zelf ramen voorzien van folie

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) zelf ramen voorzien van folie

  • Dit onderwerp is leeg.
22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268047
    combo c tour
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 July 2005

      heeft er iemand hier ervaring met het beplakken van de ramen met donkere folie? :wtf
      zie wel eens auto’s rond rijden die ook een poging hebben gedaan maar met veel vouwen en luchtbellen er onder. :wtf
      ziet er totaal niet uit. :jerry
      wil zelf ook aan de slag gaan met zo’n folie.
      iemand een bepaalde werkwijze zodat het resultaat wel goed is?? :wors

      #18252490
      SimpleFace
        Lid sinds:
        14 July 2014

        Op youtube staan er veel filmpjes waar ze het met water met een drupje dreft doen. En ook een verfstripper heb je nodig die je niet te heet moet instellen. Met de fohn zorg je dat je de folie eerst passend maakt.aan de buitenzijde van de raam, daarna op maat snijden en aan de binnenkant aanbrengen. Dit alles met steeds het spuiten van het sopje uit zo een spuitfles. Ziet er niet al te moeilijk uit, wil het zelf ook een keer doen.

        #18252491
        -BlendjuH-
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 April 2008

          Wil je het perfect hebben ?
          Dan moet je het laten doen …
          Maar dat kost aardig wat centjes ;)
          Zelf doen kan …
          Met VEEEEEEEL geduld water en zeep en buiten al VEEEEEEL geduld …

          Daar vergis je je goed in SimpleFace ;)
          T is een hels karwei …
          Neem dan wel goeie folie dat werkt
          beter dan goedkope meuk ….

          #18252492
          SimpleFace
            Lid sinds:
            14 July 2014

            Mensen hebben het met goedkope action folie ook netjes kunnen doen (hier in het astra gedeelte, en nog iemand die zn peugeot heeft gedaan), dus ik ga de uitdaging aan. 150 -200 euro voor een paar ruitjes plakken is een beetje veel, en bovendien is het ook leuker om het zelf te doen.

            #18252493
            combo c tour
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 July 2005

              laten doen is geen optie.
              is inderdaad veel te duur.
              gewoon asociaal.
              over weg ook om het zelf te gaan doen.
              eens rond kijken wat er aan folie te koop is en wat daar de prijzen van zijn.
              wil namelijk 6 ramen doen van mijn combo tour.

              #18252494
              -BlendjuH-
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 April 2008

                is ook asociaal duur …
                En action folie is veel dunner dan de dure folie …
                Heb zelf ook meerdere keren me ramen gedaan met folie
                van de action …
                Dit spul is erg aantrekkelijk voor krassen dus zorg wel dat
                je het met iets doet wat zachter is dan het spateltje
                wat erbij zit …

                #18252495
                soepkiepe
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 August 2010

                  ik denk dat de combo heel goed zelf te doen is omdat de ramen aardig vlak zijn.
                  action folie had ik ook op mijn vorige astra, alleen het houd de zon niet echt tegen dus ik hoef het niet weer.
                  om het makkelijk te maken kun je het best de folie eerst oop de buiten kant doen (met beschermlaagje naar je toe) en dan uit snijden, scheelt een heleboel gemartel binnen in omdat je aan de buiten kant meer ruimte hebt.
                  het belangrijkste is dat wanneer je de folie er op plakt je zorgt dat je je raam goed nat maakt en de folie ook.. niet het bescherm laagje er in 1x helemaal af halen, dan gaat de folie aan elkaar plakken en krijg je het niet meer los van elkaar, kun je het weg gooien dus.

                  wanneer je een raam hebt die wat rond loopt word het heel moeilijk, denk bijvoorbeeld een corsa b kofferklep.
                  zulke ramen waag ik mij niet aan, die lopen zo bol dat je echt veel werk hebt om het er strak op te krijgen.

                  succes in ieder geval!

                  #18252496
                  SimpleFace
                    Lid sinds:
                    14 July 2014

                    @soepkiepe wrote:


                    wanneer je een raam hebt die wat rond loopt word het heel moeilijk, denk bijvoorbeeld een corsa b kofferklep.
                    zulke ramen waag ik mij niet aan, die lopen zo bol dat je echt veel werk hebt om het er strak op te krijgen.
                    succes in ieder geval!

                    Voor zulke bollingen gebruiken ze dus een fohn om de folie te laten krimpen op plaatsen waar dat nodig is.

