zwaar schakelen Zafira B

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) zwaar schakelen Zafira B

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273493
    zaffiepaul
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 February 2011

      Goede middag allen,
      Drie weken geleden mijn Zafira A ingeruild tegen een Zafira B.
      Een hele fijne, mooie en stille auto waar we ergblij mee zijn.
      Uiteraard moest ik eerst de bedrading in de beide achterdeuren repareren voor werkende raambediening en een muziekje achterin :D
      Wat mij echter opvalt is het zwaarder schakelen van de versnellingspook en vraagmij af of dit normaal is, en of iemand van het forum mij hier antwoord op kan geven.
      ook staat er in mijn schermpje van het navigatie systeem, navigatie inactief.
      adressen die ik inprogammeer werken gewoon maar ik kan geen adres wijzigen tijdens de rit.
      Deze vraag had ik al gepost bij de navigatiepool van het forum maar ng geen antwoord op gehad.
      Misschien dat iemand hier op het forum duidelijkhheid kan geven?
      Met groet, paul

      #18295939
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Wat voor motor zit er in de zafira??

        Navigatie is idd niet te bedienen tijdens de rit, dit moet uit geprogrammeerd worden d.m.v de tech-2 dan kan je de navi bedienen tijdens de rit.

        #18295940
        bart-gsi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 July 2012

          Navigatie zit geschakeld aan de handrem.. Je kunt als het goed is de kabel los halen en aan je geschakelde plus zetten zoals je aanstekersocket in je auto dan denkt je navigatie dat je auto continu op de handrem staat en kun je je navigatie blijven gebruike. Tijdens het rijden….

          #18295941
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Weer zo’n onwaarheid van ons bartje, hij heeft een ORIGINELE navigatie, dus moet het uit geprogrammeerd worden.

            #18295942
            bart-gsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 July 2012

              @Opeltje17 wrote:

              Weer zo’n onwaarheid van ons bartje, hij heeft een ORIGINELE navigatie, dus moet het uit geprogrammeerd worden.

              Is niet bij alle navi systemen.. Sommige staan handrem geschakeld.. Zoals bijvoorbeels bij een omega b etc.. Dan kun je de kabel naar de handrem omleggen…
              Niet alleen opel heeft dat.. Ook de subaru forester etc….

              #18295943
              Opeltje17
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 January 2012

                @bart-gsi wrote:

                @Opeltje17 wrote:

                Weer zo’n onwaarheid van ons bartje, hij heeft een ORIGINELE navigatie, dus moet het uit geprogrammeerd worden.

                Is niet bij alle navi systemen.. Sommige staan handrem geschakeld.. Zoals bijvoorbeels bij een omega b etc.. Dan kun je de kabel naar de handrem omleggen…
                Niet alleen opel heeft dat.. Ook de subaru forester etc….

                Gaat niet werken Bart.

                #18295944
                zaffiepaul
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 February 2011

                  Bedankt Opeltje 17 voor je uitleg over de navigatie.
                  Ik zal hem dan uit laten programmeren.
                  groet.

                  #18295945
                  zaffiepaul
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 February 2011

                    Bedankt Opeltje 17 voor je uitleg over de navigatie.
                    Ik zal hem dan uit laten programmeren.
                    groet.
                    motor is een 1.9 diesel 88 kw

                    #18295946
                    Opeltje17
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      18 January 2012

                      Oke, dan heb je een Z19DT.

                      Deze is kabel geschakeld(M32) je kan de schakelkabels eens laten smeren, of de bakolie verversen.

                      #18295947
                      miejas
                        Lid sinds:
                        25 February 2015

                        @Opeltje17 wrote:

                        Deze is kabel geschakeld(M32) je kan de schakelkabels eens laten smeren, of de bakolie verversen.

                        Heb je dit dan (laten) uitvoeren? Is het hiermee ook opgelost? Ik heb hetzelfde probleem en zou het geheel graag wat soepeler laten werken.

                        #18295948
                        dutch
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          13 July 2005

                          @bart-gsi wrote:

                          Navigatie zit geschakeld aan de handrem..

