zonnescherm voor de kleine in de auto

Forumindex Forums Overige Opel algemeen zonnescherm voor de kleine in de auto

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222815
    Astraaa
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      ik ben opzoek naar een mooie oplossing tegen de zon in de auto. Blinderen is erg mooi, maar 300 euro is een hoop geld. ik zag ook complete sets voor de auto, maar das weer iets ’te’.
      Van die dingen met een zuignap is ook niet alles.
      Weet iemand of er ook een soort rolgordijn is voor een zafira. ik het ze in een vectra wel eens gezien. of zijn er andere nette oplossingen?

      #17691538
      GTS Power
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 May 2008

        er zijn wel van die schermpjes die op maat zijn voor je auto en klem tussen je binnenstijlen drukt.
        heb er geen prijzen van.

        #17691539
        Astraaa
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          die heb ik ook gezien. ben bang dat dat na verloop van tijd gaat hangen of loslaat.

          #17691540
          harryastra
            Lid sinds:
            13 November 2006

            Bij de action hebben ze van dat blinderingsfolie, kost 3 euries. 3 setjes moet voldoende zijn voor alles achter de b stijlen.
            Moet je natuurlijk wel ff iemand hebben die je ermee helpt om het aan te brengen. heb het zelf bij een auto van een kameraad gedaan en het resultaat viel zeker niet tegen.

            #17691541
            kadett4x4
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 July 2004

              voor een astra h station, bij de dealer, ongeveer €125,- dacht ik.
              past perfect, en ziet er super uit.

              groeten.

              #17691542
              redmanta
                Lid sinds:
                30 June 2004

                sunnyboy en sunguard ofzo hebben van die klemgordijnen op maat, vast en zeker wel voor de zafira ff googlen

                #17691543
                chopperbob
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  2 April 2008

                  kijk anders ff op http://www.originalcarparts.nl/

                  zit in zeist en stuurt het ook op

                  heb ze daar vandaan voor de astra’s ,past perfect

                  suc6

                  Marcel

                  #17691544
                  McKaamos
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 December 2009

                    300 euro om te blinderen?
                    Hell, ik was 100 euro kwijt, en dan heb ik een hele irritante auto om te blinderen. Zafira is tov een Calibra piece of cake.

                    Gelukkig heb ik het afgekeken van de persoon die het voor mij deed ;)
                    Het vergt wat tijd, maar als je even naar een automaterialen zaak gaat en een verfbrander regelt is het best te doen.

                    1) Maak je ruiten van binnen en van buiten schoon
                    2) Sproei de ruiten van buiten in met een sopje van water en afwasmiddel
                    3) Leg op de buitenkant van de ruit het folie en snij het ongeveer op maat
                    4) Ga dan met de verfbrander en een spateltje (krijg je meestal bij de folie) over het folie op de plekken waar het moet plooien
                    5) Als dat klaar is en het stuk folie geen bubbels meer heeft spuit je de binnenkant van de ruit in met sop
                    6) Haal de beschermende folie er af en plaats het folie aan de binnenkant van de ruit
                    7) Ga met het spateltje er langs om het vocht er onder vandaan te drukken en veeg het vocht op met een doekje (anders trekt het er weer terug onder)
                    8) Ga eventueel met een breekmesje, scalpel of ander heel scherp mesje langs het folie om eventuele overlappende delen weg te halen.
                    9) Pak eventueel een fohn om water te verdampen of laat de auto in de volle zon staan met de deuren open zodat het verdampte vocht wegblaast.

                    Voila!

                    De hele truc is dus om het folie eerst aan de buitenkant goed pas te maken.
                    Het blijft een lastig werkje, maar dat maakt het stukken makkelijker. Het glas is overal even dik, dus dezelfde vorm zit ook aan de binnenkant.

                    #17691545
                    opelfreak
                      Lid sinds:
                      29 June 2004

                      ik heb eens van Opel van die setjes gehad die dan net aan je raam blijven kleven, was een soort foammatje die je dan tegen je raam wreef en dat bleef zitten. Naar buiten toe stond er dan een afbeelding lijkend op de film cars.

                      #17691546
                      kadett4x4
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 July 2004

                        mckaamos, ik hoop dat je een verffohn bedoeld, en geen brander.
                        met een vlam in de wagen gaan werken lijkt me niet de bedoeling.

                        groeten.

                        #17691547
                        McKaamos
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          10 December 2009

                          origineel gepost door kadett4x4
                          mckaamos, ik hoop dat je een verffohn bedoeld, en geen brander.
                          met een vlam in de wagen gaan werken lijkt me niet de bedoeling.

                          groeten.

                          Zo’n fohn heet verfbrander ;)
                          Als jij met vlammen aan de slag gaat heb je een industrieel geval te pakken ofzo :P

                          Als je bij de Gamma naar binnen loopt en een verfbrander vraagt krijg je gewoon een hele hete fohn.

                          #17691548
                          eddie V6 CDTI
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            18 May 2008

                            Zonneschermpjes zitten bij mij gewoon standaard in de auto. Dus als het niet uitmaakt way het kost moet je gewoon een vectra C kopen waar het al in zit. :D

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.