Zuinige auto voor snelweg

Forumindex Forums Overige Auto algemeen Zuinige auto voor snelweg

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17260275
    gilliano
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 August 2013

      Hallo iedereen,

      Ik ga binnenkort verhuizen naar Duitsland maar blijf werken in Nederland. De afstand die ik dagelijks moet overbruggen is iets meer dan 100km waarvan ongeveer 80km snelweg. Nu ben ik op zoek naar een auto die zo zuinig mogelijk is maar die het ook wel kan hebben als ik met 140 over de snelweg knal. Ik ben bang dat als ik een kleine corsa koop waarmee ik 5 dagen per week op 4.500 toeren draai op de snelweg, voor ruim 80 minuten per dag dat hij binnen no-time naar de sloop mag.

      Ik ga waarschijnlijk een auto in duitsland kopen zodat ik geen papierwerk heb met invoeren. Het maakt mij niet uit of het een diesel, gas of benzine is. Ik moet met mijn huidige auto (Astra F, 1995; rijdt gem. 1-12 of 13) zon 12 euro per dag besteden aan brandstof. En helaas krijg ik van mijn werkgever geen extra reiskostenvergoeding, omdat ik niet in het belang van het bedrijf naar Duitsland verhuis.

      Hebben jullie enig idee waar ik op moet letten en welke autos interessant zijn? Mijn budget ligt tot 2.000 euro. Het maakt mij niet uit of die auto al 500.000 op de teller heeft staan, als hij maar goed is!

      ps. Het hoeft ook niet eens een Opel te zijn (Als dat mag op dit forum ;))

      #18170212
      Pastra
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 February 2007

        Optie: Astra F 1.7 Diesel, of TDS

        AstraTD hier op het forum heeft ze met de half miljoen gereden!
        En zeker geen onzuinige auto’s! Alleen geen AutoBahn racemonsters…

        Gr.
        Pastra

        #18170213
        Stender
        Moderator
          Lid sinds:
          5 April 2009

          Tja het is dan toch een overweging tussen comfort en zuinigheid. Ik ken weinig auto’s die bij snelheden boven de 150km/u nog echt stil zijn.

          #18170214
          gilliano
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 August 2013

            Astra F 1.7 Diesel is inderdaad een zuinige auto, en heb er een gevonden met weinig CO2 uitstoot. De comfort van die auto maakt mij in de eerste instantie niet veel uit. Dan koop ik wel een extra kussen erbij voor in de rug ;) Motorgeluid maakt ook niet veel uit, als hij het maar kan hebben. Kan een motor van een kleine corsa 1.4, 1996 het aan om elke dag zo belast te worden? Of zijn motors daarvoor gemaakt en zou er niks mis moeten gaan? Voor een Diesel betaal ik bijna 5x zo veel als voor een benzine auto, dus als ik een zuinige benzine vind is dat nog beter. Ken alleen geen benzine opels die 1 op 20 rijden..

            #18170215
            TWA
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 June 2010

              Zou zelf zeggen Vectra B of Omega B. Grotere motorinhoud of Diesel. Comfort kan zelfs nog een V6. Nadeel: stad is niet zuinig en onderhoud/onderdelen. Zijn wel stiller dan een F’je, bij Vectra de luxere modellen zoals CD of CDX en Omega heb ik zelf de Business edition gehad, was instap model maar toch vol met geluidsdempende materialen…

              Hoe dan ook: succes met de verhuizing en zoektocht :thumb

              Greetz Emiel

              #18170216
              tamiya
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 October 2011

                Een Corsa B 1.5 of 1.7 diesel is ook het overwegen waard. Een benzine kan ook prima hoor, een 1.2 of 1.4 Corsa B/Astra F gaat echt niet kapot op de snelweg. Zolang je de boel maar goed warm rijdt ;)

                #18170217
                astraTD
                  Lid sinds:
                  9 March 2009

                  Munne vorige astra F station 1.7DT ( TDS/Isuzu gereden van 3ton tot 531.000km verkocht ( rijd nog rond ) Eigenlijk verkocht omdat de krukaspoulie eraf was geklopen, en dat ik al 12.000km over het limiet zat om de distribieriem te vernieuwen, en het oog wilt ook eens wat anders aan zien.