                          Mijn ervaring is dat de navi te bedienen is als de auto stil staat, of ie op de handrem staat of niet. Voor een stoplicht of zo kun je aan de slag. Helaas / gelukkig springt die meestal op groen voor je klaar bent en zodra de auto rolt is het idd niet mogelijk een adres in te voeren. Zal wel veiligheidsdingetje zijn.

                          Schakelen zeg ik niet teveel over, de onze laat benzine ontploffen. Schakelt echter ook niet super soepel, voor dat trucje moet je een Ford nemen. Bij de Fordjes die ik heb gereden (Taunus, Mondeo) gaat de pook als een mes door de boter.

                          #18295949
                          dutch
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            13 July 2005

                            Nog even terug komen op de Navi: zet onder de “thuis” toets nooit je eigen adres maar b.v. de hoek van de straat!

                            Stel je tas wordt gejat of sleutels gerold. Dief of handlanger loopt met z’n handen in z’n zakken over de parkeerplaatsen en drukt af en toe op het knopje. Met wat geluk is er heel snel een Opel die piep-piep zegt en met de lichten knippert. De onverlaat kan onopvallend instappen, starten en wegrijden. Duwt op de “thuis” knop van de navi en weet dan precies waar hij de huisdeursleutel kan gebruiken. Want vrijwel iedereen heeft immers auto- en huissleutel aan hetzelfde bosje zitten….. Ben je klaar met de boodschappen, is niet alleen je auto weg maar als je dan eindelijk thuis komt is daar ook nog opgeruimd (of het gebeurt later als je niets aan de sloten laat doen).

                            #18295950
                            littlebird
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              9 February 2015

                              @dutch wrote:

                              Nog even terug komen op de Navi: zet onder de “thuis” toets nooit je eigen adres maar b.v. de hoek van de straat!

                              Stel je tas wordt gejat of sleutels gerold. Dief of handlanger loopt met z’n handen in z’n zakken over de parkeerplaatsen en drukt af en toe op het knopje. Met wat geluk is er heel snel een Opel die piep-piep zegt en met de lichten knippert. De onverlaat kan onopvallend instappen, starten en wegrijden. Duwt op de “thuis” knop van de navi en weet dan precies waar hij de huisdeursleutel kan gebruiken. Want vrijwel iedereen heeft immers auto- en huissleutel aan hetzelfde bosje zitten….. Ben je klaar met de boodschappen, is niet alleen je auto weg maar als je dan eindelijk thuis komt is daar ook nog opgeruimd (of het gebeurt later als je niets aan de sloten laat doen).

                              Werkt adres van politie bureau in je dorp ook?
                              Daar staat mijn thuis adres. Ga ervanuit dat meeste mensen wel in het dorp/stad waar ze wonen de weg weten om het laatste stukje naar huis te rijden.

                              Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

                              #18295951
                              zaffiepaul
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                1 February 2011

                                @ miejas , nee dit heb ik nog niet laten uitvoeren maar nu ik er een poosje in rijd valt het schakelen wel mee.
                                misschien was het even wennen omdat mijn A Zafira heeeel soepel schakelde.
                                wat ik wel ga laten doen is de vversnellingsbak olie vervangen bij de opel dealer.
                                ik laat weten of het zwaarder schakelen hierdoor minder wordt.
                                Navigatie is veranderd door de dealer en werkt perfect.
                                groet, paul

                                #18295952
                                miejas
                                  Lid sinds:
                                  25 February 2015

                                  @zaffiepaul wrote:

                                  wat ik wel ga laten doen is de versnellingsbak olie vervangen bij de opel dealer.
                                  ik laat weten of het zwaarder schakelen hierdoor minder wordt.

                                  Heb je de olie dan laten verversen?

                                  #18295953
                                  rinus747
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    31 May 2010

                                    Ik zou eerst eens kijken hoe de versnellingsbak olie er uit ziet….en of het peil goed is.

                                    Als hij mooi helder is zou ik hem mooi laten zitten.

                                    Als hij niet helder is dan is er iets anders aan de hand, en denk ik dat eerst de oorzaak maar eens opgespoord moet worden.

                                    #18295954
                                    Tinus84
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      20 December 2015

                                      Als ie echt zwaar schakelt kan het een probleem zijn met de koppelingsplaten en/of drukgroep.

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.