                    #18252497
                    soepkiepe
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 August 2010

                      heb het ook een keer met een fohn gedaan, is beland in de container.
                      door dat de folie zo dun is krimt het ook heel snel, het werd bij mij 1 grote bult wat op elkaar trok.
                      het zou best kunnen met een fohn, maar ik probeer het liever niet weer.

                      moet er trouwens wel bij zeggen dat mijn fohn niet echt een fohn was maar een verfbrander, die word sowieso al snel te heet, misschien dat een normale fohn wel beter werkt idd.

                      #18252498
                      SimpleFace
                        Lid sinds:
                        14 July 2014

                        Je moet een regelbare hebben en net zo instellen dat het krimpen heel traag gaat. Dit eerst even testen op een klein stukje folie. En dan ook nog eens goed nathouden zodat de folie tussentijds afkoelt.
                        Volgens mij als je de spullen hebt is het wel te doen. Ben zelf alleen nog op zoek naar de juiste gereedschap om de folie aan te drukken, want meestal krijg je er een klein dingetje bij terwijl in de video’s er wat grotere gebruikt worden waarmee het ook een stuk makkelijker gaat heb ik het idee.

                        #18252499
                        -BlendjuH-
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 April 2008

                          Zou zeggen … Kijk is bij de action :jerry
                          Die hebben namelijk ook wissertjes en daar heb ik het toen ook mee gedaan …
                          Werkt perfect en zijn klein maar groot genoeg voor de ramen ;)

                          #18252500
                          soepkiepe
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            10 August 2010

                            waarom moeilijk doen hahah.
                            er zijn meerdere oplossingen hoor.
                            heb je grote vlakke oppervlakken?.. raamtrekker werkt heel goed.

                            zelf doe ik het vaak met een bankpasje oid, bevalt me zeer goed.
                            pak wel een pasje die een beetje buigt, anders trek je de folie snel kapot.
                            en zorg dat je je raam ook goed schoon hebt.
                            eventueel wat rook aanslag of vettigheid is nog niet zo heel probleem, er komt bij mij ook (ondanks het schoonmaken met afwasmiddel) geregeld voor dat ik er nicotine water achter weg druk haha
                            maar ja, dat druk je er wel achter weg, dus is nog niet zo heel erg probleem.
                            maar als je er een korreltje zand oid op hebt zitten scheurt je folie ook gelijk als je er over heen gaat.

                            #18252501
                            -BlendjuH-
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              6 April 2008

                              Wat is er moeilijk aan een wissertje ?
                              In dit geval een raamtrekker zoals jij t noemt ;)
                              Een bankpasje e.d. zou ik nooit gebruiken omdat deze veel
                              te hard zijn voor de dunne folie ….
                              Je trekt er niet perse scheuren in maar allemaal kleine krasjes …
                              Van buiten niet te zien maar van binnen wel :(
                              En t oog wil ook wat :jerry

                              #18252502
                              soepkiepe
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                10 August 2010

                                haha, ik dacht dat je wat anders bedoelde :P

                                het spul van de action is sowieso al kras gevoelig.
                                laat mij nou ook nog eens zo slim zijn geweest om de ramen te wassen met een schuursponsje.. uiteraard ook die met folie, juist, vol krasjes haha, doen we maar niet weer dus.

                                heb trouwens ook iemand gehoord die plakt 2 lagen action folie over elkaar om het donkerder te maken, zal dat een succes zijn?
                                lijkt mij een beetje een raar idee namelijk.
                                maar ja, dan ben je als nog goedkoper uit.

                                als ik hier de donkere folie koop van 5% dan betaal ik 25 euro voor een rol.
                                vind dat nogal aardig geld, en vraag me ook af als ik met een station wel genoeg heb aan 1 rol.

                                #18252503
                                SimpleFace
                                  Lid sinds:
                                  14 July 2014

                                  Crap ! Action folies zijn uit het assortiment geloof ik, nergens kunnen vinden. 2 op elkaar is wel erg extreem donker denk ik. 1 laagje ziet er al mooi uit.

