zelf pakkingen vervangen ?

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) zelf pakkingen vervangen ?

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207340
    pizza
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 February 2006

      koop binnenkort een 20SEH motor.
      voordat ik deze in mijn C Ascona hang, wil ik eerst de nodige dingen vervangen.
      ben sinds kort in het bezit van een momentsleutel, dus het aandraaien van de kop- en andere motorblokboutjes moet geen probleem zijn.
      maar als ik toch alles uit elkaar heb liggen, is het misschien niet onverstandig om ook oliekeerringen, klepstoters, klepsteelafdichting, etz. te vernieuwen.
      is dit zelf redelijk te doen, of ben je daar speciale gereedschappen voor nodig ?
      het blok heeft ca. 130.000 gelopen en draaid nu, volgens de verkoper, goed.
      wil het gewoon goed doen voordat ik over een tijdje het blok eruit moet takelen om het alsnog te doen

      #17416159
      corsaracer
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 January 2005

        hoop dat je er ook een gradenschijf bij hebt dan want de meeste kopbouten word nog altijd in graden aangedraaid….

        en als je zelf een beetje sleutel ervaring hebt en zorgt dat je alles bij elkaar houd (eventueel foto’s maken van hoe het zat…) zal het wel goed komen hoop ik….

        #17416160
        Rens_Corsa
          Lid sinds:
          12 November 2008

          Keerringen en Pakkingen zijn zelf best makkelijk te vervangen…
          Alleen 1 advies: Heb je voor de Keerringen geen speciaal gereedschap,en lekken deze Keerringen niet,laat ze er dan alsjeblieft inzitten…
          Je kunt proberen voorzichtig met een rubber hamertje en wat bussen deze erin te tikken. MAAR BEN VOORZICHTIG!!! :P Ohja maak het draaiend deel waar de Keerring omheen zit (Krukas/Nokkenas) goed schoon…
          Je hoeft ze maar lichtjes te beschadigen,en je hebt een lekkende motor :(

          Aanhaalmomenten kopbouten C20NE/SEH zijn Fase 1 25NM
          Fase 2 90 graden
          Fase 3 90 graden
          Fase 4 90 graden

          Als je voor je auto staat en je kijkt bovenop je motor zijn dit de aanhaalvolgordes.

          8 4 1 5 9

          7 3 2 6 10

          Of

          7 3 1 5 9

          8 4 2 6 10

          Is maar net wat de fabrikant van die Koppakking voorschrijft (Spreek uit ervaring :P)

          Zelfde met de Fase’s voor het aantrekken van de Kopbouten

          Succes

          #17416161
          corsaboy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            8 4 1 5 9

            7 3 2 6 10

            Dit is de juiste manier..
            Zo dient men gewoon een 8v kop te monteren…

            Ik heb nog nooit speciaal gereedschap gebruikt om de keeringen te vervangen..
            En aangezien het blok eruit ligt direct doen.

            Je kunt er nu bij als ding ingebouwd is is het drama…..
            De 8v motoren zijn lekker eenvoudig en snel weer op te bouwen.

            Klepstoters kun je schoonmaken.
            Ik heb er foto’s van zal ik een deze dagen eens uploaden.
            hoe je stap voor stap ze schoon kunt maken.. Daarna doen ze het weer perfect…

            Kijk ook eens op http://www.corsa-novatuning.nl

            daar hebben wij aardig wat info verzamelt

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.