Zingend aanlopend geluid vanuit motorruimte [ terug uit gara

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Zingend aanlopend geluid vanuit motorruimte [ terug uit gara

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17220261
    VectraSport
      Lid sinds:
      14 June 2005

      Hee allemaal,

      wat ik nu toch weer heb…. reed vanmorgen naar m’n werk…. hoor ik een soort zingend aanlopend geluid vanuit de motorruimte… heb het nog niet kunnen lokaliseren, vanmiddag maar meteen naar de garage.

      Het is een ander geluid als een slippende riem, maar het lijkt er wel een beetje op… erg vreemd iemand een idee?

      Bij extra gasgeven of hogere toeren wordt het geluid ook ietsje harder…. soms is het even stil en dan opeens komt het weer..

      gr, ZafiraSport

      Zafira 1.8i Elegance 1999 KM stand 197000

      #17660019
      dutch
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 July 2005

        Het zou een versleten lager in de spanrol kunnen zijn. Had onze ’99 1.8 met toen ik denk iets van 150 dkm op de teller ook. Klinkt typisch als het geluid van een versleten lager en de hele spanrol moet vervangen worden. Kosten zijn wel te overzien.

        Suc6, Dutch

        #17660020
        VectraSport
          Lid sinds:
          14 June 2005

          thnx voor de tip, ik stond weer mooi voor lul bij de garage… kom ik daar opeens geluid weg!! en niet meer terug te krijgen… vanmorgen naar m’n werk niets meer gehoord!! GRRRR zal vast wel weer terugkomen en dan hoop ik met het geluid bij de garage te staan.

          #17660021
          VectraSport
            Lid sinds:
            14 June 2005

            Nou ondertussen heeft m’n Zafira 2 dagen bij de garage gestaan… ze hebben het geluid wel kunnen lokaliseren het kwam uit de richting van de spanrol/distributieriem Hele zooitje is losgehaald en nagekeken maar dat kan het niet zijn.
            Dynamo, spanrol en distrutieriem is nog geen 30.000 Km terug vervangen en ze zagen er nog spik en span uit.

            Ze hebben het verder nog niet echt kunnen vinden, ik rij er nu maar gewoon mee door totdat het geluid vaker optreed en erger wordt… dan is het misschien makkelijker af te leiden waar het nu echt zit.

            gr, ZafiraSport

            #17660022
            VectraSport
              Lid sinds:
              14 June 2005

              OPGELOST !! het was de waterpomp !!!!

              evengoed raar, want die is nog maar 28000 KM terug vervangen!! garage zegt dat het waarschijnlijk komt door het te strak afstellen van de snaren op de waterpomp etc…

              #17660023
              erwin78
                Lid sinds:
                23 May 2009

                Als dat zo is, dan zou het garantie moeten zijn!!!!, ik neem aan dat dezelfde garage ook de riem toendertijd vervangen heeft gehad???

                Zoja, dan claimen voor garantie, is dan namelijk een momtage fout.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.