Nog een Insignia berijder erbij ;)

Forumindex Forums Modellen Insignia Nog een Insignia berijder erbij ;)

  • Dit onderwerp is leeg.
23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231344
    Melgi
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 July 2011

      Sinds ik mijn nieuwe Insignia heb besteld eind juli/begin augustus ben ik lid geworden van Opel-Forum.nl. Ik heb een beetje vanaf de zijlijn meegekeken en flink wat threads gelezen. En nu dan mijn eerste post op Opel-Forum.nl n.a.v. het goede nieuws dat mijn Insignia volgende week wordt geleverd. Het is de 160 pk diesel met start/stop (leaseauto), in Cosmo uitvoering en Olympic White kleur. Ik heb de volgende opties genomen:
      – Executive Pakket II (met Sportstoelen)
      – FlexRide
      – Panoramadak
      – Zijairbags met gordelverklikkers achter
      – Zonneschermen voor zijramen achter
      – Flex Organizer pakket
      – Veiligheidsnet achter achterbank
      – Ruimtebesparen reservewiel

      Ik rijd nu (nog) een Alfa 159 SW en heb daarvoor ook 2 Alfa’s 147 gereden. Aangezien ik niet nog een keer dezelfde auto wilde rijden (Alfa bleef de Giulia maar uitstellen), heb ik gekeken naar de BMW 320d en de Opel Insignia. De Insignia was de grote verrassing en vanaf volgende week zal dus mijn (Opel) Insignia avontuur beginnen. Ik kan niet wachten!

      Grtz,

      Melgi

      #17801367
      opel-limbo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 July 2007

        Hey Melgi, alvast een warm welkom vanuit het Limburgse land. Enne, zodra je je Insi hebt, post effe een paar :kewlpics . Zijn we dol op hier.

        Greetz Roel met een I.

        #17801368
        Melgi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 July 2011

          Yes! Vandaag mijn Insignia in ontvangst genomen. Wat een bak zeg! De auto is groot en de 18 inch wielen staan hem zeer goed. Olympic White met donkere ramen staan haar (mijn auto’s zijn altijd vrouwelijk……een Italiaanse erfenis zullen we maar zeggen ;-) ) geweldig! Ik heb er een kleine 30 kilometer mee gereden en dit zijn mijn eerste indrukken:
          – rijden doet de Insignia echt goed. Lekker strak, maar toch comfortabel.
          – eerste indrukken van FlexRide zijn goed. Kan nog niet een erg groot verschil voelen tussen sport en tour, maar het verschil is er.
          – AFL is in een woord subliem! Ik wil nu al nooit meer zonder! Smpelweg een geniale uitvinding van Opel die de veiligheid ten goede komt.
          – Het is letterlijk een dijk van een auto die zeer stevig op de weg staat/ligt en die dat ook uit alle poriën uitstraalt.
          – Het zwarte pianolak staat erg goed icm de zwarte sportstoelen, die heerlijk zitten.
          – Het panoramadak is gaaf! Heb zelfs geparkeerd in de auto genoten van een hagelbui die langskwam ;-)
          – De 18 inch “Cosmo” velgen staan echt mooi! Ik had ze niet eerder in het echt gezien).
          – De dieselmotor is lekker bij en hoor je nauwelijks (voornamelijk hoorbaar bij optrekken). Vraagje: dit is toch een Fiat multijet diesel, toch?
          – Kwaliteit en afwerking is echt indrukwekkend! Ik geloof echt dat de Insignia de beste Opel is die ze ooit hebben gebouwd.
          – De elektrische achterklep is supercool en echt een gave feature om te showen.

