Technisch probleem Astra F

Forumindex Forums Modellen Astra Technisch probleem Astra F

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244051
    0570
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 December 2011

      Goedemorgen!

      Voordat ik met mijn auto richting een garage vertrek hoop ik graag eerst wat feedback via dit forum te ontvangen.

      De auto:
      [*]Opel Astra F(ASTRA SEDAN C1.8NZ AUTOMATIC E2) (bj ’94)
      [*]1.8i, automaat
      [*]Brandstof: benzine
      [*]km: 39.xxx (hij was van mijn grootvader, vandaar de lage stand)
      [*]Motorinformatie: C18NZ 1.8 OHC 1.796 cm³ 4-in-lijn 90 pk 145 Nm

      Het probleem:
      [*]Wanneer ik een eind gereden heb en de motor op temperatuur is, en ik zet de motor uit dan krijg ik daarna de auto niet meer aan. De startmotor doet z’n werk wel maar de motor lijkt gewoon niet aan te grijpen.
      [*]Wanneer de motor nog niet op temperatuur is, zoals korte ritjes door de stad bij slecht weer, ervaar ik dit probleem niet.
      [*]Tijdens de start pogingen komt er een enorm sterke brandstofgeur van de auto af.
      [*]Regen of nat weer lijkt geen invloed te hebben op dit probleem.
      [*]mogelijk gerelateerd aan het probleem: stationair loopt de auto niet super stabiel, hij lijkt te wisselen tussen normaal stationair en een wat zwaarder stationair lopen. Dit is in de auto goed te merken maar het best te horen bij de uitlaat.

      Wat er al gedaan is:
      [*]Bougies vervangen
      [*]Bougie kabels vervangen
      [*]Verdelerkap vervangen
      [*]Bobine (+kabel naar verdeler) vervangen
      Bij de garage waar dit spul vervangen is hebben zij ook:
      [*]de accu doorgemeten, deze is in orde
      [*]Tijdens de startpogingen hebben zij ook één of andere spuitbus in de luchtfilter gespoten, in geval van verzuipen van het blok zou hij hierdoor gelijk moeten starten.

      Uiteindelijk na een X aantal startpogingen, enkele minuten wachten komt er een teken van leven. Wanneer ik het gaspedaal vol ingedrukt hou en ik start, lijkt de auto te willen starten op het exacte moment dat ik de sleutel weer omdraai om het contact te verbreken. Na ongeveer de 5de keer krijgt hij aan en start de motor alsof er niets aan de hand is, heel af en toe valt de motor na een seconde of 15-30 weer uit maar dan kan ik hem wel gelijk met de 1ste poging weer starten.

      Als het aan mijn huidige garage ligt vervangen zij elk onderdeel tot het probleem verholpen is maar daar zit ik natuurlijk niet op te wachten :???:
      Ik hoop dat iemand op dit forum kennis heeft van dergelijke situaties!

      #17956491
      Oenatje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        het zou de stappenmotor kunnen zijn. die regelt het stationair lopen

        #17956492
        Mr.F
          Lid sinds:
          3 November 2008

          Ik heb dit ook gehad met een C18NZ Astra Automaat met 53.000 kms.
          Ook alles en nog wat vervangen en het bleek het injectortje te zijn, vervangen voor 2 tientjes op de sloop en alles opgelost! :D

          Zou je trouwens eens een foto willen posten? ben wel benieuwd naar de Opel. :thumbup

          #17956493
          RISL
          Moderator
            Lid sinds:
            24 January 2011

            De injector bij het gasklephuis zorgt inderdaad vaker voor problemen bij deze motoren, het komt regelmatig voorbij hier op het forum. En ben ook wel benieuwd naar de wagen, we vinden het leuk als je je even voorstelt in ons voorsteltopic ;)

            #17956494
            0570
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 December 2011

              @Mr.F wrote:

              Ik heb dit ook gehad met een C18NZ Astra Automaat met 53.000 kms.
              Ook alles en nog wat vervangen en het bleek het injectortje te zijn, vervangen voor 2 tientjes op de sloop en alles opgelost! :D

              Zou je trouwens eens een foto willen posten? ben wel benieuwd naar de Opel. :thumbup

              Zal ik (vanavond) doen, waarschijnlijk staat hij binnen een half jaar te koop wegens het krijgen van een leaseauto ;)

              #17956495
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                Vervang je krukassensor maar dan denk ik dat je probleem is opgelost.

