Zijruitje linksvoor Zafira

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zijruitje linksvoor Zafira

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214193
    waarheen
      Lid sinds:
      14 October 2005

      Van mijn Zafira 1.8 uit 1999 zit het linker zij-ruitje los. Kan iemand mij vertellen hoe deze vast behoort te zitten?
      Het gaat om het 3 hoekruitje voor de bestuurders portier. Deze zit aan de onderzijde los. Nog niet dat het er zomaar uitvalt maar zal er wel iets aan moeten doen. Merk het ook als de wind er goed op staat tijdens het rijden, dan is het net of dat er iets open staat, wat in dit geval dus ook zo blijkt te zijn. Zit dit gewoon in een rubber gedrukt of moet ik aan de binnenzijde iets weghalen om erbij te komen?

      Alvast bedankt om mij verder op weg te helpen.

      #17551980
      R.Frankhuisen
        Lid sinds:
        2 March 2009

        ik heb niet veel verstand van zafira maar mischien zitten er achter de a-style kap wel schroefjes ik zou daar is kijken als ik jou was.. want ik neem aan dat die geschroeft zit en niet gekit

        #17551981
        Za4ra OPC
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 August 2009

          Met vier kunststof moeren.

          #17551982
          waarheen
            Lid sinds:
            14 October 2005

            Ton, sorry voor de late reactie maar heel erg bedankt voor de info en het plaatje.
            Duidelijker kan niet, thx :wors
            Zal van het weekend meteen kijken wat ik er aan zou kunnen doen.
            Ben alleen bang dat er toch iets afgebroken is, of 1 van de moeren moet los gekomen zijn.
            Ik laat wel weten wat ik ben tegengekomen.

            Nogmaals bedankt voor de info.
            Peter

            #17551983
            waarheen
              Lid sinds:
              14 October 2005

              Afgelopen weekend de kapjes weggehaald om erbij te kunnen. 2 van de 4 bevestigingspunten waren los waardoor het raampje los zat. De draadeindjes zitten op een stuk plastic wat weer op de ruit geplakt zit.
              Ik heb deze opnieuw met loctite vast gezet en voorlopig zit het weer vast. Of het voor lange duur is weet ik niet maar dat merk ik vanzelf. Komen ze weer los zal ik iets anders moeten verzinnen om de draadeindjes weer vast op de ruit te krijgen.

              Nog bedankt voor de reactie’s, heeft mij een stuk verder geholpen.

              Peter

              #17551984
              Za4ra OPC
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 August 2009

                Wat goed. :thumbup
                Klopt de tekening een beetje.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.