Zelfdimmend binnenspiegel, regensensor en ruitplaatsing

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Zelfdimmend binnenspiegel, regensensor en ruitplaatsing

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254240
    NeonnovA
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 January 2011

      Een aantal dagen geleden is mijn auto geraakt door een paar steentjes op de a10.
      Gelukkig geen lakschade alleen de autoruit kwam er minder goed vanaf. Een pit en scheur is het eindresultaat.

      De ruit moet nu vervangen gaan worden voor een nieuwe, maar toen kwam ik op het idee om dan een ander ruit te plaatsen die voorbereid is op een regensensor en automatisch dimmende binnenspiegel.

      Nu de vraag. Is er nog een prijsverschil tussen de 2 ruiten? Zo nee, weet iemand toevallig het onderdeelnummer van deze ruit? (oude opel oem website is niet meer te vinden? :cry )

      #18092352
      NoFear1696
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 May 2012

        als je dit nr belt 0654753040 krijg je antwoord op al je vragen zonder verplichtingen. dit is het nr. van een goede vriend van mij die 14jaar bij carglas heeft gewerkt. en 3jaar geleden voor zich zelf is begonnen ASCO. als je hem ff meldt dat je mij: Ayhan kent via het opel forum maakt hij een leuke prijs voor levering ruit en eventuele montage.

        #18092353
        iquick
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 July 2011

          Ben je niet de enige, moet mijn vooruit nu ook vervangen. Heb drie barstjes in de ruit :-x Wat zou het verschil kunnen zijn tussen een normale ruit en een ruit voor zelfdimmend binnenspiegel?

          Galaxy Nexus Tapatalk

          #18092354
          NeonnovA
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 January 2011

            Heb even snel een plaatje in elkaar geknutseld waar het een beetje zichtbaar op is.

            In het linkerruit is er middenboven een kleine “opening” gemaakt voor de sensor. Het zwarte vlak is daar ook wat groter.


            @NoFEAR

            Mijn verzekering dekt de schade en kan de ruit gratis laten vervangen, helaas is het verplicht om dit bij een bedrijf te laten doen waar mijn verzekering een soort van “contract” mee heeft.
            Wel bedankt voor je aanbod. :thumb

            #18092355
            iquick
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 July 2011

              Dankje nu is het snel duidelijk wat het verschil is, hier heb ik dus nooit opgelet. Ik ga maar eens ook contact opnemen met de verzekering. Heb je WA+ verzekering dat vervangen gedekt word? Want bij WA+ zit ster reparatie in het pakket, alleen heb zelf geen WA+.

              Galaxy Nexus Tapatalk

              #18092356
              NoFear1696
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 May 2012

                @NeonnovA het bedrijf van mijn vriend is aangesloten bij Fockwa,glasgarant en totaalglas. hij kan je zo vertellen of je verzekering accoord gaat.

                #18092357
                NeonnovA
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 January 2011

                  Mijn verzekering loopt via Stern. Ik kan alleen bij Sterndealers het laten repareren zonder eigen risico te hoeven betalen. Helaas.
                  Mocht iemand nog een type nummer weten hoor ik dat natuurlijk graag. :angel

                  #18092358
                  CAlberts
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    15 December 2010

                    Volgens mij heb je geen typenummer nodig, gewoon zeggen dat je de ruit met voorbereiding voor regensensor wilt. Tip: neem ook gelijk een warmtewerende ruit (zijn van die ruiten die een iets paarsige gloed hebben)

                    #18092359
                    NeonnovA
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 January 2011

                      Bedankt voor de informatie. :thumb
                      Ga morgen wel even langs bij de dealer.

                      Trouwens, als we nu toch bezig zijn, hoe zit het met de automatisch dim verlichting? Als je dat wilt laten inbouwen, waar moet de sensor dan komen te zitten? Ook op het voorruit?

                      #18092360
                      R van Lune
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        28 March 2012

                        De sensor zit tegen de voorruit, achter de binnenspiegel. Deze moet je erin zetten en een schakelaar met auto functie.
                        Deze laten inleren bij de dealer en het zou dan moeten werken.
                        Ik heb net het zelfde gedaan met mijn auto. Als je geen warmte werend glas hebt dan heb ik nog een lichtschakelaar en sensor. Kijk maar hier op het forum bij mijn advertentie……

                        @NeonnovA wrote:

                        Bedankt voor de informatie. :thumb
                        Ga morgen wel even langs bij de dealer.

                        Trouwens, als we nu toch bezig zijn, hoe zit het met de automatisch dim verlichting? Als je dat wilt laten inbouwen, waar moet de sensor dan komen te zitten? Ook op het voorruit?

                        #18092361
                        NeonnovA
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 January 2011

                          Thx voor je info & aanbod.
                          Zal morgen eerst eens langs de dealer gaan en vragen hoe het zit met de vervangen van de ruit en of ik extra moet bijbetalen als ik er nu warmtewerend glas ik wil hebben.
                          Mocht ik (te) veel moeten bijbetalen neem ik nog even contact met je op.

                          #18092362
                          NeonnovA
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            7 January 2011

                            A.s. woensdag gaat er een ruit voorbereidend op een regensensor geplaatst worden.
                            Zonder warmtewerend glas maar dat is geen probleem.

                            Heeft er iemand toevallig nog een lint (kabel) over waarmee je de binnenspiegel en sensor kan aansluiten?
                            Zag er een op ebay maar die is ondertussen al weer offline gehaald. :hmmz

                            R van Lune, check je PM. ;)

                            #18092363
                            R van Lune
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              28 March 2012

                              Je hebt een PM terug.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.