Zij ruit demonteren Astra G

Forumindex Forums Modellen Astra Zij ruit demonteren Astra G

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211085
    xxmushuxx
      Lid sinds:
      2 August 2009

      Zoals het topic al aangeeft. Ik wil de zij achter ruiten van mijn astra bj 2001 verwijderen. Dit omdat ik ze wil beplakken met folie. Ik zie eigenlijk geen andere oplossing om het netjes te doen. Nu heb ik vanmiddag de bekleding verwijderd om te zien hoe het gemonteerd zit. Nu zit het raam volgens mij geklemd in een balkje met rubber matje. Moet ik gewoon het raam er met wat kracht uit trekken of zit het toch anders.

      Mocht iemand anders tips hebben om het anders te doen hoor ik deze natuurlijk ook graag.

      #17506601
      Juffer1
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 July 2006

        3 deurs of 5 deurs ?

        Ik dacht trouwens dat de ruiten alleen via de buitenkant demonteerd konden worden (in geval van 3 deurs).

        Gr. Arjan

        #17506602
        xxmushuxx
          Lid sinds:
          2 August 2009

          sorry een 5 deurs, met een raamslinger mocht dat van toepassing zijn

          #17506603
          JFHSas
            Lid sinds:
            13 March 2008

            origineel gepost door xxmushuxx
            Mocht iemand anders tips hebben om het anders te doen hoor ik deze natuurlijk ook graag.

            TopTip: gewoon even voorstellen alvorens een vraag te stellen:vertag

            #17506604
            xxmushuxx
              Lid sinds:
              2 August 2009

              Heb geen voorstel topic gezien hier. Het is ook gewoon een standaard auto. Mijn vrouw rijdt er in en mijn pasgeboren zoontje zit achterin. Daarom wil ik de ruiten blinderen. Hij heeft nu veel last van de zon.

              #17506605
              jacobbroersma
                Lid sinds:
                14 February 2007

                ik heb deze foto wel voor je misschien kan je er wat mee

                gr jacob

                #17506606
                xxmushuxx
                  Lid sinds:
                  2 August 2009

                  Dus als ik het goed zie moet je de geleider er uit halen om het raam van de achterportier te verwijderen?

                  #17506607
                  jacobbroersma
                    Lid sinds:
                    14 February 2007

                    ja dat klopt als je het raam naar beneden draait moet je aan de kant van de stijl het rubber weg trekken en dan zit er in de hoek een torx schroef die moet je los halen en aan de binnenkant van de deur zit ook nog een schroef die je los moet halen als je dat hebt gedaan pak je de stijl er zo uit (wel ff het kleine raampje vast houden )en de rest ook dus

                    sterkte er mee

                    jacob

                    #17506608
                    jacobbroersma
                      Lid sinds:
                      14 February 2007

                      ow ja je moet eerst het groote raam er uit halen
                      naar beneden draaien er zit aan de onderkant een geleidestrip waar de ruit op zit
                      je kant met een beetje beleid de ruit met beugeltje er dan uit drukken

                      ik hoop dat je het snapt
                      maar als je het ziet kan het niet missen

                      #17506609
                      Juffer1
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        26 July 2006

                        iemand enig idee hoe je dit bij een 3 deurs doet ?
                        Ik wil eigenlijk die strip gaan schoonmaken / vervangen omdat die licht begint te roesten.

                        Gr. Arjan

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.