Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mijn pa heeft 8 jaar terug zijn Vectra A 1.8i op gas met 332.000km ingeruild op een Bmw 320d. Die staat nu op 295.000 en…motorisch gewoon op. :hmmz
315.000km te pakken. Verwachting is dat ie eind dit jaar op 330.000km staat, als die dat volhoudt tenminste…
311.000km inmiddels, gang is alles!
Gister een oranje Astra G Coupe gespot op de n366 bij Musselkanaal
Kenteken: ??-GV-??, begon volgens mij met 40Ligt een Isuzu motor in. Gekocht in 2009 met 126.000km op de klok. Toen ook gekeken bij een Golf Tdi :hmmz. Maar had hiervoor een GSI 16v en twee Astra’s F, dus ja…
Inspuitcomputer is vervangen bij 150.000km onder garantie, dus hoop dat die het nog wel even volhoud. Brandstofpomp zelf is nog origineel, net als de turbo, schokdempers, veren, uitlaat (behalve achterste stuk), wiellagers etc.
Geen roest, wel veel steenslag.
Ja liep er toevallig tegenaan, € 200,- voor een set velgen 2 jaar terug, met 1 krasje. Bandjes waren wel versleten, maar die van mijn standaard N-Joy velgen ook, die heb ik voor € 200,- verkocht, mazzeltje.
Enige nadeel zijn nw bandjes, € 144,- per stuk, misschien overstappen naar Dunlop, € 110,- per stuk?
Velgen van een Corsa D
195/55/16
Pieprelli Cinturato P7306.700km en loopt nog steeds als een trein
Ik heb ook een zo’n Astra met hetzelfde blok, alleen zwart en 5 deurs. Teller staat inmiddels op 305.000km. Wat mijn ervaring is en wat stuk kan gaan en vervangen is:
– brandstofpomp/computer (computer is bij mij nog onder garantie vervangen 3 jaar terug, mazzel).
– dynamo (al 2 keer vervangen).
– aircopomp (al 2 keer vervangen).Ik zou het subframe wel laten controleren, isolatie wat er tussen zit is net een spons en als je veel pech hebt flikkert je subframe op straat. Is een terugroepactie van geweest, maar je weet hoe dat gaat.
Tuurlijk kan er meer stuk gaan, maar dit zijn volgens mij de zwakste punten. Corrigeer me als het niet zo is, of anders moet zijn. Ik heb tot nu toe veel geluk gehad denk ik, sinds vorige week nieuw setje veren voor, zaten er ookal 3ton onder.
Verder heb ik alles nog origineel, op Corsa-D velgen na (195/55/16).
Ik ben Remy, 24 jaar oud en rijd in deze Astra. Betreft een 1.7dti uit 2003 en hij is inmiddels de 300.000km gepasseerd. Heb de auto gekocht in 2009, toen stond er 126.000km op de teller. Relatief veel kilometers afgelegd, zonder problemen. Het is een Njoy uitvoering, met airco en cruisecontrol, stoelen hadden van mij beter gemogen.
In de garantie, 3 jaar terug, hebben ze de inspuitcomputer vervangen. Voor de rest krijgt hij om de 20.000km zijn normale beuren. Rijd nog steeds met de originele turbo (ff laten draaien na het rijden), schokdemper, veren etc. rond. Dynamo is opvallend genoeg al twee keer vervangen.
Het Isuzu-blok kan redelijk meekomen met het verkeer, verwacht geen spektakel. Voor de rustige rijders, 1 op 21-22 is mogelijk, zelf zit ik rond de 1 op 18-19.
Voor de oplettende kijker, deze velgen horen inderdaad onder een Corsa, maar kon er goedkoop aan komen en het staat in mijn ogen niet verkeerd (195/55/16).
Zal wat meer foto’s maken binnenkort en posten.
Ik heb ze bij mij ook verwijderd, merk eigenlijk geen verschil. Misschien dat het effect bij een benzine motor groter zal zijn.
U vraagt…wij draaien!
http://www.astraownersclub.com/documents/technical/derestrict.pdf
@frank de jonge wrote:
Gisteren op het Kruiwerk in Klazienaveen en vandaag op de Dordsedijk in het zelfde dorp.
Spotten ook een Astra G 1.6 met grote gele brembo klauwen op de vooraan en trommels achter…. Zal goed remmen maar de balans is nu een beetje ver te zoeken lijkt me. Waren zoals het leek 4 pod klauwen.Toevallig een grijze? Ik zie regelmatig een grijze Astra G rijden met bumperpakketje, denk een achtklepper.
-
AuteurBerichten