24qv

Aangemaakte reacties

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Show hier je Insignia #17490638
    24qv
      Lid sinds:
      30 July 2011

      Dan toch ook ‘mijn’ Insignia aan het lijstje toegevoegd. Betreft een 2.0 CDTI ECOFLEX 118KW S/S SPORT 5D met SportPlus pakket in Sovereign Silver met wat toeters en bellen:







      24qv
        Lid sinds:
        30 July 2011

        De advertentie van EDS had ik inderdaad ook gelezen: die 205 pk is inderdaad niet mis, maar aangezien het hier een leaseauto betreft is de uitvoering wat lastiger: in het contract dat ik met mijn werkgever heb staat uitdrukkelijk dat chiptuning niet is toegestaan. Daar hou ik mijn handen liever vanaf; prive zou het een ander verhaal zijn.

        Het bedienen van de electrische spiegels met de afstandbediening is niet mogelijk als je geen memory seats hebt.

        24qv
          Lid sinds:
          30 July 2011

          Koppelen van mijn Nokia E71 middels Bluetooth ging prima. Verademing tov de Parrot welke ik in de vorige auto had. Geluid is perfect. Adresboek en bellijsten worden zonder problemen overgenomen en zijn selecteerbaar via de knop op de middenconsole. Ik heb het bellen (en navigeren) via voice na een paar mislukte pogingen opgegeven (heb nooit veel vertrouwen gehad in deze techniek; het is dat voice control erbij zit, maar ik zou ‘m nooit besteld hebben).

          Het is niet zo dat ie over de hele linie terugvalt tijdens het schakelen. Je voelt tussen de 2 en de 3 een dipje – ik vang dat op door op dat punt net wat sneller gas te geven.

          In reactie op: Nog een Insignia berijder erbij ;) #17801381
          24qv
            Lid sinds:
            30 July 2011

            Wow – wat een mooie uitvoering: die witte kleur icm met die velgen. De getinte ramen accentueren die witte kleur nog eens extra. Heb je dat type stoelen met die bekleding apart moeten bestellen of is dat onderdeel van het Executive pakket?

            24qv
              Lid sinds:
              30 July 2011

              Mijn indrukken na een dagje sturen:

              Uiterlijk:
              Coupe vorm v/d hatchback sprak me meteen al aan op papier – in praktijk ziet ie er zelfs nog beter uit. Ben blij dat ik de ruitenwisser er niet op heb laten zetten. Zou toch een beetje een dissonant zijn in de coupe vorm. Het verwijderen v/d emblemen zou ik meteen weer doen: de auto ziet er rondom lekker clean uit (iedereen weet toch dat het een insignia is: hoef ik niet nog eens te adverteren). Had een beetje mijn twijfels over de kleur: was bang dat ie er wat ‘gewoontjes’ uit zou zien. Da’s helemaal niet tegengevallen: de imposante 19″ velgen zijn in dezelfde kleur als de carrosserie en vormen samen een mooi geheel. De getinte ramen misstaan hierin niet. Een dubbele uitlaat, die helaas op de CDTI niet te krijgen is, zou het geheel helemaal afmaken.
              Nadeel van deze coupe vorm is dat de overzichtelijkheid soms te wensen overlaat. Tja, maar dat weet je van te voren en heb er niet voor niets de park pilot op zitten (maar neemt niet weg dat je goed uit je doppen moet kijken).

              Motor:
              Aandrijving is prima. Je voelt dat ie genoeg power heeft. Ik ga ‘m niet echt inrijden en heel rustig aan doen; vermijd wel volgas de eerste 1000 km. Was een beetje bang dat de 20% bijtelling zou tegenvallen tov de bmw 320ede 163pk welke ik ook proefgereden heb. Voel wel dat de prestaties in de zelfde orde van grootte liggen. Ben wel blij dat ik de 1500E voor de 160 ipv 130 pk heb geinvesteerd. Ik denk dat me deze snel zou zijn gaan vervelen. Je voelt ‘m wel terugvallen als je van de 2 naar de 3 schakelt. Bij stevig doorrijden moet ie in de toeren gehouden worden. Zesde versnelling is enorm lang: 2000 toeren bij 125 km/uur. Ik heb zelf niet het idee dat ie in Nederland veel gebruik zal worden. Start/stop systeem nog niet echt uitgeprobeerd – vandaag maar eens doen

              Onderstel:
              Je merkt een duidelijk verschil tussen de verschillende settings v/d Flexride. Combinatie van Sport met 19″ velgen valt me reuze mee. Je voelt op een klinkerweg weliswaar heel goed de oneffenheden, maar met name op de autoweg is er prima mee te rijden. Niet oncomfortabel. In de Sportstand is onderstel vergelijkbaar met de Alfa 159, alhoewel ik het gevoel had dat deze net iets strakker stuurde. Zeker tijdens het nemen van een klaverblad. De Tour stand is voor mijn gevoel wat te zacht. Jammer dat de Flexride setting niet onthouden wordt.

