Inhoud brandstoftank

Forumindex Forums Modellen Astra Inhoud brandstoftank

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213989
    7hills
      Lid sinds:
      10 November 2009

      Misschien een rare vraag, maar ben er toch erg benieuwd naar:

      Ik heb sinds kort een ASTRA-G-CC; Z1.6SE (Njoy) uit 2003.

      Nu lees ik overal dat de inhoud van de brandstoftank van Astra’s uit 2003 52 liter zou bedragen. Echter is het mij tot nu toe niet gelukt er ook maar meer dan 42 in te krijgen. Ben net nog wezen tanken en ondanks dat het wijzertje halverwege de rode streepjes stond is er maar 42, nog wat liter ingegaan.

      Nu is dus de vraag, heeft mijn Astra zoals ik zelf denk dan toch een 45 liter tank, of zou het zo zijn dat ondanks dat het wijzertje halverwege de 2 rode streepjes staat (in mijn ogen dus bijna leeg) er dan nog iets van 9 liter inzit?

      #17548518
      Spacejam
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 November 2006

        Als hij echt op nul staat zit er nog steeds een paar liter reserve in. dus gewoon nog verder doorrijden ;)

        #17548519
        7hills
          Lid sinds:
          10 November 2009

          Dus uiteindelijk kom ik gewoon op 52 uit?

          Wil het wel zeker weten, niet dat ik straks je advies opvolg en door blijf rijden totdat de benzinemeter echt op 0 staat en dan stil kom te staan

          #17548520
          Hoeperdoeper
            Lid sinds:
            20 October 2009

            10L reserve? Dat lijkt me wat veel, voor de zekerheid jerrykannetje meenemen dan maar?

            #17548521
            Spacejam
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 November 2006

              mwa bij mij staat de actieradius ooit op 0 brandstof meter op 0 en dan kan ik vervolgens nog 50-60km rijden (diesel) om bij te pomp er vervolgens 46liter in te gooien terwijl er ook 52 in kan.

              #17548522
              Jerremy
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 October 2004

                Zit er geen deuk in de tank toevallig.. ?
                Nou vind ik dat bij Opels doorgaans het lampje voor de brandstof vrij vroeg gaat branden.

                Beter te vroeg dan te laat en dat je zonder komt te staan toch..

                #17548523
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  ik heb een 60liter tank onder de vectra..

                  als het lampje gaat branden krijg ik er ook maar net 48 a 50 liter in.

                  bij de combo (50 liter tank) met net het lampje aan en bij het laatste rode streepje tot tank leeg tank ik 44 liter.

                  Willem

                  #17548524
                  G1zm0
                    Lid sinds:
                    18 May 2009

                    Vind inderdaad dat het pomplampje best vroeg begint te mauwen.
                    Bijrijders al in paniek :P:jerry

                    #17548525
                    7hills
                      Lid sinds:
                      10 November 2009

                      En hoeveel krijgen jullie gemiddeld uit een tank benzine?

                      #17548526
                      Jerremy
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 October 2004

                        Ik heb er wel is 50 liter in gekregen. Astra F i.d.g. Me vorige wagen.
                        Moet ik wel zeggen dat ik aardig tijdje met brandend lampje rond reed.
                        Hij was wel echt goed leeg denk, was in Pijnacker met de Shell Express op de Noordweg in zicht, gaf ik nog ff flink gas toen ik van de rotonde afkwam net in bocht, en het leek of ik ineens TC op me auto ofzo, hij hield in als de ziekte, en het remde gewoon zwaar af.. Zo leeg was de tank denk dan echt en zoog pomp lucht aan denk.. :jerry

                        Normaal rijd ik ‘m trouwens niet zo leeg, kwam toevallig toen zo uit.
                        Tank helemaal leeg rijden is natuurlijk niet al te goed.
                        Maar ja, gemiddeld ben ik na ongeveer 410 tot 450 km. echt uit gereden. Afhankelijk van rij-gedrag en waar ik de km’s maak (stad/B-weg/snelweg/gecombineerd) maar dat lijkt me logisch.

                        #17548527
                        kadeddilac
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          13 February 2005

                          Gister nog 44 liter getankt in mn Astra G 1600 8v. Lampje brande al, knipperde nog niet.
                          Heb er 600 km mee gereden (snelweg en stad gecombineerd).
                          Staat het niet in het insturctieboekje hoe groot de tank is? Heb het boekje niet bij de hand, anders had ik ff gekeken..

                          #17548528
                          7hills
                            Lid sinds:
                            10 November 2009

                            Heb het niet kunnen vinden in het boekje, maar ik kom overal 52 liter tegen. Nu wist ik niet dat het blijkbaar bij Opel zo is dat het lampje al heel vroeg gaat branden.

                            Zelf heb ik met mn vorige tank zo’n 550 km gereden, en dan ging er weer 43 liter in.

                            Dus nu weet ik dat mijn verbruik normaal is, en ik niet de enige ben die er geen 50 liter in krijg.

                            #17548529
                            Jerremy
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              29 October 2004

                              ja het zou idd 52 liter moeten zijn.
                              Voor een Astra F-CC dan. Maar volgens mij voor een G-model hetzelfde.

                              En als je er percee 50 liter in wil krijgen, zal je langer door moeten rijden met een brandend lampje.
                              Of bij pomp de rest in een :jerry-can tanken en achterin zetten. Zit er toch 50 liter brandstof in je wagen :D

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.