                                  #18252504
                                  -BlendjuH-
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    6 April 2008

                                    Voor een station heb je 2 rollen nodig …
                                    Omdat je ook je snijwerk hebt …
                                    2 lagen :hmmz
                                    Heb zelf 1 laag en dat vind ik wel genoeg …
                                    Maar ja ik ben die gene ook niet hahaha

                                    Hier zijn ze er ook weer uit …
                                    Over een tijdje zullen ze er wel weer liggen ( denk ik ) ;)

                                    #18252505
                                    combo c tour
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      22 July 2005

                                      ik denk toch dat ik naar een automaterialen zaak ga en niet die zooi van de action tegen mijn raam plak. :puke
                                      als ik dit doe wil ik het ook goed doen. :thumb
                                      zonder bobbels of iets dergelijks. :jerry
                                      er zijn verschillende donker tinten neem ik aan? :hmmz
                                      daar ik op tv oom agent wel eens mensen zie aanhouden die te donkere ramen hebben
                                      en die het dan terplekken van hun ramen kunnen rukken. :swear
                                      en daar heb ik dan totaal geen zin in.
                                      staat er op de verpakking een soort van donker tint of zo? :hmmz
                                      zo ja wat mag en wat niet? :hmmz
                                      waar moet ik op letten?? :hmmz

                                      #18252506
                                      soepkiepe
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        10 August 2010

                                        die van de action houd de zon niet eens tegen, kun je na gaan dat die niet er donker is.

                                        jij hebt 2 spiegels, zolang jij je voorraam en de 2 voordeuren niet beplakt mag je ze zo donker maken als je wilt, al spuit je ze zwart, dat mag gewoon.
                                        zou zo lullig zijn dat dichte bestelbusjes ter plekke hun ijzer er uit moeten slijpen he haha ;)

                                        dat van de action is niet gelijk “zooi” te noemen hoor, vind het best wel mee vallen, maar het is natuurlijk geen super kwaliteit.
                                        bij de action kost het 3 euro, bij de halfords of zo betaal je rond de 20 euro.

                                        zal ff kijken als ik een foto heb waar het wat te vergelijken valt..

                                        de duurdere folie (ook de donkerste, 5% door latend)

                                        de action kwaliteit (heeft geen verschillende tinten, alleen dit, jammer genoeg komt de zon er ook gewoon door)

                                        niet echt uit de zelfde hoek en zelfde afstand, maar wat je hier ziet is dat je zelfs van afstand al door de action folie heel makkelijk heen kijkt, vooral als je je bedenkt dat je eigenlijk gewoon door 2 geblinde ramen kijkt.

                                        op de corsa zit het niet knijterstrak, maar dat komt ook omdat 1 van de 1e keren was dat ik het zelf deed.

                                        #18252507
                                        combo c tour
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          22 July 2005

                                          de folie heeft 2 functies.
                                          zon weren en privacy.
                                          en omdat het gewoon mooi uitziet.
                                          ga toch voor de duurdere folie.
                                          hoe veel procent is het zon werend en toch dat je er van binnen goed naar buiten kunt kijken maar niet naar binnen??
                                          iemand een bepaald merk dat goed is??

                                          #18252508
                                          soepkiepe
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            10 August 2010

                                            ik haal het normaal zelf bij de autoprofi weg (automat)
                                            halfords heeft het ook wel.
                                            daar hangt een hele voorraad met verschillende tinten, op de doos zit een vierkantje met folie geplakt zodat je kunt zien hoe donker hij is.
                                            dus dat kun je dan het best zelf bekijken.
                                            zelf ga ik vaak voor 5 %licht door latend, maar als je de klep dan ook doet word het wel erg donker.
                                            voordeel is dat je een recht op staand raam hebt, daar doro blijft het zicht wel redelijk.
                                            ik had een volvo 440, dat achterraam licht heel plat, dat was toen best donker haha.
                                            maar zoals ik al zei, bekijk in de winkel ff die stukjes die er op zitten, ieder wil het weer anders namelijk.
                                            zelf maak ik er trouwens ook vaak een zonneband van als ik genoeg over houd.
                                            ideaal voor de laagstaande zon, maar je kunt de stoplichten er ook gewoon door zien, dus geen last van je nek zoals je soms ziet met die dichte raambanden.

                                            #18252509
                                            midnight black
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              14 December 2011

                                              Van de week nog een VW Touran gedaan, waar je ook goed op moet letten is een schone en schadevrije ruit: de Touran had wat krasjes en beschadigingen in een ruit, dan krijg je het nooit perfect. (Die VW hebben trouwens ook irritant dikke raamrubbers wat het plakken lastig maakt. Heb al meerdere keren folie van premium vinyls gebruikt maar geen ervaringen met ander merk folie.

                                              #18252510
                                              combo c tour
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                22 July 2005

                                                nu hebben de ramen van de combo tour een zwarte rand. :hmmz
                                                deze is aan de binnenzijde mat en niet zo glad als het raam. :swear
                                                blijft de folie daar goed op zitten? :hmmz :afro

                                              22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
                                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.