                  Huidige TDS de zelfde alleen ander kleurtje king: Gekocht met 5.2ton (dealer ondehouden ) staat nu 3 maanden verder 23.000km extra op de klok. Yup, zit de laatste tijd meer in de auto als achter de pc.

                  Maar goed zuinigheid?? ik heb hem gekieteld, door middel de ring uit de pomp te halen, roetstop in gedraaid, voor meer brandstof inspuiting, turbobooster ge plaats om de standaard turbodruk van 0.6bar te verhogen naar 1.4bar, waar die nu extra pittig van geworden is.
                  Standaard leverd het beestje 60kw 82pk en iets van 160nm.

                  0-100 is nu onder de 9seconden heb ergens beeld materiaal waar ik 8tellen op tel.

                  Verbruik is in de stad 1/12 ( ik werk bij selektvracht is met eigen auto koerieren ) Op de autobaan laatste tijd paar ritten moeten doen naar het buitenland zoals frankrijk 1op17 maar ik ben geen figuur wat op de rechterbaan zit met 100.. Dus lekker doorknallen met 140/150 dan draait die net 3500toeren en met stijve voet op die snelheid netjes 0.5bar dus de turbo lijd er niet onder.

                  Fijnere auto kan ik me niet wensen in deze klasse. daarom inmiddels al 2e isuzu wat ik ga opslijten, en de kmstand zegt niks zolang je weet 1ste eigenaar en van een opa is geweest is het oke.

                  Wegenbelastig 260.- op de 3 maand voor een station en net onder de grens van 1150kg is het weinig geld tegenover een astra G of H op diesel.

                  Wim-V6 heeft een corsa B 1.5TD wat ook gekieteld is, die haalt ook 1op21

                  #18170218
                  Gerrit78
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    15 December 2010

                    Heb zelf een corsa b van 98 met een 1.2 16v en haal hier met gemak bijna 1 op 17 mee. En dan trap ik hem af en toe goed los.

                    #18170219
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      1 op 23 bij 100 a 120km/u met een opgeschroefde corsa-B 1.5 Turbo Diesel.

                      Wel wat rumoerig boven de 120km/u

                      Willem

                      #18170220
                      Haasje17
                      Moderator
                        Lid sinds:
                        8 September 2009

                        Over De toeren hoef je je niet druk te maken. Zuinig op de snelweg zou ik zeggen. Corsa Of Astra isizu diesel. Is die ook nog betrouwbaar.
                        Maar in de astra is de Z16SE(erg betrouwbaar) ook erg zuinig op snelweg km. En in de corsa C bijvoorbeeld de GSi en de Z14XE ook vrij zuinig op snelweg km.

                        #18170221
                        Sander86-1
                          Lid sinds:
                          21 October 2013

                          IK rij nu een Volkswagen vento GL 81kw TDI(rode i).. snelweg en 80kmh wegen rond 1.23/1.25.. binnen de bebouwde kom of sportief rijden 1.18/ 1.20.. op de snelweg 120km/h 2600 toeren 140km/h 2800 toeren 210km/h 4200 toeren…

                          #18345193
                          Beerlyzii
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            26 June 2017

                            Corsa Of Astra isizu diesel. Is die ook nog betrouwbaar.
                            gclub online

                            #18345194
                            Jasper98
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              27 January 2017

                              [quote quote=18345193]Corsa Of Astra isizu diesel. Is die ook nog betrouwbaar.
                              gclub online

                              [/quote]
                              Die link is spam, geen clubsite voor de Astra G dus…

                              #18437154
                              Joris van der Veen
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                7 September 2021

                                [quote quote=18170216]Een Corsa B 1.5 of 1.7 diesel is ook het overwegen waard. Een benzine kan ook prima hoor, een 1.2 of 1.4 Corsa B/Astra F gaat echt niet kapot op de snelweg. Zolang je de boel maar goed warm rijdt ;)[/quote]

                                Ik ben het eens met deze uitspraak. Een maatje van mij rijdt eentje. Ik vind dat goed onderhoud bij diesel auto’s belangrijk zijn. Hierdoor kun je wel langere tijd mee rijden. Mijn maatje geniet nog lekker van de Corsa.

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.