Zwarte auto.

Forumindex Forums Modellen Astra Zwarte auto.

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17248986
    Peter Reedijk
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 July 2011

      Hallo opel freaks,
      Ik had even een vraag ik heb mijn opel astra station X16XEL nu een jaartje of 3 en het lijkt of de zwarte lak niet meer zo zwart is als het was.Hebben jullie een idee en tips hoe ik de auto weer een diep zwarte kleur kan krijgen.Mijn zwager heeft een sorry golf varriant en die is ook zwart maar veel dieper.Of heeft dit met het merk te maken.
      Ik hou me aan bevolen voor tips.

      Ps. Ook heb ik in het verleden een goedje gekocht speciaal voor de strips en de skirts.
      Dit was een soort lak(bus heb ik niet meer).Alleen nu zien de strips en skirts er niet meer uit op sommige stukken is die lak er af en het is nu 1 vlekkerige bende.Iemand een idee hoe ik deze rommel er af kan halen en dan weer lekker in spuiten met bumper of banden zwart of zo.

      #18030401
      usbstick
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 February 2012

        je zou je auto een keer kunnen laten pollijsten,na jaren van weer en wind en wasstraten(als je daar doorheen gaat) verweert de lak,als je m laat pollijsten krijg je die diepe zwarte kleur eer terug en zal je zien dat ie mooier wordt dan van je zwager ;)

        wat betreft dat goedje… geen idee, weet niet wat het is..

        gr.arjan

        #18030402
        xladage
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 July 2008

          Ik gebruik autoglym wax voor de lak en black chrome voor de skirts.
          Autglym heeft ook een lak reparatie middel, heb ik ooit voor mijn oude rode autootje gebruikt, en daarna wax, werkt perfect.

          Black Chrome blijft bij mij twee jaar goed, daarna moet je over doen. maar volgens geldt dat voor meer dingen.
          Je kan overigens ook een zware föhn of verfbrander gebruiken voor de skirts, worden ook mooi zwart, maar is een heeel sucuur werkje omdat bij te veel warmte je bobbels en blaasjes krijgt.

          #18030403
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            En meguaiers paint restoration kitt kom je ook een heel eind op weg voor een mooie diepe glans

            #18030404
            usbstick
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 February 2012

              ik gebruik ook autoglym en poorboys wax en nog wel wat dingen.. maar die eerste 2 zijn goede spulletjes..

              #18030405
              midnight black
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 December 2011

                Welk kleurnummer/kleurnaam heb je? Zwart van het ene merk is inderdaad niet het zwart van het andere merk, sterker nog het ene zwart van opel is niet het andere zwart van opel.

                #18030406
                usbstick
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 February 2012

                  klopt.. ik geloof dat je al 7 kleuren zwart heb bij opel..

                  #18030407
                  Peter Reedijk
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    11 July 2011

                    @midnight black wrote:

                    Welk kleurnummer/kleurnaam heb je? Zwart van het ene merk is inderdaad niet het zwart van het andere merk, sterker nog het ene zwart van opel is niet het andere zwart van opel.

                    Ik zal een naar mijn kleuren nummer kijken.Staat toch aan de binnen kant van de de deur?

                    #18030408
                    xladage
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 July 2008

                      Yep, bijrijderskant

                      #18030409
                      Peter Reedijk
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        11 July 2011

                        Ik heb even gekeken op de site van autoglym,maar welk produkt zou ik moeten nemen?

                        #18030410
                        xladage
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 July 2008

                          Ik doe wassen met Shampoo Conditioner, daarna gebruik ik de Paint Renovator en /of de Ultra deep shine, daarna Aqua wax (heet bij mij nog liquid hard wax volgens mij, maar dat is hetzelfde)
                          heb ooit zo;n box gehad waar alles in zat, heel fijn

                          #18030411
                          Dolby
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 May 2008

                            Dat jouw zwart anders is dan een ander merk auto zwart is logies. Omdat verschillende merken auto’s andere lak nummer hebben dus ook een andere kleur zwart. Lichter/donkerder, meer metalic/minder metalic enzo. Opel zelf heeft ook meerdere kleuren zwart.

                            Ik heb een astra g met kleurcode: Z298 Midnight black. is metalic zwart.

                            #18030412
                            Peter Reedijk
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              11 July 2011

                              @Dolby wrote:

                              Dat jouw zwart anders is dan een ander merk auto zwart is logies. Omdat verschillende merken auto’s andere lak nummer hebben dus ook een andere kleur zwart. Lichter/donkerder, meer metalic/minder metalic enzo. Opel zelf heeft ook meerdere kleuren zwart.

                              Ik heb een astra g met kleurcode: Z298 Midnight black. is metalic zwart.

                              Ik heb net even gekeken en mijn kleur code is ook Z298.
                              Maar houd dit in dat hij dan niet zo diep zwart is of kan je hem toch wel knap donker krijgen?

                              #18030413
                              wessaa
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                25 July 2007

                                ik gebruik op mijn zwarte astra altijd dit goedje na het wassen

                                vervolgens gebruik ik dit om te glaze te behouden.

                                resultaat.

                                #18030414
                                midnight black
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  14 December 2011

                                  Ha dat dacht ik al: midnight black, ik ken die kleur :jerry
                                  de naam zegt het eigenlijk al: ’s nachts is ie zwart, is ook een mica lak en overdag meer antracietkleurig.
                                  Deze kleur is in het begin nog op Astra G geleverd (was er ook al op de F) en nadien vervangen door echt metalic zwart, weet zo de kleurcode niet.
                                  Mooie kleur in ieder geval :thumbup

                                  #18030415
                                  Dolby
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    1 May 2008

                                    Ik gebruik zelf ook poetsmiddelen van Megs en Poor boys. Ik gebruik na het wassen en kleien ook de Black hole van Poor boys en dat geheel doe ik afwerken met de Natty’s blue was. Ook een geweldig mooi resultaat.

                                    @wessaa wrote:

                                    ik gebruik op mijn zwarte astra altijd dit goedje na het wassen

                                    vervolgens gebruik ik dit om te glaze te behouden.

                                    resultaat.

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.