Zijruit uit het mechanisme van Zafira A

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zijruit uit het mechanisme van Zafira A

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244833
    jeroeno
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 August 2009

      Afgelopen week heb ik ruim 600.- uit mogen geven om m’n Zafira uit 2004 weer normaal te laten rijden.
      Eerst een kapotte lambda-sonde, gevolgd door een kapotte lucht-massa-meter.

      Nou leek alles opgelost, rijd weer als een zonnetje.

      Kom ik net bij de Ikea vandaan, en het valt op dat er enorm veel herrie is in de auto… ok… het stormt, maar dit was wel erg extreem.
      Dus ik zet de auto ff stil in een straatje omdat ik dacht dat er een deur niet helemaal goed gesloten was, maar ik zie dat alles gewoon dicht zit.

      En toen zag ik dat het raampje van de rechter achterdeur op een kiertje stond. Dus ik ga weer zitten (achterbediening staat altijd uit ivm kinderen), en druk op het knopje om het raam te sluiten. Ik hoor een raar geluid, maar er gebeurt niks.
      Dus ik voel even handmatig. En ik kan het raam gewoon naar beneden duwen. En een stukje omhoog.
      Maar hij reageert dus totaal niet meer op de motor.

      Na wat wrikken heb ik het raam toch dicht gekregen. Wat natuurlijk wel zo prettig is voor de nacht.
      Maar het gevolg is nu wel dat je alsnog het raam gewoon omlaag kan schuiven met de hand.

      Heeft iemand enig idee of ik hier zelf iets aan kan doen? Of wat er mis zou kunnen zijn?
      En wat dat (na de afgelopen week) me evt zou kunnen kosten? :cry

      Echt, sinds ik met het idee zit om goedkoper te rijden, krijgt dat ding opeens allemaal kuren :(

      #17967550
      jeroeno
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 August 2009

        Inmiddels heb ik van het paneel alle schroeven los (ook achter de (nep)tweeter, de raambediening en de deurgreep binnen).

        Maar hoe krijg je nu dat paneel van de deur af?
        Ik heb hier gekeken:
        http://www.langzeittest.de/opel-zafira/technik/tuerverkleidung.php” onclick=”window.open(this.href);return false;
        maar daar wordt ik niet veel wijzer van, wat betreft het daadwerkelijke verwijderen van het paneel :(

        #17967551
        midnight black
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 December 2011

          Schroeven zitten inderdaad zoals in omschreven, je kunt het hele deurpaneel nu van onderen af los halen door langs de verborgen kunststof clips een (bij voorkeur kunststof) beitel of iets dergelijks tussen de deur en het paneel te duwen. het paneel zit dan alleen boven vast bij de raamrubber, paneel omhoog duwen om met raamrubber en al te verwijderen. Dan alleen nog kabel voor deurklink en stekkertjes loshalen.

          #17967552
          jeroeno
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 August 2009

            Dank je wel.
            Het is inmiddels gelukt.

            Het probleem bleek helaas niet wat ik hoopte (glas uit de geleider).
            Het blijkt dat de klem die het raam vast houd (en dus langs de rails omhoog en omlaag brengt) afgebroken is.
            Er is een nieuwe besteld, alleen hoop ik nu dat ik in staat ben om dat ding te vervangen (heb er eentje zonder motor besteld, want dat hele gebeuren werkt nog probleemloos).

            Klopt het dat ik de bestaande moet loshalen door popnagels uit te boren?

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.