Astra G // Luchtfilterbox Begrenzers verwijderen

Forumindex Forums Techniek Overige motor types Astra G // Luchtfilterbox Begrenzers verwijderen

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #17855877
    BlueAstraG
      Lid sinds:
      24 December 2011

      Nee, juist niet. Hoe meer koude lucht er binnen komt, hoe meer prestaties. Dit zal de LMM dus niet corrigeren oid.

      En kleine afwijkingen van de sensor in de luchtmassameter kunnen een grote invloed hebben op regelingen van het montormanagement. Het motormanagement zorgt ook voor prestaties.

      #17855878
      RickR91
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 April 2011

        De LMM meet de hoeveelheid binnenkomende lucht, en past de hoeveelheid ingespoten brandstof daarop aan.
        Vraag me af hoe de X16SZR de juiste hoeveelheid brandstof bepaald?

        #17855879
        BlueAstraG
          Lid sinds:
          24 December 2011

          Ik weet wel dat er ipv een luchtmassameter een MAP sensor zit. Volgens mij regelt dit onderdeel o.a. de inspuiting.

          #17855880
          Smithy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 August 2011

            iemand een idee of dit enig nut heeft op een Vectra B Z18XE ? anders doe’k dit ook deze week even ;)

            #17855881
            BlueAstraG
              Lid sinds:
              24 December 2011

              Weet ik niet uit m’n hoofd. Ik plaats de filterbox in 2 “hokjes”: Deksel (bovenste gedeelte, deze kan eraf) en de box (onderste gedeelte, deze kan er uit)

              Als je even een foto maakt van de binnenkant van de deksel en de binnenkant van de box, krijg je antwoord op je vraag.

              Misschien weet iemand uit z’n hoofd hoe het zit bij zo’n Vectra? Waarschijnlijk heeft deze filterbox restricties, met foto’s kan ook uitgelegd worden hoe of wat.

              #17855882
              Smithy
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 August 2011

                zal ‘m morgen eens opendoen, en als’k het zelf niet onmiddelijk vind zet’k hier wel wat foto’s op :thumb

                #17855883
                1405
                  Lid sinds:
                  29 July 2011

                  Ik heb ze bij mij ook verwijderd, merk eigenlijk geen verschil. Misschien dat het effect bij een benzine motor groter zal zijn.

                  #17855884
                  Suspect
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 July 2012

                    @1405 wrote:

                    Ik heb ze bij mij ook verwijderd, merk eigenlijk geen verschil. Misschien dat het effect bij een benzine motor groter zal zijn.

                    Geen voelbaar verschil bij een 1.7dti :shock: ? Dan laat ik het zo

                  8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.