‘Zwetende’ verdamper Corsa C

Forumindex Forums Modellen Corsa ‘Zwetende’ verdamper Corsa C

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18357861
    S3nnV
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 June 2018

      Goededag allemaal,

      Onlangs ben ik voor de 4e keer in 3 jaar bij de aircoboer langs geweest voor de airco van onze Corsa C silverline. Eerst was er een reparatie nodig van de condensor en daarna 2 keer uitgedroogde ringetjes. Voorafgaand aan het laatste uitgedroogde ringetje was er duidelijk een suizend geluid te horen bij het opstarten van de airco en ook op sommige momenten tijdens het rijden als de airco aan stond. Laatst was dit geluid weer in een mildere vorm terug en heb ik besloten om weer langs te gaan. Met de UV-lamp werd er uiteindelijk geconstateerd dat de verdamper ‘zweette’. De monteur vertelde dat hij een klein beetje vloeistof weer had toegevoegd, maakte een offerte op (1/3 van de dagwaarde, woops) en vertelde dat we het ook wel redden met jaarlijks bijvullen. Nu is dit laatste allemaal een maandje geleden, en het geluid is, in een nog mildere vorm, alweer terug. Dus mijn vraag: vanaf welk tekort treden er suizende geluiden op, en kan een lek in de verdamper ‘groeien’ waardoor wij deze zomervakantie niet zouden kunnen reden met de airco?

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.