                #17956496
                Mr.F
                  Lid sinds:
                  3 November 2008

                  Ja, ben benieuwd!

                  Injector vervangen is heel makkelijk btw, je kan’t altijd proberen.
                  Ik had precies hetzelfde en mijn probleem was ermee opgelost.

                  #17956497
                  0570
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 December 2011

                    @RISL wrote:

                    De injector bij het gasklephuis zorgt inderdaad vaker voor problemen bij deze motoren, het komt regelmatig voorbij hier op het forum. En ben ook wel benieuwd naar de wagen, we vinden het leuk als je je even voorstelt in ons voorsteltopic ;)

                    Bedankt voor de tip! Ik kon in eerste instantie dat topic niet vinden, normaliter staat het als ‘sticky-post’ bovenaan de lijst :)

                    http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=30&t=159174

                    #17956498
                    0570
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 December 2011

                      Kan iemand mij vertellen wat de tank-capaciteit van deze auto is? Op de brandstofmeter staat bovenaan 50; maar toen ik gisteravond de wijzer net iets boven het rode vlakje had staan heb ik hem kunnen voltanken met ongeveer 30liter.

                      als de tankinhoud werkelijk 50 liter is, dan rij ik met een (gemiddeld) verbruik van 1:8 :???: Volgens mijn grootvader zou hij 1:14 makkelijk moeten kunnen halen; maar ik rij geen 30km/h waar 50km/h toegestaan is uiteraard… :D

                      #17956499
                      Astra F Vaassen
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 February 2010

                        loopt die niet gewoon vol in te spuiten omdat die denkt dat de motor koud is? temp sensor?

                        #17956500
                        0570
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 December 2011

                          @Astra F Vaassen wrote:

                          loopt die niet gewoon vol in te spuiten omdat die denkt dat de motor koud is? temp sensor?

                          Ik heb nog niet het vermoeden gehad dat het aan de temperatuur-sensor ligt, ik heb het metertje op het dashboard nog geen gekke kuren zien vertonen. Hij klimt in een normaal tempo naar het midden, is het wat kouder dan staat hij wat onder het midden, is het wat warmer dan vice-versa.

                          Een maatje van mij zei wel zoiets dergelijks maar gaf daar de automatische choke de schuld van; die zou denken dat het blok te koud is en dus hem verzuipen. logischerwijs, zo’n ding zou inderdaad aangestuurd moeten worden door een sensor.

                          Volgens mij kan er een gelukkige garagehouder goed eten met kerst, zal wel een pittige rekening worden vrees ik :(

                          #17956501
                          Oenatje
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            @0570 wrote:

                            Kan iemand mij vertellen wat de tank-capaciteit van deze auto is? Op de brandstofmeter staat bovenaan 50; maar toen ik gisteravond de wijzer net iets boven het rode vlakje had staan heb ik hem kunnen voltanken met ongeveer 30liter.

                            als de tankinhoud werkelijk 50 liter is, dan rij ik met een (gemiddeld) verbruik van 1:8 :???: Volgens mijn grootvader zou hij 1:14 makkelijk moeten kunnen halen; maar ik rij geen 30km/h waar 50km/h toegestaan is uiteraard… :D

                            52 liter

                            verbruik uitrekenen: dagteller op nul, vol tanken. leeg rijden en weer voltanken. gereden kilometers delen door het aantal getankte liters

                            #17956502
                            jericho
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              13 December 2007

                              @0570 wrote:

                              @Astra F Vaassen wrote:

                              loopt die niet gewoon vol in te spuiten omdat die denkt dat de motor koud is? temp sensor?

