Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Zuiger cilinder 3 gesmolten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 augustus 2013 om 20:45 #18165326
@corsaboy wrote:
Gewoon een paar jerrycans extra in de auto hebben. Is idd wel erg goed plannen lange stukken te rijden.
Moeten dan wel metalen zijn. Volgens mij kan een kunststof jerrycan hier niet goed tegen. :thumb
14 augustus 2013 om 06:06 #18165327De cilinders worden gehoond en er komen stalen drijfstangen en gesmede zuigers in.
Verder maar kijken wat voor aanpassingen we nog gaan doen.
Ook nog een goede mapping voor Benzine en Ethanol gezocht. Wie dat zou kunnen.
De meeste hier geven het rijden op Ethanol de schuld het zou kunnen, maar je rijd niet bijna 2 jaar
op dat spul en dan paffff… dat zou dan ook eerder moeten gebeuren zeker met mijn rij-stijl!
Het enige wat ook nog een rol zou hebben kunnen spelen zijn de NGK laserline 1 LPG/LNG bougies
die ik er een paar weken in had.
Ik houd het op een combinatie van.
Verder kun je Ethanol gewoon in plastic Cans vervoeren het is maar gewoon alcohol hoor!!
Het E85 rijden is voor mij aantrekkelijk geworden omdat ik het voor 0,88 eurocent de liter kan halen in frankrijk waar ik elke week kom.Gr. Peter.
14 augustus 2013 om 10:05 #18165328laat wel je mapping aanpassen.
ding heeft gewoon te arm gedraaid.e85 betekent gewoon 33% meer inspuiten
14 augustus 2013 om 14:39 #18165329Als het 1 zuiger is geweest en de andere zuigers en cilinders zijn nog goed dan heeft hij op die ene cilinder te weinig brandstof gehad. Dat kan eigenlijk alleen maar je injector zijn die te weinig inspuit. Je krijgt dus een zeer hete verbranding daar het mengsel zeer arm is, die uitlaatgassen zijn ook veel heter tov de andere cilinders. Daardoor krijg je ook extra thermische verschillen in je uitlaatspruitstuk, wat scheuren tot gevolg kan hebben.
Je mengsel word door de Lambda van alle 4 de cilinders gezamelijk gemeten. Gevolg: als 1 te weinig inspuit wordt dat door de andere 3 gecompenseerd tot het gezamelijke mengsel weer in orde is. Dus je andere 3 lopen iets te rijk.Dus 1 cilinder te arm, en de boel stuk is gevolgschade van te weinig brandstof op die ene cilinder.
Laat nakijken of je injectors en je brandstofsysteem geschikt zijn voor ethanol. In duitsland heb je ook E10 als brandstof en niet alle motoren zijn door Opel daarvoor vrijgegeven (problemen met injectors en pompen).
E85 is nog een stap anders, daarvoor moet je toch echt je mapping aan laten passen.E85 gaat idd prima in een kunstof jerrycan.
14 augustus 2013 om 16:59 #18165330Ik vind het kut voor je hoor dat je blok in elkaar is gedraaid maar de meeste mensen geven ethanol de schuld omdat je je mapping niet hebt aangepast, dat gaat niet met e85. En gaat het wel neem je een enorm risico, waardoor als het dan misgaat ook goed misgaat. Uiteindelijk een gevolg van e85 zonder aanpassen van je programma.
Spruitstuk scheuren vaker van deze motoren, ook met 98.
14 augustus 2013 om 17:07 #18165331dat het spruitstuk zou scheuren door de E85 lijkt me sterk het heeft juist beter koelende eigenschappen als euro 98.
ik denk dat het indirect door de E85 komt. het kan best dat het goed ging. maar met E85 slijt je brandstof systeem sneller.
en dat daar door je injectoren meer te verduren hebben gekregen. ik rij er zelf ook mee met mijn C20ne turbo ook met origineel management maar ik rij wel met grotere injectoren en een hogere brandstofdruk en controleer het air fuel ratio met een wideband lamdasonde.
5 januari 2014 om 14:00 #18165332Update!!!.
Het motorblok ligt uit elkaar en de schade is duidelijk aanwezig en erger dan verwacht mag ik wel zeggen. :hmmz
De schade door E85 te rijden is groter als verwacht.
Zal wat foto neerzetten met mijn commentaar.De zuiger heeft een beste klapper gemaakt.
Cilinderwand ook flink beschadigd. Zie rechtsboven in de foto.
Maar dan de cilinderkop….??? Niet verwacht dit.. :swear
Scheurtjes bij alle 4 de cilinders. ? Dus andere kop hier wilde ik niet meer mee rijden.
Ook het onderblok was krom en was veel werk aan , moet ongelofelijk heet zijn geworden.
Maar is weer knap hersteld.Tot zover de Update van de revisie , nu nog bedenken wat voor turbo en intercooler ik ga nemen.
Als de zuigerbodem koeling is gemonteerd dan kan de opbouw beginnen.:thumb
5 januari 2014 om 17:19 #18165333Ik heb nog eventueel een Garrett voor je liggen.
buysell/single_ad.php?ad_id=7676 :thumb5 januari 2014 om 17:35 #18165334Tanxx for de tip !! zal het in overweging nemen. ;)
5 januari 2014 om 18:13 #18165335Geen probleem, laat maar weten ;)
9 februari 2014 om 15:33 #18165301Die scheurtjes in de kop gebeurd zovaak bij de z20let. Rijd er zelf ook mee en zonder problemen. Kop is ook afgeperst voor ik hem terug gezet heb.
26 februari 2014 om 20:39 #18165336blok uit elkaar halen opboren stalen bus erin en standaard zuigers kunnen de zo weer in je houd je eigen blok en weet wat je heb bussen kunnen wij maken
3 maart 2014 om 23:07 #18165337Zuigerbodemkoeling zit er in king:
10 maart 2014 om 07:48 #18165338@Andre Botter wrote:
Zuigerbodemkoeling zit er in king:
Kijk dat zijn de berichten waar ik opwachte André bedankt… :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.