          De enige ‘minpuntjes’ zijn:
          – Mijn telefoonboek kon niet worden gekopieerd over bluetooth, maar daar moet ik nog naar kijken.
          – Ik heb een heel licht ‘knisperend’ geluid aan de voorkant van het dashboard bij hoge snelheden. Volgens mij trilt er iets of zo, maar het kan ook het ringetje van de sleutel zijn. Het is nauwelijks hoorbaar, maar uiteraard wil ik weten wat het is.
          – De plaatsing van de USB poort is nogal onhandig. Je moet een superkleine usb memory hebben, wil je de middenarmsteun nog omlaag kunnen doen.
          – De resolutie van het infoscherm tussen de klokken had hoger mogen zijn (ik blijf een techgeek ;-) ). Zou hem toch net wat beter staan.
          – Het is geen groot minpunt, maar ik vind het wel jammer dat de Insignia geen start-stop knop heeft.
          – De auto weegt 1733(!) kilo. Een goed dieet zou de insignia goed doen. Maar ja, ze te zwaar was, wist ik op moment van bestellen al ;-)

          All-in-all ben ik zeer tevreden met mijn keus voor de Insignia. Ik ben ook blij dat ik weer naar mijn hart heb geluisterd ipv naar de kritieken van anderen op Opel. Ik hoop dat ik vele veilige kilometers mag maken met de Insignia.

          #17801369
          Melgi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 July 2011

            Oh ja, foto’s volgen snel!

            #17801370
            Insignia_fan
              Lid sinds:
              1 October 2011

              Ik ben zeer benieuwd naar de :kewlpics

              Ik moet zelf nog een paar weken wachten op de mijne, die tegen eind november geleverd gaat worden.

              Als usbstick lijkt me deze wel aardig klein. http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?id=10425″ onclick=”window.open(this.href);return false;

              #17801371
              opel-limbo
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 July 2007

                Ik zal morgen eens kijken welke 8gig USB stick ik erin heb. Heb in elk geval geen problemen met de armsteun.

                Greetz Roel met een I.

                #17801372
                ducatif1
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  2 February 2011

                  Tip!! USB aansluiting onder armsteun.
                  Heb een USB kabeltje eraan gekoppeld, waardoor ik makkelijker een USB stick eraan kan doen.

                  #17801366
                  alphox
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    ik heb ook een vrij forse usb stick (van emtec 4gb nu) en die past er gewoon normaal in, geen problemen met m”n armsteun hoor :)

                    bluetooth problemen had ik ook, hebben ze een update opgezet (mar ik mag aannemen dat die van jou die al heeft als ie nieuw is :))

                    #17801373
                    Rotho
                      Lid sinds:
                      22 January 2010

                      ben wel benieuwd naar de foto’s!

                      #17801374
                      RichyK
                        Lid sinds:
                        10 September 2011

                        @Melgi wrote:

                        De enige ‘minpuntjes’ zijn:

                        – Het is geen groot minpunt, maar ik vind het wel jammer dat de Insignia geen start-stop knop heeft.

                        Huh ?? Zit die er echt niet in ? In de Astra wel, maar in de Insignia niet ? Da’s best vreemd dan :hmmz Je hebt dus niet ergens zo’n ECO knop op je dashboard zoals op de foto van deze Corsa ?

                        #17801375
                        Melgi
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 July 2011

                          Allen, foto’s volgen snel ;-).

                          Voor wat betreft de usb stick: ik denk dat bij modeljaar 2012 de usb ingang hoger ligt dan daarvoor. Ik heb al eerder een post op opel-forum gezien van iemand die een hele kleine usb stick had. In de tussentijd ben ik druk bezig om bij informatique te kijken of ze een geschikte usb key hebben.

                          Verder heb ik vandaag meer ervaring opgedaan met FlexRide en ik ben wel blij dat ik het heb gekozen. Sport rijdt toch wezenlijk anders dan Tour.

                          En complimenten aan Opel: echt iedereen die de bak ziet denkt van zowel het exterieur als het interieur Wauw!

                          @rickyk: er zit een eco knop op, maar dat is anders dan een start stop knop. Nu moet ik ‘ouderwets’ een sleutel insteken en draaien :-).

                          #17801376
                          Melgi
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 July 2011

                            Yep! Gevonden! Deze Usb Stick bedoel ik (ook verkrijgbaar in verschillende opslag groottes). Maar ik ga ook op dealextreme.com kijken of ze daar nog goed(koop) spul hebben.