                              Ik heb nog niet het vermoeden gehad dat het aan de temperatuur-sensor ligt, ik heb het metertje op het dashboard nog geen gekke kuren zien vertonen. Hij klimt in een normaal tempo naar het midden, is het wat kouder dan staat hij wat onder het midden, is het wat warmer dan vice-versa.

                              Een maatje van mij zei wel zoiets dergelijks maar gaf daar de automatische choke de schuld van; die zou denken dat het blok te koud is en dus hem verzuipen. logischerwijs, zo’n ding zou inderdaad aangestuurd moeten worden door een sensor.

                              Volgens mij kan er een gelukkige garagehouder goed eten met kerst, zal wel een pittige rekening worden vrees ik :(

                              Ik denk dat je 2 sensoren door elkaar haalt, die jij bedoelt meet de temperatuur van de koelvloeistof, niet van de motor. Het kan best zijn dat je tempsensor kapot is. de auto start dan slecht als hij warm is (verzuipen) en loopt raar stationair.

                              #17956503
                              RISL
                              Moderator
                                Lid sinds:
                                24 January 2011

                                En als je het dan echt exact wil uitrekenen, dan tank je bij hetzelfde station en bij ongeveer dezelfde temperatuur, ivm de dichtheid van de benzine.

                                En inderdaad, de temperatuursensor die bedoeld wordt is een andere dan de sensor die je koelvloeistofmetertje aanstuurt.

                                #17956504
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  Probleem zal hoogst waarschijnlijk NIET aan de Krukassesor liggen, dit in geval van de Sterke benzine geur.

                                  als de Krukassensor niks doet word er geen bezine ingespoten, en word de benzine pomp niet aangestuurd, evenals de ontsteking niks doet.

                                  Ik vermoed eerder dat de Motortemperatuursensor (Blauwe stekker / blauwe sensor) kapot is, en als dat het niet is, ga ik mee met de anderen, wat betreft de injector.

                                  Willem

                                  #17956505
                                  0570
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    23 December 2011

                                    Het probleem lijkt verholpen te zijn!

                                    Bij een Smit & co garage hebben ze de module die onder de bobine zit vervangen. Wanneer de wagen niet wou starten bleek deze ervoor te zorgen dat er geen spanning van(uit) de bobine kwam.
                                    Injector is gecontroleerd en is in topstaat, boordcomputer is uitlezen en alle temperatuursensoren zijn in orde.

                                    Overigens hebben ze ook zo’n boordcomputer-uitleesgeval aangesloten en waren positief verrast; de auto loopt perfect. Alle datawaardes staan blijkbaar ideaal, niet slecht voor een auto uit ’94 toch? Ookal heeft hij nu pas 40.xxx op de teller :thumb

                                    Iedereen bedankt voor de input!!

                                    (vanavond upload ik de foto’s naar mijn voorsteltopic :))

                                    #17956506
                                    Mr.F
                                      Lid sinds:
                                      3 November 2008

                                      Mooi :)

                                      Foto’s ben ik erg benieuwd naar ja! :D

                                      #17956507
                                      trashmetal
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        1 February 2007

                                        @0570 wrote:

                                        Overigens hebben ze ook zo’n boordcomputer-uitleesgeval aangesloten en waren positief verrast; de auto loopt perfect. Alle datawaardes staan blijkbaar ideaal, niet slecht voor een auto uit ’94 toch? Ookal heeft hij nu pas 40.xxx op de teller :thumb

                                        Iedereen bedankt voor de input!!

                                        (vanavond upload ik de foto’s naar mijn voorsteltopic :))

                                        Ik zou er gekker van staan te kijken als ie al gaar was :D
                                        Als je er lief voor bent haal je de 3,5 ton met gemak
                                        bouwjaar zegt weinig tot niets
                                        blokje uit mijn vectra deed pas ogen raar opkijken met 380.xxx
                                        die c20ne liep als een naaimachientje en hield van verkrachting
                                        8 kleppers kunnen over het algemeen meer hebben, dus vele goede kilometers toegewenst :thumb

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.