorige auto, een peugeot 106…als ik mijn gas losliet of over een hobbel reed op de snelweg schoot ie eruit….
Schrikt je elke keer wild, zeker omdat die toeren ineens omhoog gaan omdat jij in je vrij gas geeft.
Oorzaak: Tandwiel vijfde versnelling tanden versleten. Kosten reparatie ( wel bij een peugeot garage) : € 700,00
Veel sterkte iig!
En hoeveel krijgen jullie gemiddeld uit een tank benzine?
Dus uiteindelijk kom ik gewoon op 52 uit?
Wil het wel zeker weten, niet dat ik straks je advies opvolg en door blijf rijden totdat de benzinemeter echt op 0 staat en dan stil kom te staan
-
AuteurBerichten