zwarte koelvloeistof opel corsa diesel1.7 dti 2001

Forumindex Forums Modellen Corsa zwarte koelvloeistof opel corsa diesel1.7 dti 2001

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273900
    wilbert66
      Lid sinds:
      6 July 2014

      hallo,

      heb de wagen van men dochter overgenomen en ik dacht ik zal de vloeistoffen ff controleren. Nu zie ik dat ik zwarte koelvloeistof heb en smurrie. Nu heb ik zitten lezen dat dit de warmtewisselaar kan zijn . Waar zit hij precies op het blok? Ook houdt hij een beetje in bij lagere toerentallen, zou dit de egrklep kunnen zijn? En waar zit hij precies?

      groetjes wilbert

      #18299408
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Achterop het onderblok geschroefd.

        verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

        #18299409
        corsabtdpower
          Lid sinds:
          12 January 2014

          Ik heb 2 corsa 1.7 DTI’s gehad. Bij alle 2 olie in de koelvloeistoftank …. zwart. Bij was deze probleem op geloste bij bijde auto’s door de oliekoeler te laten vervangen, het had daar iets mee te maken. Kost niet veel, nieuw had ik te olie koeler 60 euro betaald ongeveer.

          #18299410
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            http://www.fsrs-opelwebshop.nl/oliekoeler-opel-astra-g-corsa-c-y17dt-y17dtl-z17d.html” onclick=”window.open(this.href);return false; is dit onderdeel volgens mij…

            #18299411
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Warmte wisselaar is de oliekoeler Corsabtdpower.

              Is alleen een makkelijk woord voor de warmtewisselaar.

              Officieel kan een oliekoeler alleen koelen en is dan een Radiateur waar olie doorheen stroomt welke in de rijwind van de auto hangt.
              In het geval van een Werkelijke olie koeler zou dan olie niet in de koelvloeistof kunnen komen omdat deze daar niet bij elkaar komen.

              Een Warmte wisselaar word al verklaart in de naam, deze wisselt watmte uit met elkaar.
              In de geval doet in de opwarmfase de koelvloeistof van de motor de olie sneller verwarmen, dit voor minder mechanische slijtage.

              De koelvloeistof warmt sneller op dan de motorolie.

              Eenmaal op bedrijfstemperatuur gaat de koelvloeistof de motorolie koelen, dit omdat de motorolie warmer word dan de koelvloeistof.

              Een inwendige lekkage zal er voor zorfen dat de vloeistof met de hoogste druk word naar de vloeistof met de lagere druk word gedrukt.
              In dit geval is de oliedruk hoger dan de koelvloeistofdruk.

              verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.