zelfstellende koppeling Vivaro

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) zelfstellende koppeling Vivaro

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277366
    raykar
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 January 2006

      Vraag:

      De hydraulisch druklager van mijn: OPEL VIVARO bestelwagen (F7) 2.5 CDTI (114Pk) Diesel is defect.
      Weet iemand of de Vivaro een zelfstellende koppeling heeft?

      Heeft iemand misschien een reparatie handleiding om de koppeling te vervangen?

      #18323066
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Nope geen zelfstellende koppeling.

        Koppeling vervangen is niet zo gek veel werk, subframe moet er wel onderuit, verder spreekt het allemaal voor zich.

        #18358170
        AlexOphof
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 July 2018

          Dag , mijn naam is alex .

          ben al op leeftijd en hebben een Vivaro 2.5 gekocht om onze invalide dochter te vervoeren na de revalidatie 3 keer in de week.

          Ook heb heb waarschijnlijk het druklager kapot in de versnellings bak. Afgelopen week is al voor de 3de keer ,de hoofdpomp onder het koppeling pendaal

          vervangen , en ook nu weer lekt hij boven uit de pomp bij het voet pendaal.

          Ik heb vroeger wel eens gesleuteld aan auto’s en door de hoge kosten zit ik te denken of ik het zelf kan doen of dat er iemand is die tegen een vergoeding mij kan helpen met dit.

          Koppelings Pendaal bleef half steken dus hebeen ze een nieuwe pomp gezet , maar na een paar dagen lekte hij al weer en ook nu komt er olie uit de boven kant.

          Heeft iemand ook gegevens voor mij ,zodat ik weet wat je precies moet doen en wat er precies los gemaakt moet worden en heb je ook speciaal gereedschap nodig . Pfff   heb niet zo maar even veel geld om na een garage te gaan ,we hebben de bus een 2 maanden en de verkoper geeft niet thuis .

           

          Wie o wie ???

          met vriendelijke groet

          meneer Markx

          Arnhem

           

           

           

           

          #18358174
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Heb je de onderbeplating al onder de motor vandaan gehad? Als de onderste lekt zal je dat daar zien!

            Als je bovenste alleen lekt heeft het geen zin om de onderste te vervangen!

            Eerst een goede diagnose stellen dus.

            #18358182
            AlexOphof
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 July 2018

              Hallo , dank voor U reactie

               

              Ik wil morgen even kijken of hij onder lekt ,van boven in ieder  geval , boven aan het pompje net onder het pendaal .

              snap niet hoe het kan dat dit pompje steeds stuk gaat?  pendaal houd ook een flinke vrij slag . terwijl hij met een machine van de garage is ontlucht.

              Ik hoop dat iemand een beschrijving heeft hoe men de bak er uit kan halen en wat ik dan allemaal moet uitbouwen en los halen .

              ik zie U antwoord heel graag te gemoed.

              en dank U wel voor de reactie .

              #18358190
              Opeltje17
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 January 2012

                Subframe moet eronder uit.

                Rest spreekt voor zich, niet voor de deur op de grond aan beginnen!!

                Subframe en bak zijn vrij zwaar is niet prettig als je op de grond ligt, zeker als je al op leeftijd bent!!

                Maar hoe voelt het pedaal als ie ontlucht is?

                #18358192
                AlexOphof
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  4 July 2018

                  Koppelings Pendaal bleef half steken dus hebeen ze een nieuwe pomp gezet , maar na een paar dagen lekte hij al weer en ook nu komt er olie uit de boven kant.

                  Als je het pendaal intrapt , komt hij na een tijdje maar half terug . de monteur zei daarom dat het , het druk lager kon zijn .ook een beetje zwaar vind hij.

                   

                  #18358199
                  Opeltje17
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    18 January 2012

                    Raar verhaal, maar het pedaal voelt wat zwaarder?

                    Kan zijn dat je koppelingsplaat stroef over je prise as schuift.
                    Eerst onder de motor kijken of het daar lekt dan pas de bak eraf halen.

                    In de leiding vanaf je bovenste cilinder naar de onderste, zit een soort “druk bol” deze kan ook stuk gaan dan voelt je pedaal ook heel raar.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.