Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
1 voordeel van een D rekord diesel front is dat de radiateur van een b commodore er zo 1 op 1 in past
Hoef je in iedergeval niet te slijpen.Heb laatst zelf voor nood een rekord diesel radiateur in mijn b commodore geplaatst .
Ik bedoelde dat de versnellingsbak van de 2.1 ook op de 2.3 past
Je zou de pomp kunnen opschroeven maar 120pk er uit halen is denk ik wel te veel van het goeie.
Met een 2.3 td kun je de originele versnellingsbak ook laten hangen.
Het mooiste is dat er een 5 bak achter hangt ivm de toerentalOf je de achteras van een E rekord 1 op 1 over kan zetten op een D rekord durf ik niet zeker te zeggen.
Je kunt er ook een 2.3 turbo diesel in leggen van een E rekord
Maar als je alles wilt ombouwen naar 6cil kun je het beste een commodore er bij nemenToevallig ook foto’s van de rekord diesel :kewlpics
Hoe staat het met de commodore project?
ben ook wel benieuwd naar de :kewlpics
@peter777 wrote:
@2100diesel wrote:
bij een D rekord moet je meestal kijken naar de chassisbalken waar de vooras is gemonteerd en de balken onder de auto, de dorpels vooral als er een sierlijst over heen zit, spatbord randen achter, frontje, vloerpanelen.
dit zijn de meeste dingen die geroest of verrot zijn bij een D-rekord.
Voor de verandering eens niet de veerdomes :P
dat klopt die zitten er gelukkig niet in.
bij een D rekord moet je meestal kijken naar de chassisbalken waar de vooras is gemonteerd en de balken onder de auto, de dorpels vooral als er een sierlijst over heen zit, spatbord randen achter, frontje, vloerpanelen.
dit zijn de meeste dingen die geroest of verrot zijn bij een D-rekord.
je kunt het even proberen bij
classic opel parts in heerlen of romijn in Renswoude.
als het goed is past die van een 2.3D ook.
heb zelf 2 D rekord Diesels met een 2100 motor er in en heb er zelf alleen maar goede ervaringen mee, ze zijn lekker zuinig op 70ltr diesel haal ik ongeveer tussen de 900 en 1000km (op de snelweg met een snelheid van +/- 110km/u).
het zijn alleen geen snelheid monsters.de d rekord millionaire is alleen gemaakt in 1976
was uit gevoerd met berlina interieur en met een 2.0s motor en volgens mij met een automaat maar dat weet ik niet zeker, en hij alle sierlijsten er opzitten die er voor en d rekord waren.
de bumpers hadden de zwarte stootstrips. het was eigenlijk de meeste luxe uitvoering van de d rekord.ik hoop dat je hier wat aan hebt.
de oprijwagen heeft volgens mij ook al eerder te koop gestaan bij BVA
maar wel een leuk ding.dat is mijn oude rekord geweest
-
AuteurBerichten