Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dag vriendelijke mensen, zijn jullie ooit achter de oorzaak van dit probleem gekomen?
Ik heb namelijk hetzelfde probleem met mijn Vivaro B TDI uit 2018, de Opel monteurs staan met vraagtekens achter de oren te krabben.
Bij snelweg snelheden komt er koude lucht achter het dashboard aan de bestuurderszijde vandaan, maar ook de verwarming werkt – zelfs op de warmste stand – amper. Bij lagere snelheden begint de verwarming weer voluit te werken. Geen foutcodes en zelfs een rookmachine in de cabine gehad om op lekkages te testen. Ik begin het rijden met een dekentje om de benen en handschoentjes aan wel een beetje beu te worden
Het probleem lijkt verholpen te zijn!
Bij een Smit & co garage hebben ze de module die onder de bobine zit vervangen. Wanneer de wagen niet wou starten bleek deze ervoor te zorgen dat er geen spanning van(uit) de bobine kwam.
Injector is gecontroleerd en is in topstaat, boordcomputer is uitlezen en alle temperatuursensoren zijn in orde.Overigens hebben ze ook zo’n boordcomputer-uitleesgeval aangesloten en waren positief verrast; de auto loopt perfect. Alle datawaardes staan blijkbaar ideaal, niet slecht voor een auto uit ’94 toch? Ookal heeft hij nu pas 40.xxx op de teller :thumb
Iedereen bedankt voor de input!!
(vanavond upload ik de foto’s naar mijn voorsteltopic :))
@Astra F Vaassen wrote:
loopt die niet gewoon vol in te spuiten omdat die denkt dat de motor koud is? temp sensor?
Ik heb nog niet het vermoeden gehad dat het aan de temperatuur-sensor ligt, ik heb het metertje op het dashboard nog geen gekke kuren zien vertonen. Hij klimt in een normaal tempo naar het midden, is het wat kouder dan staat hij wat onder het midden, is het wat warmer dan vice-versa.
Een maatje van mij zei wel zoiets dergelijks maar gaf daar de automatische choke de schuld van; die zou denken dat het blok te koud is en dus hem verzuipen. logischerwijs, zo’n ding zou inderdaad aangestuurd moeten worden door een sensor.
Volgens mij kan er een gelukkige garagehouder goed eten met kerst, zal wel een pittige rekening worden vrees ik :(
Kan iemand mij vertellen wat de tank-capaciteit van deze auto is? Op de brandstofmeter staat bovenaan 50; maar toen ik gisteravond de wijzer net iets boven het rode vlakje had staan heb ik hem kunnen voltanken met ongeveer 30liter.
als de tankinhoud werkelijk 50 liter is, dan rij ik met een (gemiddeld) verbruik van 1:8 :???: Volgens mijn grootvader zou hij 1:14 makkelijk moeten kunnen halen; maar ik rij geen 30km/h waar 50km/h toegestaan is uiteraard… :D
Ik geloof dat de uitvoering versie ‘GL’ is, dit staat aan de zijkant en -wat ik op de wiki pagina gelezen heb- klopt het ook wel.
@RISL wrote:
De injector bij het gasklephuis zorgt inderdaad vaker voor problemen bij deze motoren, het komt regelmatig voorbij hier op het forum. En ben ook wel benieuwd naar de wagen, we vinden het leuk als je je even voorstelt in ons voorsteltopic ;)
Bedankt voor de tip! Ik kon in eerste instantie dat topic niet vinden, normaliter staat het als ‘sticky-post’ bovenaan de lijst :)
@Mr.F wrote:
Ik heb dit ook gehad met een C18NZ Astra Automaat met 53.000 kms.
Ook alles en nog wat vervangen en het bleek het injectortje te zijn, vervangen voor 2 tientjes op de sloop en alles opgelost! :DZou je trouwens eens een foto willen posten? ben wel benieuwd naar de Opel. :thumbup
Zal ik (vanavond) doen, waarschijnlijk staat hij binnen een half jaar te koop wegens het krijgen van een leaseauto ;)
-
AuteurBerichten