Forumindex › Forums › Modellen › Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) › zelfstellende koppeling Vivaro
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 juli 2018om 12:15 door Opeltje17.
-
AuteurBerichten
-
16 juli 2016 om 17:16 #17277366
Vraag:
De hydraulisch druklager van mijn: OPEL VIVARO bestelwagen (F7) 2.5 CDTI (114Pk) Diesel is defect.
Weet iemand of de Vivaro een zelfstellende koppeling heeft?Heeft iemand misschien een reparatie handleiding om de koppeling te vervangen?
16 juli 2016 om 17:33 #18323066Nope geen zelfstellende koppeling.
Koppeling vervangen is niet zo gek veel werk, subframe moet er wel onderuit, verder spreekt het allemaal voor zich.
8 juli 2018 om 15:59 #18358170Dag , mijn naam is alex .
ben al op leeftijd en hebben een Vivaro 2.5 gekocht om onze invalide dochter te vervoeren na de revalidatie 3 keer in de week.
Ook heb heb waarschijnlijk het druklager kapot in de versnellings bak. Afgelopen week is al voor de 3de keer ,de hoofdpomp onder het koppeling pendaal
vervangen , en ook nu weer lekt hij boven uit de pomp bij het voet pendaal.
Ik heb vroeger wel eens gesleuteld aan auto’s en door de hoge kosten zit ik te denken of ik het zelf kan doen of dat er iemand is die tegen een vergoeding mij kan helpen met dit.
Koppelings Pendaal bleef half steken dus hebeen ze een nieuwe pomp gezet , maar na een paar dagen lekte hij al weer en ook nu komt er olie uit de boven kant.
Heeft iemand ook gegevens voor mij ,zodat ik weet wat je precies moet doen en wat er precies los gemaakt moet worden en heb je ook speciaal gereedschap nodig . Pfff heb niet zo maar even veel geld om na een garage te gaan ,we hebben de bus een 2 maanden en de verkoper geeft niet thuis .
Wie o wie ???
met vriendelijke groet
meneer Markx
Arnhem
8 juli 2018 om 17:50 #18358174Heb je de onderbeplating al onder de motor vandaan gehad? Als de onderste lekt zal je dat daar zien!
Als je bovenste alleen lekt heeft het geen zin om de onderste te vervangen!
Eerst een goede diagnose stellen dus.
8 juli 2018 om 21:26 #18358182Hallo , dank voor U reactie
Ik wil morgen even kijken of hij onder lekt ,van boven in ieder geval , boven aan het pompje net onder het pendaal .
snap niet hoe het kan dat dit pompje steeds stuk gaat? pendaal houd ook een flinke vrij slag . terwijl hij met een machine van de garage is ontlucht.
Ik hoop dat iemand een beschrijving heeft hoe men de bak er uit kan halen en wat ik dan allemaal moet uitbouwen en los halen .
ik zie U antwoord heel graag te gemoed.
en dank U wel voor de reactie .
9 juli 2018 om 00:57 #18358190Subframe moet eronder uit.
Rest spreekt voor zich, niet voor de deur op de grond aan beginnen!!
Subframe en bak zijn vrij zwaar is niet prettig als je op de grond ligt, zeker als je al op leeftijd bent!!
Maar hoe voelt het pedaal als ie ontlucht is?
9 juli 2018 om 06:49 #18358192Koppelings Pendaal bleef half steken dus hebeen ze een nieuwe pomp gezet , maar na een paar dagen lekte hij al weer en ook nu komt er olie uit de boven kant.
Als je het pendaal intrapt , komt hij na een tijdje maar half terug . de monteur zei daarom dat het , het druk lager kon zijn .ook een beetje zwaar vind hij.
9 juli 2018 om 12:15 #18358199Raar verhaal, maar het pedaal voelt wat zwaarder?
Kan zijn dat je koppelingsplaat stroef over je prise as schuift.
Eerst onder de motor kijken of het daar lekt dan pas de bak eraf halen.In de leiding vanaf je bovenste cilinder naar de onderste, zit een soort “druk bol” deze kan ook stuk gaan dan voelt je pedaal ook heel raar.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.