              AFL:
              Hele vreemde gewaarwording dat het licht een eigen leven schijnt te leiden. Heb bewust een paar obscure achterafweggetjes opgezocht. Tja, het licht is dan een openbaring – niet te vergelijken met ‘normale’ verlichting. Automatisch omschakelen van groot naar dimlicht en visa versa werkt prima. AFL was een flinke hap uit het budget, maar ik ben er achteraf erg blij mee. Ziet er daarnaast, samen met de LED dagrijverlichting, uitermate stoer uit.

              Interieur:
              Prima! Ik ben niet zo’n kenner wat premium is of niet, maar voor mijn gevoel heeft alles een hele hoge kwaliteitsindruk. Zit stevig in elkaar; geen rammels of piepjes; mooie materialen en accenten. Sportstuur met metalen afwerking is erg mooi. Stoelen zitten geweldig; met name de elektrische lendesteun is top. Als ik het nog eens zou moeten doen, zou ik wel voor de sportstoelen met uitschuifbare zitting zijn gegaan. Metalen accenten op de deuren en middenconsole icm met piano black strips zijn ook erg mooi. Ik had het liefste aluminium of carbon strips gehad, maar dat was in deze uitvoering niet mogelijk. Tja, lederen bekleding had het helemaal afgemaakt, maar ook bij mij is het budget beperkt en is het een kwestie van keuzes maken.
              De met metaal afgewerkte pedalen passen goed in het geheel. Was hier vooraf niet zo’n fan van vanwege het eventuele Halfords karakter; maar valt uiteindelijk mee.
              Voldoende ruimte en opbergvakjes voor telefoon, beurs, zonnebril etc. Bekerhouder in middenconsole erg prettig; gelukkig geen wiebelende houder welke je uitklapt op het dashboard.
              De aanduiding van boordcomputer en de verschillende menu’s op het eerste gezicht wat onoverzichtelijk. Is wellicht een kwestie van wennen. De knoppenwinkel in het midden v/h dashboard ziet er indrukwekkend uit, maar is logisch vormgegeven; kon er snel mee werken. Wat ik wel vreemd vind is dat de navigatieknop op het dashboard (onder de volumeknop) niet op dezelfde manier gebruikt wordt als de navigatieknop op de middenconsole. Gebruik hiervan is beetje tegenstrijdig: je kunt deze enkel gebruiken om de een lijst een te bladeren, selectie moet je via andere knop uitvoeren.
              Electronische handrem was even wennen; in het begin wil je nog wel eens regelmatig een denkbeeldige handrem proberen aan te trekken. Werkt wel, icm hill start assist, prima.

              NAVI900 & Infinity Sound System:
              Ben geen nerd vwb audio betreft en kan ook niet beoordelen of dit high-end is of niet, maar voor mij overtreft de Infinity alles wat ik tot nu toe op auto audio gebied gewend was. Werkelijk klasse geluid. Had verschillende negatieve geluiden hierover gehoord (bv plotseling verhogen van volume), maar ik heb tot nu toe enkel complimenten. Ben blij dat ik deze er toch in heb laten zetten. De extra kosten, E790, zijn het mij in ieder geval waard.
              Ivm beperkte ruimte in het vak op de middenconsole kleine USB stick gekocht; 8GB. Gingen iets van 850 titels op. Meer dan voldoende; ben nog niet tegen de grens van 1000 aangelopen. Nadeel is dat zoekfunctie streeds weer begint bij de ‘A’ en dat je bij de lijst van 400 artiesten weer van voren moet gaan scrollen. Gaat snel irriteren. Even nadenken over een aantal intelligente playlists om dit enigzins te omzeilen (bv een lijst waarvan de artiest begint bij ‘A’, ‘B’, enz.). Playlist moet ook niet te lang zijn: duurt tot een tijdje voordat deze weer ingeladen is.
              Grappig is de electronische variant op ‘denk aan mij’ waarmee je .jpegs in de display kunt laten zien.
              Navigatie werkt prima en lekker snel (door SD card). Kaarten zijn ook redelijk actueel. Scherm is wel ‘s avonds redelijk fel (ook in nachtstand).
              Koppelen van mijn Nokia E71 middels Bluetooth gaat prima. Verademing tov de Parrot welke ik in de vorige auto had. Adresboek en bellijsten worden zonder problemen overgenomen en zijn selecteerbaar via de knop op de middenconsole. Geluid is perfect.

              Park pilot:
              Eens op een rustig moment op een rustig plekje gaan uitproberen. Ik moet wel zeggen dat ik een beetje huiverig ben om met de 19″ inch velgen een beetje langs stoepranden te gaan experimenteren.

              Electrisch inklapbare buitenspiegels
              Prima oplossing voor thuis, omdat de ruimte op de oprit en de garage beperkt is. Alleen jammer dat de spiegels niet via de afstandsbediening in- of uit te klappen zijn.

              24qv
                Lid sinds:
                30 July 2011

                Vandaag de Insignia opgehaald – voelde me vanmorgen toch een beetje als vroeger toen het bijna Sinterklaasavond was……

                Geweldig toen ie stond te blinken in de showroom. Tja, je wilt natuurlijk meteen gaan rijden, maar eerst werd alles goed en professioneel uitgelegd door de dealer. In het begin tuitten me de oren een beetje van de gadgets en mogelijkheden die op en om de auto zitten. Op een rustig moment maar eens even zitten om door de handleiding heen te gaan.

