Zomaar afslaan Zafira A Z18XE

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zomaar afslaan Zafira A Z18XE

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18363934
    GMFAN
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 February 2019

      Heel onregelmatig slaat mijn Zafira zomaar af. Als het gebeurd gaan het motorstoringslampje knipperen en schiet ook het ASR lampje aan. Als ik dan tot stilstand gekomen ben en de auto stil staat wil hij niet meer aanslaan. Als ik de auto op contact zet knippert het motorstoringslampje eerst een paar keer voordat hij helemaal normaal brand, ASR lampje brand ook. Heb zelf een foutcodelezer en kan op dat moment ook geen verbinding met ECU krijgen. Dan ineens na een minuut tot 3 minuten doet hij het weer en alles functioneert normaal. Blijft het soms dagen goed doen, dan ineens weer de storing 2 keer op 10 kilometer.

      Wie kan me een richting opsturen.

      Alle stekkers zijn schoon, contactblokje achter contactslot recent vervangen.Alvast bedankt voor het meedenken. :help:

      #18363936
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        +15 contact los binnen motor ecu. ecu schakelt uit, hetzelfde als met de sleutel.

        http://geneticmotorsport.com/ckfinder/userfiles/images/a06671af197b54df.jpg

         

        #18363976
        GMFAN
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 February 2019

          ECU vervangen en auto 1,5 uur stationair laten draaien en daarna 2 uur gaan rijden. Probleem lijkt opgelost. Dank voor je hulp Liviu2004 :good:   :yahoo:   :good-job:

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.