                            http://www.informatique.nl/575509/delock-nano-16gb-usb-stick-10mb-s.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                            #17801377
                            RichyK
                              Lid sinds:
                              10 September 2011

                              Ik denk dat je met dat start/stop 2 dingen door elkaar haalt. Jij bedoelt het als een knop waarmee je de auto kunt starten en ik bedoel het als een knop waarmee je het start/stop systeem uit kunt schakelen (ECO-knop) zodat de auto niet meer bij elk stoplicht afslaat……

                              #17801364
                              Melgi
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 July 2011

                                @Richyk, dat is precies wat ik bedoel.

                                Ik heb gisteren wat foto’s genomen. Die zal ik vandaag plaatsen.

                                #17801363
                                Melgi
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 July 2011

                                  Kan ik hier alleen foto’s plaatsen met een verwijzing naar de locatie dmv de img-tag of kan ik ook foto’s uploaden naar Opel-forum.nl?

                                  #17801362
                                  RichyK
                                    Lid sinds:
                                    10 September 2011

                                    Ik zou je foto’s gewoon uploaden naar photobucket.com en dan de img-code in je bericht plakken. Doe ik zelf ook al jaren en dat werkt perfect !

                                    #17801378
                                    RichyK
                                      Lid sinds:
                                      10 September 2011

                                      @RichyK wrote:

                                      Ik denk dat je met dat start/stop 2 dingen door elkaar haalt. Jij bedoelt het als een knop waarmee je de auto kunt starten en ik bedoel het als een knop waarmee je het start/stop systeem uit kunt schakelen (ECO-knop) zodat de auto niet meer bij elk stoplicht afslaat……

                                      Dit bedoel ik dus. Zo zijn de eerste exemplaren van de start/stop uitvoeringen in GB uitgeleverd vorige week……

                                      #17801360
                                      Melgi
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        30 July 2011

                                        GELUKT!

                                        De ECO-knop:

                                        #17801361
                                        RichyK
                                          Lid sinds:
                                          10 September 2011

                                          Heel erg mooi !! En ik ben blij dat die knop er inderdaad inzit voor het geval ik het systeem niks vind. Maar goed, morgen zal ik het weten, want dan kan ik de mijne ophalen :thumb

                                          #17801365
                                          Melgi
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            30 July 2011

                                            @RichyK wrote:

                                            Heel erg mooi !! En ik ben blij dat die knop er inderdaad inzit voor het geval ik het systeem niks vind. Maar goed, morgen zal ik het weten, want dan kan ik de mijne ophalen :thumb

                                            RichyK, alvast gefeliciteerd met je nieuwe bolide! Ben benieuwd naar je uitvoering, kleur, opties etc. etc.

                                            De ECO-knop werkt eigenlijk heel prettig, ik heb het niet eens door. De motor schakelt uit als je de versnelling in zijn vrij zet en zodra je de koppeling loslaat. Als je de koppeling indrukt start de motor weer. Gebeurt echt heel snel. Daarnaast kun je de ECO-knop ook gewoon uitschakelen als je dat wilt.

                                            #17801379
                                            RichyK
                                              Lid sinds:
                                              10 September 2011

                                              @Melgi dank je wel. Ik heb de auto gisteren opgehaald en ben zo blij als een kleine jongen ;) Het is niet zo’n dikke uitvoering als die van jou, maar een 130 pk CDTI Ecoflex Hatchback. Ik zal als het weer het toelaat wat foto’s posten in een eigen topic !

                                              #17801380
                                              Melgi
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                30 July 2011

                                                Richyk, ben benieuwd naar de foto’s! En een Insignia, ongeacht welke uitvoering of opties, vind ik in de basis al een dikke auto ;-). Heel veel veilige kilometers toegewenst!

                                                #17801381
                                                24qv
                                                  Lid sinds:
                                                  30 July 2011

                                                  Wow – wat een mooie uitvoering: die witte kleur icm met die velgen. De getinte ramen accentueren die witte kleur nog eens extra. Heb je dat type stoelen met die bekleding apart moeten bestellen of is dat onderdeel van het Executive pakket?

                                                23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
                                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.