Zo ineens, van benzine naar diesel geluid (opgelost)

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Zo ineens, van benzine naar diesel geluid (opgelost)

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17228201
    opelmanta29
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Vanmorgen even een boorschap gedaan en ik start de Vec en wil wegrijden hoor ik iets van een ratel onder de kap vandaag komen. Dus ik de kap open en jahoor het komt echt hier vandaan. Het leek wel een diesel maar ik heb toch echt een benzine motor.
      Ben even langs de dealer gereden en daar hoorde ze dat de distrubutie spanner het geluid veroorzaakte, meteen maar een afspraak gemaakt en hopen dat dit het is.
      Olie pijl is 100%. Er staat er net 85000km op maar het kan dus zomaar ineens opkomen zetten.

      #17756498
      jsgsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2004

        Gaat het om de auto in je onderschrift?? (2,2 GTS).
        Zou best een de spanner van de ketting kunnen zijn bekend kwaaltje :(
        Zou er maar niet meer (teveel) mee rijden als de ketting breekt is het echt :swear

        #17756499
        Nick-GSI
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          zoals mijn collega al zegt: NIET TEVEEL MEE RIJDEN

          #17756500
          opelmanta29
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Dat hadden ze al gezegt dus dat ga ik ook niet doen, nu maar even weer op de scooter naar het werk.
            bedankt voor jullie medeleven ;)

            #17756501
            2000
            Moderator
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Ik denk eerder dat er een geleider afgebroken is, de spanner gaat niet zomaar zijn werk niet meer doen. Doordat de smering bij deze modellen niet optimaal kan zijn krijgt de ketting op zijn donder, en rekt daardoor te veel. Hierdoor kan de spanner het niet aan en gaat de ketting klapperen, wat weer kan resulteren in brekende geleidingen. Mocht dit zo zijn, dan alles laten vervangen, niet op besparen.

              Geen rare ratel gehoord tijdens het aanslaan? Dit was voor mij de reden om er eens serieus naar te laten kijken, en bleek bij mij dus ook de geleiding gebroken te zijn. Ik had toen echt mazzel (op de zeer gepeperde rekening na)

              #17756502
              opelmanta29
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                @2000, Ik heb niks gehoort bij het aanslaan, ik ben toch wel een chaffeur die ook met het gehoor rijdt en ik heb niks raars gehoort tot die ene keer.

                Nou de diagnose is gesteld en inderdaad de geleider die dus stuk is, nu ga ik het laten maken en de gepeperde is rond de 1200,- euro :swear:swear
                Nu maar is kijken of de dealer een beetje schappelijk is. We wachten af.

                #17756503
                2000
                Moderator
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Ik was rond hetzelfde bedrag kwijt, maar daarvoor was wel de gehele distributie vervangen, incl. balansas aandrijving. Ze hadden tevens veel meer aan de auto zelf gedaan.(schokemper, gasveer, uitlaat, grote beurt) Ondanks dat ik een hoop geld kwijt was, was de prijs meer dan netjes. ik ga nooit meer naar een andere garage.

                  #17756504
                  opelmanta29
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    De Vec is weer klaar en gelukkig zijn de kosten en schade mee gevallen.

                    De geleider was inderdaad stuk en de rest van de distrubutie was nog helemaal goed dit omdat ik er optijd bij was. De kosten 430,- euro incl. BTW en incl. 10% korting ook motorolie en filter vervangen.

                    Gelukkig weer rijden dus, en die scooter maar weer snel aan de kant want daar is het geen weer voor hahaha.

                    Motorhuis Velserbroek is toch wel weer top.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.