                Tja, dan de vuurproef: de weg op. Het was voor mij toch even afwachten hoe de auto zou aanvoelen. Has weliswaar een proefrit gemaakt een hele tijd geleden, maar niet in de 20% bijtelling versie. Natuurlijk inhouden met rijden uiteraard: de eerste 1000 km geen volgas, maar je merkt meteen het gemak en plezier waarmee ie van de plaats af komt.

                Ik heb alvast wat foto’s gemaakt – ik hou jullie op de hoogte van mijn ervaringen.






                In reactie op: Insignia besteld #17921307
                24qv
                  Lid sinds:
                  30 July 2011

                  @red2003 wrote:

                  Yeahh, rij ongeveer 100.000 km per jaar en nu met de 5×5 aanbieding kon ik niet weigeren…..

                  Zijn er al mensen die ervaring hebben met het nieuwe model ? of wanneer wordt de eerste uitgeleverd???

                  Mijn insignia (alhoewel v/d lease maatschappij) is afgelopen vrijdag geleverd. De dealer gaf aan dat dit voor Limburg een van de eerste afleveringen van het 2012 model is. Maandag wordt het kenteken aangevraagd; zal eind v/d week uitgeleverd worden. De verschillen met de vorige modeljaren zijn, voor zover ik dat zo snel kon beoordelen, minimaal. Er zit wel een ‘ECO’ knop links van de radiobediening en uiteraard is de DVD800 vervangen door NAVI900. De SD card hiervoor zit naast de USB aansluiting in het vakje onder armsteun.

                  24qv
                    Lid sinds:
                    30 July 2011

                    Vandaag toch nog snel een paar (onduidelijke) foto’s met de GSM gemaakt bij de dealer achterom:


                    @Melgi
                    : Er konden/mochten geen alfa’s meer geleased worden en dus begon voor mij een intensieve speurtocht naar een waardige opvolger van de 2.4 JTDM. De Insignia stond van meet af aan al op de shortlist. Ik heb het hele gamma van het D-segment (muv VW :sleeping en Audi ) doorgespit en proefgereden. Als laatste getwijfeld tussen de Insignia en de BMW 320 EDE, maar uiteindelijk toch bij de Insignia uitgekomen: mooiste auto volgens de laatste stand v/d techniek met beste prijs/prestatie verhouding.

                    24qv
                      Lid sinds:
                      30 July 2011

                      @RichyK: Dank je wel voor de tip. Ik heb dat, voordat ik de auto bestelde, uitvoerig uitgezocht. De 2.0 CDTI Start/Stop Sport uitvoering wordt standaard geleverd met 18″ velgen. De 20% bijtelling is sowieso van toepassing op deze uitvoering (staat ook zo in de folder).

                      Het toevoegen v/d 19″ velgen via het SportPlus pakket heeft geen invloed op de bijtelling. Op het formulier dat ik ter bevestiging van de bestelling van Leaseplan heb ontvangen staat ook dat deze uitvoering, incl. alle opties en extras, in de 20% bijtellingsklasse valt (goed bewaren ;) )

                      Gisterenmorgen een telefoontje naar de dealer: hij bleek inmiddels geleverd te zijn. Meteen een uurtje eerder gestopt met werken om te gaan kijken. Ik heb inmiddels duizenden foto’s gezien v/h model op het Internet, maar in het eggie ziet ie er geweldig uit (ondanks het feit dat ie nog gepoetst moet worden). Helemaal zoals ik hem had voorgesteld. De 19″ velgen staan ‘m icm het verlaagde onderstel ontzettend goed. Vreemd eigenlijk dat de 16″ en 17″ velgen welke ik onder mijn vorige auto’s had (Alfa 156, Volvo S60 en Alfa 159) eigenlijk veel te klein zijn voor de Insignia.

                      Maandag wordt het kenteken besteld; zou dan wellicht eind van volgende week afgeleverd kunnen worden. De OPC spoiler zou er in de loop van de week erop gezet worden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel erg benieuwd ben hoe die eruit ziet: hier heb ik eigenlijk nauwelijks foto’s van kunnen vinden.

                      De dealer gaf aan dat dit voor Limburg een van de eerste afleveringen van het 2012 model is. De verschillen met de vorige modeljaren zijn, voor zover ik dat zo snel kon beoordelen, minimaal. Er zit wel een ‘ECO’ knop links van de radiobediening en uiteraard is de DVD800 vervangen door NAVI900. De SD card hiervoor zit naast de USB aansluiting in het vakje onder armsteun. Viel me wel op dat de ‘Ecoflex’ badge achterop niet groen is, maar transparant van kleur. Maakt niet uit: wordt er toch af gehaald, samen met ‘Insignia’ tekst.

                      Ik zal, als de auto geleverd is, wat foto’s hier plaatsen.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)